دیالوگی از فیلم هابیت

به گزارش وبلاگ شهبازی، این روزها بعد از برگزاری گلدن گلوب و با نزدیک شدن اسکار و مهم تر از آن در دسترسی قرار گرفتن روزافزون فیلم ها مطرح سال برای ما، تب فیلم بینی دوست داران سینما روز به روز افزایش پیدا می نماید.

دیالوگی از فیلم هابیت

در وبلاگ شهبازی ، در روزها و هفته ها پیش رو، خواهرم بیشتر در خصوص فیلم ها مطرح سال خواهد نوشت، تا با هم به دورنمایی از فیلم های مهم سال 2012 دست پیدا کنیم.

در غیاب دوستان آفلاین علاقه مند و به روز در زمینه سینما، باید ما سپاسگزار وبلاگ و شبکه های اجتماعی باشیم که باعث پیوند و نزدیکی فکر های ما و اشتراک نظرات گاه متفاوت ما در خصوص فیلم ها می گردد.

همین جا، قبل از اینکه به بخش اصلی پست برسم، باید نکته ای را با شما در میان بگذارم:

در زمینه نقد یا مرور فیلم، مثل دنیای گجت ها یا ورزش، لزوما سلایق و نظرات و برداشت ها همه ما نباید یکجور و هماهنگ باشد، هر یک از ما با توجه به طرح شخصیتی، مطالعات ادبی قبلی، سابقه قبلی فیلم بینی، شرایط روحی و اجتماعی که در آن بزرگ شده ایم، زوایای متفاوتی از فیلم ها را می بینیم. اصولا یکی از خوبی های پدیده سینما همین است که هر کس با ظن خود، یار این هر شگفت انگیز می گردد. بنابراین در اینجا پیشنهاد می کنم در نظرات و تبادل افکار خود، از مطلق بینی و سعی برای قبولاندن اجباری نظرات خودداری کنیم.

در نظر داشته باشید که هضم، درک و امکان لذت بردن از بعضی از ژانرهای سینمایی، خود محتاج تجربه و طی کردن مراحلی است، همان طور که نمی گردد دست کسی که تنها مثنوی و اشعار کلاسیک فارسی خوانده، ناتور دشت را و از او خواست که همانند دیگران به یکباره از کتاب لذت ببرد، درک ژانرهایی مثل فیلم های فانتزی یا تخیلی، هم محتاج طی مراحلی است.

فراتر از آنها ما برای درک بعضی از فیلم ها، نیازمند درک و تجربه گاه عینی یک فرهنگ کاملا متفاوت را داریم، در غیر این صورت ظواهر فیلم آنچنان بر روی روح فیلم سایه می اندازند که ما عملا چیزی از فیلم را درک نمی کنیم.

هابیت گرچه در نگاه اول شکوه ارباب حلقه ها را به یاد نمی آورد، اما بار دیگر هنر پیتر جکسون را به رخ می کشد، از این فیلم که هفته پیش پیروز با دیدنش با کیفیتی بینابینی DVDSCR شدم، فعلا تنها یک دیالوگ خوب را انتخاب نموده ام و در فرصتی دیگر، بیشتر برای شما در خصوص این فیلم خواهیم نوشت.

منبع: یک پزشک

به "دیالوگی از فیلم هابیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیالوگی از فیلم هابیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید