تعاریف و اصطلاحات

استارتاپ ویزا کانادا چیست؟

استارتاپ یک کوشش جسورانه و بلندپروازانه است که در پی تأثیر قابل توجهی در صنعت مربوطه خود است. مهاجرت به کانادا به وسیله استارتاپ ویزا کانادا یک روش ایده آل برای افراد فعال در این حوزه است.

14 بهمن 1402

رفتار عجیب دو کوسه سفید که دانشمندان را متحیر نموده است ، مرگ سفید چیست؟

دو کوسه سفید بزرگ با رفتار عجیب و غریبی که تا به حال ندیده نشده در امتداد سواحل ایالات متحده شنا می نمایند و دانشمندان را سردرگم نموده اند.

30 مرداد 1402

صداوسیما با حذف گروه های سریال دنبال چیست؟

تلویزیون در جدیدترین تصمیم، گروه های فیلم و سریال شبکه های اصلی را حذف و مدیران آنها را در چهار گروه با موضوعات تخصصی در مرکز سیمافیلم به کار گمارده است. بر این اساس از این پس تولید و ساخت سریال در شبکه ها منتفی است و همه اتفاقات تحت نظارت یک مرکز پیش می...

21 تیر 1402

تصور ما از تی رکس ها غلط بوده است! ، کشف تازه دانشمندان درباره دایناسورها

در یک مطالعه تازه در دانشگاه پورتسموث، یک تیم بین المللی از محققان مورفولوژی فک، ساختار دندان و الگوهای سایش دندانی خزندگان با لب و بی لب را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که دهان تروپودها بیشتر شبیه دهان مارمولک است تا کروکودیل.

12 فروردین 1402

9 تا از سوغات گرگان که هر مسافری با آنها به خانه برمیگردد!

گرگان یکی از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است. این شهر در گذشته اَستَرآباد نام داشت که از شهریور 1316 به گرگان تغییر پیدا کرد. گرگان دارای چشم انداز ها دیدنی، تاریخ کهن، تپه های باستانی و جغرافیای بسیار خاص است و همین زیبایی های طبیعی باعث شده...

3 اسفند 1401

دندان پزشکی اقساطی برترین راه برای مدیریت هزینه ایمپلنت دندان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درمان های دندانپزشکی همیشه یکی از پرهزینه ترین درمان ها محسوب می شوند. به منظور مدیریت کردن هزینه ها، پرداخت اقساطی یکی از برترین روش هاست. از بین درمان های دندانپزشکی کاشت ایمپلنت دندان یکی از مهمترین موارد است که به علت هزینه...

26 دی 1401

فیلم ، تسلا مدل 3 به یدک کش 9 تنی تبدیل می گردد؛ قوی تر از لندکروز

گجت نیوز نوشت: به تازگی فیلمی از شاخ و شانه کشیدن تسلا مدل 3 در خیابان های آمریکا منتشر شده است که این سدان برقی را در قامت یک یدک کش غول پیکر نشان می دهد. اما واقعیت ماجرا چیست؟

13 دی 1401

چرا از ساندویچ پانل های سقفی و دیواری استفاده می کنیم؟

با توسعۀ تکنولوژی و پیشرفت در علوم مختلف، امروزه از مصالح متنوع و گوناگونی در ساخت وساز و معماری استفاده می گردد. پانل سقفی که در این مطلب به آنالیز ساختار و کاربرد آن خواهیم پرداخت، یکی از این مصالح پراستفاده به شمار می آید که توانسته است در این خصوص...

9 آذر 1401

اتصال سازمان اموال تملیکی به پنجره هوشمند خدمات

قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تا زمانی که وزارت صمت به این سامانه متصل نشود امکان اتصال کامل تمامی زیر مجموعه ها وجود ندارد.

2 مهر 1401

پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

شب های سفید سن پترزبورگکشور روسیه یکی از مجذوب نماینده ترین و زیباترین کشورهای جهان به شمار می آید و شهر سنت پترزبورگ نیز جزو شهرهایی است که همه ساله تعداد بسیاری از گردشگران و گردشگر ها از آن بازدید می نمایند. این شهر دارای مکان های دیدنی، طبیعی و مراکز...

11 شهریور 1401

علت حرکت چشم ها در خواب چیست؟

بر اساس مطالعه نو محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، وقتی چشمان ما در طول خواب با سرعت حرکت می کنند، به مواردی در رویا که مغزمان ایجاد کرده است خیره شده ایم. این یافته ها نه تنها به درک بهتر نحوه رویا دیدن ما، بلکه نحوه عملکرد تخیلات ما کمک می کند.

9 شهریور 1401

لابی ساختمان چیست؟ انواع طراحی و نورپردازی لابی

در یک مجتمع مسکونی با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد در آن زندگی می نمایند و در بسیاری از مواقع احتیاج می گردد تا در کنار هم جمع شوند و در خصوص مسائل مربوط به ساختمان تصمیم گیری نمایند . لابی مناسب ترین محل برای تشکیل چنین جلساتی می باشد . چیدمان و طرح...

10 مرداد 1401

راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان

با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخرم؟ این پرسش، شاید سوال شما نیز باشد. در این راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان می خواهیم پاسخ این پرسش را پیدا کنیم و ببینیم با یک میلیارد تومان وجه رایج مملکت چه ماشینی می توان خرید.

7 مرداد 1401

درست ترین روش پاک کردن آرایش صورت چیست؟ (معرفی بهترین پاک کننده ها)

اگر اهل آرایش کردن باشید، یکی از مهم ترین کارهایی که برای حفظ سلامت پوست باید انجام دهید، پاک کردن صحیح آرایش است. هیچ وقت با آرایش به خواب نروید و همیشه صورت خود را کامل و اصولی از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید. پاک کردن آرایش یک مرحله قبل از شستن صورت است....

2 مرداد 1401

شهرداری آبادان مالک مشارکتی متروپل است

به گزارش خبرنگاران، با اعلام رئیس کمیسیون عمران مجلس مبنی بر مشارکت شهرداری آبادان در متروپل می توان یکی از مقصرین این حادثه را ارگان شهرداری دانست؟

17 تیر 1401

سماق و 7 خاصیت شگفت انگیز آن برای سلامتی

سماق باعث بهبود قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، کنترل دیابت نوع دو، افزایش حساسیت به انسولین و غیره خواهد شد. بعلاوه سماق باعث بهبود درد ماهیچه ای در ورزشکاران می گردد و آنتی اکسیدان های خون را افزایش می دهد.

6 تیر 1401

درون هتل فضایی که در سال 2025 افتتاح خواهد شد

شرکت فضایی Orbital Assembly قرار است هتلی شیک با نمایی از منظومه شمسی را برای سفر به فضا آماده نموده و از آن تا سال 2025 میلادی رونمایی کند.

28 خرداد 1401

پیش شرط اجرای مالیات بر درآمد سرمایه چیست؟

خبرگزاری خبرنگاران- یک کارشناس مالی گفت: برای تحقق اهداف مالیات بر درآمد سرمایه باید عواملی که در اقتصاد بی ثباتی ایجاد می نمایند در یک دایره محدود و قابل کنترل قرار بگیرند.

19 اردیبهشت 1401

حاجی فیروز را بهتر بشناسید

حاجی فیروز یکی از نماد های مشهور ایران باستان است. در ایام نوروز او را با شکل و شمایل مشخصی در مکان های مختلف می بینیم که با خواندن اشعار مخصوص و تنبک زدن، مژده آمدن فصل بهار را می دهد.

15 اسفند 1400

نظرسنجی: کدام مقصد گردشگری را برای سفر زمستانی ترجیح می دهید؟

نظرسنجی این هفته در خصوص مقصد محبوب شما برای سفرهای زمستانی است. با خبرنگاران همراه باشید.

12 اسفند 1400
تعداد: (47)