رفتار عجیب دو کوسه سفید که دانشمندان را متحیر نموده است ، مرگ سفید چیست؟

به گزارش وبلاگ شهبازی، دو کوسه سفید بزرگ با رفتار عجیب و غریبی که تا به حال ندیده نشده در امتداد سواحل ایالات متحده شنا می نمایند و دانشمندان را سردرگم نموده اند.

رفتار عجیب دو کوسه سفید که دانشمندان را متحیر نموده است ، مرگ سفید چیست؟

به گزارش وبلاگ شهبازی و به نقل از سان، دو کوسه سفید بزرگ در حال شنا در کنار هم در امتداد ساحل شرقی ایالات متحده مشاهده شده اند. نام این کوسه های نر را سایمون و جکیل گذاشته اند و رفتارشان دانشمندان را گیج نموده است. هر دو کوسه نوجوان هستند و ردیابی شان نشان می دهد که بیش از 6 هزار کیلومتر با هم شنا نموده اند.

این رفتار غیرعادی است زیرا کوسه سفید بزرگ که به مرگ سفید هم مشهور است، حیوانی تک زی و منفرد است. معمولا هرگز دیده نمی گردد که آن ها در مسافت های طولانی با هم شنا نمایند. سیمون و جکیل از جنوب شرقی ایالات متحده تا کانادا شنا نموده اند.

رابرت هوتر دانشمند کوسه شناس در سازمان OCEARCH است و او این جفت کوسه را برچسب گذاری نموده است. هوتر در یک پست فیسبوک نوشت: کوسه های سفید بسیار منزوی زندگی می نمایند. واقعا انتظار نداریم که این کوسه های سفید را در کنار هم ببینیم.

کوسه های سفید بزرگ از دسامبر سال گذشته برچسب گذاری شده اند. مردم می توانند سایمون و جکیل را در وبسایت OCEARCH ردیابی نمایند. در حال حاضر سایت هر دو کوسه را در خلیج سنت لارنس نشان می دهد.

این دو کوسه همواره هم زمان در یک مکان حضور ندارند، اما اغلب در منطقه ها مشخصی ظاهر می شوند و به نظر می رسد مسیر یکسانی را دنبال می نمایند. گفته می گردد که دانشمندان OCEARCH پیش از این هرگز چنین رفتاری را ندیده اند.

بیشتر بخوانید:

  • آیا تاکسیدرمی خطرناک است؟ | تعطیلی موزه تاریخ طبیعی قدیمی به علت آلودگی

نمونه های بافتی از هر دو کوسه گرفته شده تا دانشمندان ویژگی های ژنتیک آن ها را با هم مقایسه نمایند و ببینند آیا به هم مرتبط هستند یا خیر. شرح دیگر این است که این دو کوسه ممکن است با هم شکار نمایند. اما بر اساس آنچه در وب سایت اوشن اسمیتسونیان نوشته شده، کوسه های سفید بزرگ با وجود شهرتشان به عنوان شکارچیان تنها، با یکدیگر همکاری می نمایند، به صورت گروهی شکار و غنایم را هم با یکدیگر تقسیم می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "رفتار عجیب دو کوسه سفید که دانشمندان را متحیر نموده است ، مرگ سفید چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار عجیب دو کوسه سفید که دانشمندان را متحیر نموده است ، مرگ سفید چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید