لوکیس و چند داستان دیگر؛ داستان هایی مجذوب کننده، ترسناک و دلهره آور

به گزارش وبلاگ شهبازی؛ پروسپر مِریمه در مجموعه داستان لوکیس و چند داستان دیگر از مردمی می گوید که در جهانی آمیخته به افسانه ها، خیال ها و خرافات، تاریخ و باورهایشان را با خود دارند. این کتاب که با ترجمه محمود گودرزی و از سوی انتشارات افق به چاپ رسیده است، نخستین بار در سال 1969 منتشر شد.

لوکیس و چند داستان دیگر؛ داستان هایی مجذوب کننده، ترسناک و دلهره آور

در شرح ناشر آمده که حضور رگه هایی از ترس و تخیل در داستان های واقعی و زندگی روزمره، جست وجو در دنیا های بیگانه را ممکن می نماید. در این دنیا ها که اتفاق های معمولی و ساده به چالش کشیده خواهند شد، رازهایی پیچیده از عمقِ کلام و رفتار آدم های داستان بیرون می آید و جهت قصه را تغییر می دهد. در کتاب لوکیس و چند داستان دیگر اساس قصه ها واقعیتی است که در کابوس و خلسه، چهر ه های عجیب و ترسناکی به خود می گیرد؛ خوابی بلند که راه فرار را نشانمان می دهد، اما ما را توان گریز از آن هزار تو نیست.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

صدای شکستن شاخه های خشکیده اش را شنیدم و به نظرم رسید حیوانی بسیار سنگین می کوشد از آن بالا برود. همچنان در فکر ماجراهای خرس هایی که دکتر برایم تعریف نموده بود، دستخوش نوعی هیجان برخاستم و در چندمتری پنجره ام، میان شاخ وبرگ درخت، سرِ انسانی دیدم که با نور چراغم کاملا روشن شده بود.

کتاب لوکیس و چند داستان دیگر نوشته پروسپر مِریمه، در 152 صفحه، به قیمت 45 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه محمود گودرزی و به همت انتشارات منتشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "لوکیس و چند داستان دیگر؛ داستان هایی مجذوب کننده، ترسناک و دلهره آور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیس و چند داستان دیگر؛ داستان هایی مجذوب کننده، ترسناک و دلهره آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید