خودنمایی کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم در کتابفروشی ها

به گزارش وبلاگ شهبازی، کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم، مجموعه داستان نوجوان که نوشته یکی از نوجوانان خوزستانی است، به چاپ رسید و وارد بازار شد.

خودنمایی کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم در کتابفروشی ها

حسین بازپور، نویسنده نوجوان خوزستانی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های وبلاگ شهبازی از اهواز، گفت: کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم مجموعه داستان کوتاه در حوزه نوجوان بوده و داستان هایی از جمله؛ نقل مکان، پلّه برقی، آفتاب شنبه، خیابان سوم و چهارشنبه 10 صبح را شامل می شود.

او با بیان اینکه این کتاب در 110 صفحه، در سایز رقعی، در تیراژ 500 نسخه و با طراحی جلد سیاوش برادران با قیمت 35 هزار تومان با همکاری نشر کتاب هرمز به چاپ رسیده است، اضافه نمود: در این کتاب تلاش شده در کنار سایر عناصر داستان، به روایت داستان ها توجه شود و سعی کرده ام با زاویه دید های مختلف، داستان هایی اجتماعی را با مضامین متفاوت برای نوجوانان روایت کنم.

بازپور با اشاره به توقف 4 ساله در زمینه چاپ کتاب بیان داشت: با اینکه خودم جزو نوجوان محسوب می شوم، ولی تلاش کردم خودم را بیشتر با نوجوان امروز آشنا کنم و از این آشنایی در شخصیت پردازی ها و اتفاقاتی که در داستان رخ می داد، استفاده کرده ام، شخصیت ها را به طور دقیق و با جزئیات نوشتم، ضمن اینکه ردپای هر داستانی در داستان دیگری هم وجود دارد و در حقیقت به نوعی به هم متصل هستند.

این نویسنده نوجوان خوزستانی با بیان اینکه در کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم به مضامین اجتماعی بیشتر پرداخته شده است، اظهار کرد: نوشتن داستان صرفاً جهت سرگرمی نوجوان نیست، بلکه با توجه به اتفاقات و رویداد های مختلفی که در دنیای امروزی شاهد آن هستیم، نوشتن باید هدف دار باشد، به عبارت دیگر هر نویسنده ای باید بداند برای چه چیزی و چه کسی می نویسد.

بازپور ادامه داد: نوشتن برای گروه سنی نوجوان، به ظاهر کار آسانی است، ولی در عمل، کاری بسیار سخت بوده و نیازمند مطالعه زیاد و البته شناخت نوجوانان است، زیرا نوجوانان امروزی، مثل قبل نیستند و در طیف های مختلفی قرار می گیرند که این مسئله مهمی محسوب می شود و برای کسانی که در این حوزه می نویسند باید امری مهم باشد.

او به وجود کتابفروشی های گسترده در سطح شهر و باغ های کتاب در هر استان اشاره و شرح داد:، اما دلایل متعددی وجود دارد که نوجوانان از کتابخوانی استقبال نمی کنند که نبود بستر مناسب و دسترسی نداشتن آسان به کتاب است از عمده ترین دلایل به تعداد می فرایند، البته آثار مطلوبی تولید می شوند که نیازمند تبلیغات گسترده در سراسر کشور هستند و باید شرایط فراهم شود تا مخاطب نوجوان بتواند به آسانی کتاب مورد نظر را تهیه کند.

حسین بازپور در پایان گفت: اولین کتاب با نام ستاره در 16 سالگی به چاپ رسید و هم اکنون چاپ سوم آن در بازار موجود است، ضمن اینکه یک رمان نوجوان تحت نام بیستم اسفند در دست چاپ است و به زودی منتشر خواهد شد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خودنمایی کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم در کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودنمایی کتاب یکشنبه عصر در خیابان سوم در کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید