پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

به گزارش وبلاگ شهبازی، شب های سفید سن پترزبورگ

کشور روسیه یکی از مجذوب نماینده ترین و زیباترین کشورهای جهان به شمار می آید و شهر سنت پترزبورگ نیز جزو شهرهایی است که همه ساله تعداد بسیاری از گردشگران و گردشگر ها از آن بازدید می نمایند. این شهر دارای مکان های دیدنی، طبیعی و مراکز تفریحی و لوکس بسیاری است که در کنار معماری حیرت انگیز آن زیبایی و مجذوب نمایندهیت را به ارمغان می آورد. علاوه بر همه این مجذوب نمایندهیت ها، شب های سفید در سنت پترزبورگ یکی دیگر از جاذبه های اصلی این شهر می باشد که گردشگران بسیاری را در بعضی از مواقع سال به خود جذب می نماید.

پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

شب های روشن پدیده ا رایج در کشور روسیه می باشد که می توانید آن را در شهرهای دیگر به جز سنت پترزبورگ نیز مشاهده نمایید. در صورتی که علاقه مند به بازدید و گشت و گذار از کشور روسیه هستید، پیشنهاد می کنیم کمی هم با پدیده شب های سفید در سنت پترزبورگ آشنا باشید تا بتوانید یکی از هیجان انگیزترین و حیرت انگیزترین پدیده های دنیا را در سفر به این شهر مشاهده نمایید؛ بنابراین در ادامه همراه وبلاگ شهبازی باشید تا با این پدیده نادر و تماشای بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با پدیده شب های سفید در سنت پترزبورگ

شهر زیبا و تماشای سنت پترزبورگ علاوه بر جاذبه های جهانگردی بسیاری که دارد، با پدیده شب های روشن خود از مهمانان سراسر دنیا پذیرایی به عمل می آورد. اگر برای شما هم این سؤال پیش آمده است که علت به وجود آمدن شب های سفید در سنت پترزبورگ چیست؛ باید بدانید که علت این اتفاق، وسعت مدار عرضی و نزدیکی طلوع و غروب خورشید می باشد. در صورتی که علاقه مند به بازدید از این پدیده زیبا هستید، از 11 ژوئن تا 2 جولای، به عبارتی 21 خرداد ماه تا 11 تیر ماه برترین زمان برای بازدید از آن خواهد بود و هر چه تاریخ سفر شما به تاریخ های گفته شده نزدیکتر باشد، به صورت طولانی تر می توانید شاهد این پدیده بدیع و زیبا باشید.

بعلاوه خوب است بدانید که در طول مدت شب های سفید در سنت پترزبورگ اغلب مردم و ساکنین روسیه در زمان شب به بیرون از خانه ها می فرایند و زندگی در طول شب درست مانند زندگی در طول روز ادامه داشته و در واقع مردم زمانی معین را برای خواب در نظر نمی گیر ند. بسیاری از گروه های هنری و موسیقی در طول این مدت به خیابان ها آمده و اجراهای زیبایی را به نمایش می گذارند و کنسرت هایی را در میدان های بزرگ و اصلی شهر برگزار می کنند. در بعضی از شهرهای روسیه نیز به علت وجود این پدیده، آتش بازی و مهمانی هایی صورت می گیرد و شهرها پر از کارناوال های شاد و موسیقی های نشاط آور می شوند.

با این حال، خیلی از جهانگردانی که در این مدت به کشور روسیه سفر نموده اند و تجربه بازدید از پدیده شب های روشن را داشته اند بر این باور هستند که شب های سفید در سنت پترزبورگ از مجذوب کنندهیت بیشتری نسبت به شهرهای دیگر برخوردار می باشد و لذت تماشای این پدیده در این شهر بیشتر از هر مکان و شهر دیگر است. جالب است بدانید که این پدیده زیبا و رویایی باعث شده تا سالیانه در حدود 5 الی 8 میلیون جهانگرد به کشور روسیه و شهر زیبای سنت پترزبورگ سفر کنند تا بتوانند این پدیده را از نزدیک تجربه کنند و در حال و هوای شاد شهر سهیم باشند.

برترین مکان برای تماشا شب های سفید

شور انگیزترین مراسم ها و رویدادهای شهر سنت پترزبورگ معمولاً در محله پترهوف و اطراف کاخ معروف پترهوف و بعلاوه در محوطه اطراف میدان اصلی شهر برگزار می شوند. معمولاً در این جشن ها می توانید شاهد موسیقی های شاد و دل نشین، گروه های پایکوبی و مراسم های سنتی، آتش بازی های تماشای و اجرای مراسم بادبان های سرخ باشید. علاوه بر این سرگرمیات و مراسم های هیجان انگیز، شهر سنت پترزبورگ دارای معماری مجذوب کننده و خیابان های رنگارنگ و پر جنب و جوشی است که قدم زدن در آن ها می تواند یکی از لذت بخش ترین کارها در این شهر به شمار بیاید و بعلاوه رودخانه سنت پترزبورگ نیز از هواداران بسیاری برخوردار است.

در طول این مدت می توانید از رستوران ها و کافه هایی که در طول شبانه روز باز هستند استفاده نمایید و هر زمان که می خواهید به خیابان ها بروید و در کنار مردم به شادی و سرگرمی بپردازید. البته پدیده شب های سفید در سنت پترزبورگ بر روی مردم شهر سنت پترزبورگ می تواند تاثیرات منفی هم بگذارد، چرا که در طول این مدت زمان خواب افراد به هم خورده و کار و خواب آن ها ممکن است مختل شود. با این حال، بسیاری از ساکنین سنت پترزبورگ با این مسئله پس از سالیان کنار آمده اند و می توانند برنامه های خود را در طول این مدت به خوبی مدیریت کنند؛ اگر شما نیز به عنوان جهانگرد قصد دارید در این مدت به بازدید از شب های روشن در سنت پترزبورگ بپردازید بهتر است برای زمان خواب و فعالیت های روزانه خود برنامه دقیقی داشته باشید تا با مسائل بی خوابی، سر درد و بی حوصلگی روبرو نشوید.

خوب است بدانید که یکی از بزرگ ترین رویدادها و فستیوال های سالانه سنت پترزبورگ در طول مدت شب های روشن برگزار می شوند. در زمان شب های روشن، شهرهایی که این پدیده در آن ها مشاهده می شود، اصلاً چراغ های معابر و خیابان ها را روشن نمی کنند و تخمین زده می شود که نزدیک به 1 ماه این چراغ ها کاملاً خاموش هستند. فستیوال هایی که در زمان وقوع این رویداد تماشای در سنت پترزبورگ برگزار می شود معمولاً در نزدیکی کاخ پترهوف، موزهٔ آرمیتاژ و بعضی از جاذبه های تماشای زیبای این شهر برگزار می شود.

تاثیر پدیده شب های سفید روسیه روی مردم چیست؟

اگر چه شب های سفید روسیه و شهر سن پترزبورگ واقعا زیباست و مردم زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب می نماید اما تاثیرات منفی آن را روی زندگی مردم این شهر نباید نادیده گرفت. روشنایی روز و نبود تاریکی در شب، باعث بروز کم خوابی در ساکنان بومی شهر شده است. با وجود این، مردم شهر سعی می کنند تا از این فرصت استفاده کنند و در شب های سفید سن پترزبورگ، به پیاده روی های طولانی در خیابان های خلوت شهر بپردازند.

سؤالات متداول

  • شب های سفید در سنت پترزبورگ دقیقاً در چه تاریخی رخ می دهند؟

اگر علاقه مند به بازدید از شب های سفید در سنت پترزبورگ هستید، باید بدانید که این رویداد از 21 خرداد ماه تا 11 تیر ماه در بعضی از شهرهای این کشور رخ می دهد.

  • شب های سفید سنت پترزبورگ به چه معناست؟

شب های سفید روسیه درواقع یک پدیده طبیعی است که به علت وسعت مدار عرضی رخ می دهد. به عبارتی در حین این پدیده، خورشید قادر نمی باشد تا موقع غروب به افق رفته و شب به وجود بیاید.

  • پدیده شب های سفید در سنت پترزبورگ به چه صورت می باشد؟

در طول این پدیده، شب ها مانند روز روشن هستند و در واقع به مدت یک ماه، شبانه روز مانند یکدیگر به صورت روشن می باشد. این پدیده سالیانه باعث جذب گردشگر های بسیاری به کشور روسیه شده است.

نتیجه گیری

شب های سفید در سنت پترزبورگ یکی از زیباترین پدیده هایی است که می توانید در زندگی آن را تجربه نمایید. در صورتی که علاقه مند به بازدید از کشور روسیه و یا کشورهای گردشگری و تماشای سراسر دنیا می باشد، پیشنهاد می کنیم با آژانس وبلاگ شهبازی همراه باشید تا بتوانید با استفاده از راهنماهای سایت وبلاگ شهبازی با انواع جاذبه های گردشگری و مکان های تماشای این کشورها آشنا شوید و سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

منبع: الی گشت

به "پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید