تعریف اقامتگاه بوم گردی

به گزارش وبلاگ شهبازی، در اینجا تعریف اقامتگاه بومی و اکوتوریسم و اهمیت آن را شرح داده ایم.

تعریف اقامتگاه بوم گردی

تعریف اقامتگاه بوم گردی را بدانید و اصول اکوتوریسم را رعایت کنید

همانطور که انجمن بین المللی تعریف اقامتگاه بوم گردی را بیان نموده، آن به مسافرت مسئولانه ای که محیط زیست را محافظت می نماید و بهزیستی مردم محلی را بهبود می بخشد اشاره دارد. تعریف اقامتگاه بوم گردی با عنوان گردشگری طبیعت خلاصه می گردد، هدف بوم گردی به حداقل رساندن تأثیر گردشگری بر محیط زیست است. هدف این است که به وسیله وسایل سفر به اتحاد حفاظت، جوامع و توسعه پایدار توجه گردد. افرادی که در اکوتوریسم فعالیت می نمایند، باید از دستورالعمل های خاصی پیروی نمایند. اصول اکوتوریسم با توجه به شرایط آب و هوایی که به طور مداوم رو به وخامت است، برای کل دنیا سودمند است.

اکوتوریسم، تعریف اقامتگاه بوم گردی چه زمانی شروع شد؟اکوتوریسم که همان تعریف اقامتگاه بوم گردی است و سایر اشکال سفر، با جنبش زیست محیطی دهه 1970 شروع شد. خود اکوتوریسم تا اواخر دهه 1980 به عنوان یک مفهوم مسافرت رواج پیدا نکرد. در این مدت، افزایش آگاهی های زیست محیطی و تمایل به سفر به مکان های طبیعی در مقایسه با مکان های توریستی ساخته شده، اکوتوریسم را مطلوب تر نموده است.

چرا اکوتوریسم در تعریف اقامتگاه بوم گردی مهم است؟تأثیرات جسمی، اجتماعی، رفتاری و روانی را به حداقل می رساند.

ایجاد آگاهی و احترام به محیط زیست و فرهنگی.

تجربیات مثبتی را هم برای بازدید نمایندگان و هم برای میزبانان ارائه می دهد.

مزایای مستقیم مالی برای حفاظت فراهم می نماید.

مزایای مالی هم برای افراد محلی و هم برای صنعت خصوصی ایجاد می نماید.

اکوتوریسم، تعریف اقامتگاه بوم گردی، تجارب تفسیری به یاد ماندنی را به بازدید نمایندگان تحویل می دهد که به افزایش حساسیت به اقلیم سیاسی، محیطی و اجتماعی کشورهای میزبان یاری می نماید.

طراحی، ساخت و بهره برداری از امکانات کم ضربه.

حقوق و اعتقادات معنوی بومیان در جامعه خود را نشان می دهد و برای ایجاد توانمندسازی با آنها همکاری کنید.

اکوتوریسم در تعریف اقامتگاه بوم گردی به اشکال گردشگری اشاره دارد که دارای خصوصیات زیر است:در تعریف اقامتگاه بوم گردی،کلیه اشکال گردشگری طبیعت گردی که در آنها انگیزه اصلی گردشگران مشاهده و قدردانی از طبیعت و بعلاوه فرهنگ های سنتی حاکم بر منطقه ها طبیعی است، شامل ویژگی های آموزشی و تفسیری است.

تأثیرات منفی را بر محیط طبیعی و اجتماعی - فرهنگی به حداقل می رساند.

این برنامه از نگهداری منطقه ها طبیعی که به عنوان جاذبه های اکوتوریسم استفاده می شوند، پشتیبانی می نماید.

ایجاد منافع مالی برای جوامع میزبان، سازمان ها و مقامات مدیریت منطقه ها طبیعی با اهداف حفاظت.

ایجاد فرصتهای شغلی و عایدی جایگزین برای جوامع محلی.

افزایش آگاهی در خصوص حفاظت از دارایی های طبیعی و فرهنگی، هم در بین افراد محلی و هم برای گردشگران.

انواع دنیاگردی ها در تعریف اقامتگاه بوم گردی: -سازگار با محیط زیست: با توجه به تعریف اقامتگاه بوم گردی این نوع دنیاگردی، تأثیر کمتری بر محیط های شنماینده و طبیعی دارد و در ارائه تجربیات مبتنی بر طبیعت متمرکز است.

-گردشگری اخلاقی: دنیاگردی در مقصدی که مسائل اخلاقی عامل اصلی آن باشد، به عنوان مثال: بی عدالتی اجتماعی، حقوق بشر، رفاه حیوانات یا محیط زیست.

-گردشگری زیست محیطی: دنیاگردی که با تأکید بر درک و حفظ محیط های طبیعی در منطقه ها طبیعی صورت می گیرد.

- ژئوتوریسم: دنیاگردی که ویژگی جغرافیایی یک مکان را حفظ یا تقویت می نماید، مانند: محیط، میراث، زیبایی شناسی، فرهنگ و رفاه ساکنان آن.

-گردشگری طبیعت: با توجه به تعریف اقامتگاه بوم گردی این گردشگری مسافرت با مسئولیت پذیری به منطقه ها طبیعی است که محیط زیست را حفظ می نماید و رفاه مردم محلی را بهبود می بخشد.

-دنیاگردی مبتنی بر طبیعت: در تعریف اقامتگاه بوم گردی این دنیاگردی اصطلاح گسترده ای است که تمام تجربیات گردشگری با موضوع محیط های وحشی یا طبیعی را در بر می گیرد. دنیاگردی مبتنی بر طبیعت شامل کلیه اشکال گردشگری است که در آن محیط های طبیعی نسبتاً بدون اختلال، جاذبه یا تنظیم اصلی را تشکیل می دهند. این می تواند شامل فعالیت های تأمل آور و پرماجرا و غیر قابل تحمل باشد، که به نوبه خود می تواند شامل اکوتوریسم باشد و گردشگری حفاظت در دنیاگردی مبتنی بر طبیعت در وسعت و عمق است.

-دنیاگردی هوادار فقیر: دنیاگردی که منجر به افزایش منافع خالص برای افراد فقیر در یک مقصد گردد.

-گردشگری با مسئولیت پذیری: دنیاگردی که از مزایای جوامع محلی به حداکثر می رسد، تأثیرات منفی اجتماعی یا محیطی را به حداقل می رساند و به افراد محلی یاری می نماید تا فرهنگ ها و زیستگاه های شنماینده را حفظ نمایند.

-گردشگری پایدار: دنیاگردی که تأثیرات مالی، اجتماعی و زیست محیطی فعلی و آینده خود را مورد توجه کامل قرار می دهد و احتیاج بازدید نمایندگان، صنعت، محیط زیست و جوامع میزبان را رفع می نماید.

-دنیاگردی حیات وحش: با توجه به تعریف اقامتگاه بوم گردی این گردشگری ارتباط تنگاتنگی با حیات وحش و طبیعت برقرار می نماید.

مزایای اکوتوریسم در تعریف اقامتگاه بوم گردی چیست؟اکوتوریسم در محیطهای طبیعی بکر و غیرمذهبی متمرکز است.

آگاهی فرهنگی و محیطی را ایجاد می نماید.

تجربه مثبت را برای بازدید نمایندگان و بعلاوه میزبانان ترغیب می نماید.

گردشگری تاثیرروی محیط زیست را به حداقل می رساند که این از تعریف اقامتگاه بوم گردی است.

فرصت های شغلی و مالی را برای مردم محلی تقویت می نماید.

کار با ارائه منافع مالی به نفع خود را تشویق می نماید.

نحوه شروع کار در اکوتوریسم با درنظر گرفتن تعریف اقامتگاه بوم گردی:صلاحیت های آموزشی: دانش آموزان می توانند در صورت گذراندن دوره متوسطه، بیش از 18 سال از مدرک دیپلم در دنیاگردی استفاده نمایند، نمره IELTS 4.5 یا بالاتر احتیاج است. برای شروع کار خود در اکوتوریسم، پس از اخذ دیپلم در رشته می توانید از نکات زیر استعلام کنید:

-همایش ها: از آنجا که هدف اصلی اکوتوریسم ایجاد آگاهی فرهنگی و اجتماعی و مالی است، بسیاری از اکوتوریسم و همایش های مسافرتی پایدار در سراسر دنیا برگزار می گردد. حضور در این همایش ها بینش بهتری از عملکرد اکوتوریسم به عنوان یک صنعت به شما می دهد.

-شبکه سازی: شبکه سازی بخش بزرگی از موفقیت را تشکیل می دهد. اگر می خواهید رشد خود را در صنعت تقویت کنید، می توانید با افراد برجسته در صنعت ارتباط برقرار کنید، به وسیله سایت های رسمی شبکه بندی با آنها ارتباط برقرار نموده و بصورت آنلاین در بحث و گفتگوهای انجمن شرکت کنید. این کار نه تنها به شما در درک دیدگاه دیگران یاری می نماید بلکه به شما در رشد صنعت یاری می نماید.

-داوطلب: داوطلب کردن کارگاه ها و توسعه پایداری جامعه محلی به شما یاری می نماید درک عمیق تری از آنچه مردم محلی هنگام تجربه موجی از گردشگری در مکانی به شما می دهند، بدست آورید. این امر به شما یاری می نماید تا با فرمانی بر روان افراد محلی، شغلی جدی در اکوتوریسم ایجاد کنید.

-کارآموزی: قبل از اینکه کار دائمی با یک شرکت اکوتوریسم انجام دهید، کارآموزی خود را انتخاب کنید. کارآموزی برترین روش برای کسب اطلاعات در خصوص مشاغل و عملکرد آن است. شما بعلاوه می توانید تجربه کار کردن تحت ذینفعان برجسته تجارت اکوتوریسم را بدست آورید.

در تعریف اقامتگاه بوم گردی بسیاری از جنبه های گردشگری در اکوتوریسم با تفاوت یک علت اصیل، طنین انداز هستند. آکادمی های متنوعی دوره های مسافرتی و گردشگری را ارائه می دهند که می توانند به شما در درک ناصافی بودن صنعت یاری نمایند.

منبع: www.gaiadiscovery.com

منبع: راسخون

به "تعریف اقامتگاه بوم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف اقامتگاه بوم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید