سفیر ایران در چین تبادل گردشگر با این کشور را ضروری دانست

به گزارش وبلاگ شهبازی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به ظرفیت های گردشگری دو کشور چین و ایران تاکید نمود با توجه به توسعه روابط تهران و پکن در بخش های مختلف، افزایش تبادل گردشگر میان ایران و چین نیز لازم است.

سفیر ایران در چین تبادل گردشگر با این کشور را ضروری دانست

محمد کشاورز زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری چین در پکن گفت و گو با وبلاگ شهبازی با اشاره به اینکه دو کشور دارای ویژگی های مشترکی هستند، اضافه کرد: روابط محبت آمیز دو کشور در حوزه های مختلف ایجاب می نماید در زمینه گردشگری نیز این روابط تقویت و توسعه یابد.

او گفت: چین به دلیل رشد مالی بالا، در زمینه گردشگری دارای امکانات زیادی است و سالانه علاوه بر جذب تعداد زیادی گردشگر خارجی، شمار زیادی از مردم چین نیز به کشورهای خارجی سفر می نمایند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای زیادی از آفریقا گرفته تا اروپا به عنوان مقصدهای گردشگری چین در حال برنامه ریزی برای جذب توریست های چینی هستند، اضافه کرد: ایران نیز می تواند یکی از مقصدهای مهم گردشگری چین باشد.

کشاورز زاده اضافه کرد: چینی ها گردشگران خوبی هستند و اگر امکانات گردشگری ویژه فرهنگ و سلایق آنها ها را در ایران ایجاد کنیم می توانیم گردشگر بیشتری از چین جذب کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین توضیح داد با توجه به اینکه حدود 20 پرواز مستقیم میان ایران و چین دایر است توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری کشور می تواند زمینه ساز توسعه گردشگری میان ایران و چین باشد.

وی با بیان اینکه شناخت مردم دو کشور از یکدیگر به بیشتر شدن تعداد گردشگران یاری می نماید، گفت: شناختی که در داخل ایران از چین وجود دارد کافی نیست و شناخت نسبی مردم از این کشور مربوط به گذشته است در صورتی که چین در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و در تمامی زمینه از نواوری های صنعتی گرفته تا کشاورزی، رتبه های بالایی کسب نموده است.

او با اشاره به اینکه شناخت بیشتر مردم دو طرف از یکدیگر می تواند ارتباطات دو کشور را بیشتر کند تاکید نمود چینی ها هم از ایران شناخت کمتری دارند سفر گروه های توریستی چینی به ایران می تواند خیلی یاری ساز باشد.

کشاورز زاده تاکید نمود: اگر بتوانیم امکانات مورد احتیاج چینی ها از جمله کویر گردی و بیابان گردی را در ایران فراهم کنیم می توانیم سهم بیشتری از گردشگران چینی را جذب کنیم.

بیست و پنجمین نمایشگاه گردشگری چین با حضور 85 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در پکن گشایش یافت.

چین سالانه 120 میلیون گردشگر به خارج از کشور می فرستد و بیشتر از 85 میلیون توریست نیز سالانه به این کشور سفر می نمایند بر اساس آمار در سال 96 شمسی بین 112 تا 115 هزار ایرانی به چین سفر نموده اند در مقابل حدود 100 هزار چینی نیز به ایران سفر نموده اند.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایرنا

به "سفیر ایران در چین تبادل گردشگر با این کشور را ضروری دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در چین تبادل گردشگر با این کشور را ضروری دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید