هوش مصنوعی

نهادهای دولتی باید راستا توسعه هوش مصنوعی را هموار نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، قاسم خالدی گفت: نهادهای حاکمیتی و دولتی باید جهت رشد و توسعه هوش مصنوعی را هموار نمایند تا بخش خصوصی بتواند با سرعت بیشتری محصولات و خدمات هوشمند بومی را توسعه داده و در دسترس مردم قرار دهد.

11 اردیبهشت 1401

بیهوشی بیماران شخصی سازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورک آلرت، متخصصان بیهوشی از روش های مختلف مانند آزمایش های بالینی، دیتابس های پزشکی و اندازه گیری های آزمایشگاهی برای محاسبه دوز دقیق داروی بیهوشی برای هر بیمار استفاده می نمایند. اما واکنش هر فرد نسبت به داروی بیهوشی متفاوت...

11 تیر 1400

ابداع هوش مصنوعی که سطح تمرکز افراد را تشخیص می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، فناوری یادشده که توسط شرکت فوجیتسو ابداع شده، نشان می دهد آیا افراد برای انجام کاری که بر عهده گرفته اند از تمرکز کافی برخوردارند یا خیر.

18 فروردین 1400

پیشگیری و درمان بیماری های چشمی با هوش مصنوعی، آینده بینایی سنجی در گروی فناوری های هوشمند

موفقیت بینایی سنجی در آینده به توانایی اپتومتریست ها در غلبه بر چالش های جدید این حوزه بستگی دارد. هوش مصنوعی یکی از ابزارهایی است که می تواند در این جهت به توسعه و فراوری فناوری های اپتومتری یاری کند.

11 آبان 1399

چگونه هوش مصنوعی از انتشار ویروس کرونا جلوگیری می نماید؟

محققان دانشگاه کمبریج در تازه ترین مطالعات خود، با بهره گیری از هوش مصنوعی راهکاری را ارائه دادند که می توان به وسیله آن مانع انتشار ویروس کرونا شد.

28 شهریور 1399

تولید آنتی بیوتیک با هوش مصنوعی برای نابودی باکتری شکست ناپذیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، پژوهشگران دانشگاه های ام آی تی و هاروارد با همکاری یکدیگر یک شبکه عصبی هوش مصنوعی تازه را طراحی کرده اند که قادر به بررسی دقیق ساختار مولکولی مواد مختلف و کشف و تولید آنتی بیوتیک های جدید است.

12 اردیبهشت 1399

کمبود محققان زن در فضای ICT کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از فرهنگسرای فناوری اطلاعات، لیلا سادات زعفرانچی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در هشتمین نشست تخصصی شب های فناوری با موضوع اقتصاد دیجیتال و رونق فراوری با اشاره به اقتصاد دیجیتال، فضای کسب و کار و اشتغال...

11 بهمن 1398

استارت آپ های هفتگانه حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معرفی می شوند

با حمایت ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جشنواره وب و موبایل ایران، برترین استارت آپ های شاغل در گروه های ویژه انتخاب می شوند.

16 دی 1398

سگ رباتیکی که به دستورات صوتی واکنش نشان می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه فلوریدا آتلانتیک رباتی با یاری پرینتر سه بعدی ساخته اند که Astro نام دارد. این سگ رباتیک با ظاهر عجیب خود مجهز به فناوری هوش مصنوعی است. ربات مذکور در حال حاضر به دستورهای ساده مانند بنشین، بلندشو، یا...

21 شهریور 1398

همکاری با شرکتهای هوش مصنوعی برای راه اندازی 5G در کشور

به گزارش خبرنگاران، فراخوان مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای شرکت ها و گروه های فعال در حوزه شبکه های نرم افزار محور و مجازی سازی توابع شبکه و کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ارتباطات بی سیم و سیار، منتشر شد.

6 مرداد 1398

سامانه تصمیم ابزاری نو برای تحقق دولت الکترونیک در نظام اداری کشور

سامانه تصمیم هیئت وزیران از مهرماه سال جاری برای ارسال الکترونیکی پیشنهادها و بهبود فرایند رسیدگی به تصمیمات هیئت دولت راه اندازی شد.

29 اردیبهشت 1398