فراوری 150 تن کمپوست غنی شده در درودزن

به گزارش وبلاگ شهبازی، خبرنگاران/فارس رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن از فراوری 150 تن کمپوست غنی شده محلی با استفاده از کاه و کلش برنج و گندم در درودزن از توابع شهرستان مرودشت اطلاع داد.

فراوری 150 تن کمپوست غنی شده در درودزن

روح الله عزیزی چهارشنبه 1 دی در جمع وبلاگ شهبازی اظهار کرد: در این سایت 90 تن کود دامی، 25 تن تفاله شیرین بیان، 35 تن کاه و کلش برنج و سایر مواد آلی به کار گرفته شده است.

او با بیان اینکه مرودشت بزرگترین فراوری کننده برنج و گندم در استان فارس محسوب می گردد، هدف از راه اندازی این سایت را به کار گیری کاه و کلش این محصولات در راستای افزایش ماده آلی خاک عنوان نمود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سایت مذکور با همکاری یکی از کشاورزان پیشرو منطقه با هدف استفاده از بقایای گیاهی مزارع گندم و برنج راه اندازی شده است، توضیح داد: استفاده از کاه و کلش برنج برای اولین بار در این منطقه در تهیه کمپوست از نکات قابل توجه در تهیه کمپوست فراوریی است.

عزیزی با اذعان به اینکه سالانه بیش از صد هزار تن کاه و کلش در مزارع شهرستان فراوری می گردد که یا به صورت خوراک دام مصرف می گردد و یا در سطح مزارع سوزانده می گردد، اضافه نمود: با توسعه روش های فراوری کمپوست و افزودن آن به مزارع کشاورزی می توانیم ضمن جلوگیری از آتش زدن بقایای گیاهی به افزایش ماده آلی و حفظ حاصلخیزی خاک، افزایش بهره وری، یاری به تغذیه بهینه محصولات زراعی و فراوری محصول سالم دست یابیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری 150 تن کمپوست غنی شده در درودزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 150 تن کمپوست غنی شده در درودزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید