میتوان جشنواره مجسمه های کاهی و جذب جهانگرد را جایگزین دود آتش کرد

به گزارش وبلاگ شهبازی، ایلنا/ براساس اخبار منتشر شده، میتوان جشنواره مجسمه های کاهی و جذب جهانگرد را جایگزین دود آتش کرد.

میتوان جشنواره مجسمه های کاهی و جذب جهانگرد را جایگزین دود آتش کرد

در بعضی از منطقه ها شمالی در اقدامی سنتی و براساس یک باور غلط، پس از برداشت برنج، کاه و کلش به جامانده را می سوزانند و در واقع با این عمل در بلند مدت تیشه بر ریشه خاک می زنند.

خارج شدن عناصر غذایی موجود به شکل گاز و در نهایت فقیر شدن خاک از نظر عناصر و از بین رفتن موجودات زنده مفید خاک از جمله آثار زیان بار این باور غلط است. بعلاوه بر اثر فراوری گرمای بسیار و از بین رفتن ساختمان خاک، شرایط برای رشد و فعالیت گیاهان هرز مساعد می گردد.

روش آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول روشی برای از بین بردن بقایای محصول در زمینهاست که این روش به علت سادگی و کم هزینه بودن در بسیاری از اوقات به وسیله کشاورزان ترجیح داده می گردد. اما این روش در کنار سادگی، سرعت بالا و هزینه پائین مضرات زیادی دارد. به این زیان های اساسی باید تبعات زیست محیطی، آلودگی هوا و مسائل تنفسی شالیکاران را نیز اضافه کرد.

اقدام جالب و تحسین برانگیز ژاپنی ها در بکارگیری کاه شالیزارها پس از برداشت می تواند در شمال ایران هم الگو قرارگیرد. روشی که می تواند پای گردشگران بسیاری را به شالیزارها باز کند و اقصاد برنجکاران را رونق بخشد.

کشاورزان کاه های به جای مانده برنج که وارا نام دارد را دور نمی ریزند و برای استفاده به عنوان غذای دام، غنی کردن خاک و حتی برای ساخت مجسمه های غول پیکر در فستیوال هنری سالانه وارا از آنها استفاده می گردد. این مجسمه ها بسیار بزرگ هستند و احتیاج به اسکلت های ویژه چوبی دارند تا بایستند.

هر ساله پس از برداشت برنج در ژاپن، میزان زیادی کاه بر جای می ماند که برای ساختن این مجسمه های کاهی بکار می رود و برترین جشنواره های مجسمه های کاهی در شهرهای کاگاوا و نیگاتا برگزار می شوند. این جشنواره ها گردشگران زیادی را به این منطقه ها جذب می نمایند. در دنیای امروز اقتصاد کشاورزی با گردشگری پیوند خورده و بر درآمدهای کشاورزان اضافه کرده است.

منبع: همگردی

به "میتوان جشنواره مجسمه های کاهی و جذب جهانگرد را جایگزین دود آتش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میتوان جشنواره مجسمه های کاهی و جذب جهانگرد را جایگزین دود آتش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید