همکاری مپنا و خودروسازان بم در ساخت خودروی برقی

به گزارش وبلاگ شهبازی، ساخت خودروهای برقی در دنیا رو به توسعه یک الزام به شمار رفته است و حرکت به سمت فراوری این خودروها در برنامه همه خودروسازان بزرگ دنیای وجود دارد. ابتدای هفته جاری شرکت مکو از زیرمجموعه های گروه مپنا و شرکت خودروسازان بم از اعضای گروه صنایع خودروسازی کرمان، طی مراسمی مشارکت خود را در ساخت خودروی برقی اشتراکی شروع کردند.

همکاری مپنا و خودروسازان بم در ساخت خودروی برقی

کاهش هزینه سوخت، هزینه کم نگهداری و استفاده، کاهش مقدار آلودگی هوا، حفظ محیط زیست، کاهش شیوع مسائل تنفسی، قلبی و ریوی، کاهش آلودگی صوتی و بازفراوری انرژی به عنوان بعضی از مزایای استفاده از خودروهای برقی و الکتریکی یاد می گردد.

هم زمان با ایام مبارک عید سعید فطر و در روز یکشنبه مورخه 26 اردیبهشت ماه سال 1400، امضاء قرارداد همکاری مشترک در قالب شرکت جوینت ونچر برای اهداف استراتژیک بلندمدت در فرصت های کسب و کار موجود در زمینه طراحی، ساخت، فراوری و ارائه خودروی برقی اشتراکی در کلاس های A و B و فناوری های مرتبط با آن در ایران و منطقه خاورمیانه و اجرای طرح بهبود و ارتقای پکیج های برقی سازی خودروهای مورداشاره مطابق با راهکار های فنی استاندارد فی مابین شرکت مهندسی برق و کنترل مپنا (مکو) و شرکت خودروسازان بم (بم کو) به وقوع پیوست.

با امضای این قرارداد فراوری و عرضه خودروی برقی اشتراکی به منظور اجرای ناوگان حمل و نقل مرتبط در محدوده های تعیین در کلان شهرها به خصوص تهران بزرگ، در دستور کار نهاده شد. بر اساس این همکاری، شرکت مکو فراوری و توسعه پیشرانه و ذخیره ساز انرژی این خودروها را بر عهده خواهد داشت و شرکت خودروسازی بم بخش بدنه، تریم و قسمت های خودرویی را به انجام خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از اولین اتوبوس برقی ایران

گروه مپنا از مدت ها پیش برنامه ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی را دنبال نموده است. در زمینه ایجاد پلتفرم خودرو برقی نیز اقدامات مناسبی در گروه مپنا اجرا شده است. با اعلام کارشناسان فنی دو شرکت، به زودی اولین محصول این شرکت مشترک با قابلیت فروش آزاد و بعلاوه کسب و کار اشتراکی ارائه خواهد شد. ظرفیت باتری این محصول حداکثر 15 کیلووات ساعت است و می تواند با یک بار شارژ (قابلیت شارژ سریع و کند)، مسافت 100 کیلومتر را با سرعت بین 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت طی کند.

ضروری است زیرساخت ها هم زمان به صورت سخت افزاری و نرم افزاری فراهم گردد، بنابراین علاوه بر برقی سازی خودروها، تمرکز بر ساخت ایستگاه های متعدد شارژ، شبکه و مرتبط کردن آنها با یکدیگر نیز مهم است.

گفتنی است شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا توسعه محصولات پیشرانه و باتری پک برقی را آغاز نموده است و زیر سیستم های موردنیاز خودروهای سبک و سنگین را فراهم می نماید. از طرفی شرکت خودروسازی بم نیز در خط فراوری خود، امکانات پیشرفته ای دارد که در حال حاضر برای فراوری خودروهای لیفان استفاده می گرددگ به همین علت می توان توقع داشت که در آینده نزدیک، خودروی برقی اشتراکی حاصل از این همکاری در خیابان های کشور حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تعیینات پیکاپ تازه شرکت مپنا

کشورهای پیشرفته با درنظرگرفتن حفظ محیط زیست و اقتصاد به سرعت به سمت برقی سازی پیش می فرایند و ما نیز درحال آماده سازی خود برای فراهم نمودن زیرساخت ها هستیم تا خودروسازها برقی سازی خودروهای فراوریی را هدف گذاری و اجرا نمایند.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ شهبازی بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "همکاری مپنا و خودروسازان بم در ساخت خودروی برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری مپنا و خودروسازان بم در ساخت خودروی برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید