کتاب

دیالوگی از فیلم هابیت

این روزها بعد از برگزاری گلدن گلوب و با نزدیک شدن اسکار و مهم تر از آن در دسترسی قرار گرفتن روزافزون فیلم ها مطرح سال برای ما، تب فیلم بینی دوست داران سینما روز به روز افزایش پیدا می نماید.

18 آذر 1401

کمر خم چاپخانه داران ایلامی زیر مسائل

فعالیت در چاپخانه ها یکی از مشاغل سخت و زیان آور محسوب می گردد که به علت سختی این شغل فعالان این عرصه را در معرض بسیاری از مسائل جسمی قرار داده است.

10 آبان 1401

جاهای دیدنی چابهار، شگفت تر از سرزمین عجایب

چابهار، زیبایی های طبیعی و آب و هوای معتدلش را اول با اسمش به گوش شما می رساند. به محض اینکه پا در این شهر رویایی بگذارید، جان و دلتان مهمان طبیعت کم نظیر، تجربه های خاص و جاهای دیدنی چابهار می گردد. جاذبه های گردشگری چابهار آن قدر خاص هستند که اغراق نکرده...

13 مرداد 1401

مصطفی فرزانه درگذشت

مصطفی فرزانه، نویسنده و فیلم ساز در سن 93سالگی درگذشت.

6 مرداد 1401

کشف فسیل 305 میلیون ساله یک خزنده عجیب درختی!

حیات کره زمین هنوز ناشناخته های زیادی دارد و دانشمندان حتی در این دوران که به نظر می رسد ما تمام موجودات زنده اطراف خود را می شناسیم، گاه و بی گاه خبر از شناسایی جانداری تازه می دهند، اما این اکتشافات تنها مختص به موجودات زنده کنونی نیست و برای مثال دیرینه...

3 مرداد 1401

آغاز ثبت نام سازمان ها و نهاد ها برای دریافت بن کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

علیرضا اسماعیلی مطرح نمود: در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران سازمان ها و نهاد ها می توانند برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب (بن کتاب) از روز چهارشنبه (بیست ونهم دی ماه 1400) در سایت Ketab.ir ثبت نام کنند.

24 خرداد 1401

لوکیس و چند داستان دیگر؛ داستان هایی مجذوب کننده، ترسناک و دلهره آور

به گزارش خبرنگاران؛ پروسپر مِریمه در مجموعه داستان لوکیس و چند داستان دیگر از مردمی می گوید که در جهانی آمیخته به افسانه ها، خیال ها و خرافات، تاریخ و باورهایشان را با خود دارند. این کتاب که با ترجمه محمود گودرزی و از سوی انتشارات افق به چاپ رسیده است،...

14 خرداد 1401

قدم به قدم تا یک سافاری! (قسمت دوم)

سافاری همانند هر فعالیت دیگری یک سری مراحل دارد که باید طبق ترتیب خاصی پیش بروند تا سافاری برای جهانگرد خاطره انگیز باشد.

9 اسفند 1400

محبوب ترین اسباب بازی بچه ها چیست؟

تهران (پانا) - لگو محبوب ترین اسباب بازی در دنیا که نه تنها بچه ها بلکه بزرگسالان را هم جذب خود نموده بعلاوه با سیاست های معروف خود در فروش به یکی از پر عایدی ترین کمپانی ها در دنیا تبدیل شده است.

15 بهمن 1400

وارهمر شناسی (قسمت یازدهم): محفل تفتیش عقاید امپراتوری

همیشه قدرتمندان هستند که ضعفا را هدایت می کنند. وقتی که قدرتمندان هدفی پیدا می کنند و برای دستیابی به آن آستین بالا می زنند، ضعفا فقط اطاعت می کنند؛ وقتی که قدرتمندان فریادکشان به مصاف سرنوشت می فرایند، ضعفا سر تعظیم فرود می آورند و تسلیم می شوند. تعداد...

14 دی 1400

جانمایی رمزینه های سریع پاسخ در هر صفحه از کتاب برای سال تحصیلی آینده

تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی درسی و فراوری بسته های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی معتقد است محتوا نباید منحصر به کتاب باشد و باید انحصارگرایی کتاب براساس اسناد تحولی شکسته گردد و جای خود را به بسته های تربیت و یادگیری بدهد.

12 دی 1400

خودنمایی کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم در کتابفروشی ها

کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم، مجموعه داستان نوجوان که نوشته یکی از نوجوانان خوزستانی است، به چاپ رسید و وارد بازار شد.

1 آبان 1400

مزاج شناسی و فایده ی آن برای انسان

رشد جمعیت و دستکاری هایی که انسان در محیط زیست اطراف خود انجام داده موجب به وجود آمدن مسائل زیادی در اکوسیستم کره ی زمین شده است که از آن جمله می توان به پدیده ی گرم شدن کره ی زمین (Global Warming) اشاره کرد.

16 مهر 1400

واردات برنج ممنوع شد

ممنوعیت فصلی واردات برنج از امروز همزمان با اول مردادماه شروع شده و تا انتها آبان ماه، گمرک مجاز به ترخیص برنج های وارداتی نیست مگر طبق شرایط مشخص شده.

11 مرداد 1400

پل ورسک در سوادکوه ، عکس

شاید بارها در گذر از محور سوادکوه و راستا شمال به تهران یا برعکس از روی پل قدیمی ورسک گذشته باشید یا از دور تماشاگر آن بوده اید.

8 مرداد 1400

راهبرد دانش و مدیریت دانش معرفی می گردد

به گزارش خبرنگاران خانه کتاب و ادبیات ایران، آیین معرفی و آنالیز کتاب راهبرد دانش و مدیریت دانش را روز چهارشنبه دوم تیرماه 1400 در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می نماید.

2 مرداد 1400

آزمایش و خدمات پزشکی در منزل با اپلیکیشن پالسی نو آزمایش خون در منزل

سامانه هوشمند پالسی نو با فراهم سازی بستری کامل و پیشرفته در پی آن است که فرد بیمار بتواند بهترین، راحت ترین و ارزان ترین خدمات پزشکی مورد احتیاج خود را پیدا نموده و دغدغه ای جز خود بیماری نداشته باشد.

20 فروردین 1400

خبرنگاران فرهنگ مردم میناب مروری بر تاریخ کهن این سرزمین

بندرعباس-خبرنگاران-کتاب فرهنگ مردم میناب توسط سهراب سعیدی نویسنده هرمزگانی به رشته تحریر درآمده است که تاریخ، گویش، آداب و رسوم و فرهنگ کهن مردم میناب را معرفی می کند.

8 فروردین 1400

زندگی علمی هاله لاجوردی

عباس کاظمی در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: مرگ لاجوردی بازخورد های متعددی در شبکه های اجتماعی و همچنین میان جامعه شناسان و دانشجویان وی داشته است. بعضی کوشیدند جنبه هایی از خاطرات و گذشته وی را بازسازی نمایند و بعضی در پی شرح مصائبی بودند که بر وی رفت....

21 اسفند 1399

شاه مرادی رئیس حوزه هنری اصفهان شد

مجتبی شاه مرادی طی حکمی از سوی رئیس حوزه هنری، ریاست حوزه هنری اصفهان را بر عهده گرفت.

13 بهمن 1399
تعداد: (43)