واحد پول بلغارستان چیست؟

به گزارش وبلاگ شهبازی، واحد پول بلغارستان لو (Lev) یا لوا است که با کد ایزوی BGN شناخته می گردد. واحد کوچکتر از لو، استونیکی است که هر 100 استونیکی برابر 1 لو می باشد.

واحد پول بلغارستان چیست؟

بلغارستان یکی از زیباترین و متنوع ترین مکان هایی است که در بخش اصلی شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. کشوری که جاذبه های شگفت انگیز و سواحلی فوق العاده دارد. پایتخت این کشور صوفیه است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. و از شهرهای مهم آن می توان به بلگراد، پلودیف، وارنا، روسه و بورگاس اشاره نمود. آنچه بیش از هر چیز آن را جذاب نموده است ترکیب فرهنگ باستانی و مدرن در این کشور می باشد. در ادامه در خصوص اقتصاد و واحد پول بلغارستان بخوانید.

راهنمای سفر به صوفیه؛ پایتخت بلغارستان

واحد پول بلغارستان چیست؟

واحد پول بلغارستان یا پول رایج در کشور بلغارستان لو، لوا یا لف (به بلغاری: български лев) با کد ایزوی BGN، می باشد کهبا واحد جز استونیکی خرد می شود و مسئولیت کنترل این واحد پولی برعهدهٔ بانک مرکزی بلغارستان واقع شده است. هر لو برابر با 100 استونیکی است. اسکناس های رایج در کشور بلغارستان 1- 2 - 5 - 10 - 20 -50 - 100 تایی و و سکه ها 1- 2 -5 -10 -20 - 50 تایی می باشد. هر چند در حال حاضر یورو هم در این کشور بعنوان پول قابل معامله در همه جا پذیرفته می شود. همچنین خارج و وارد کردن پول بلغاری به این کشور ممنوع است اما از لحاظ تبدیل ارز خارجی محدودیتی وجود ندارد.

نسبت تبدیل لوا به دیگر واحدهای پولی دنیا (اکتبر 2017)

1.66 لوا بلغارستان 1 دلار آمریکا
1.96 لوا بلغارستان 1 یورو
2.19 لوا بلغارستان 1 پوند انگلستان

سیاست و اقتصاد در بلغارستان

رئیس جمهور بلغارستان مستقیما برای پنج سال انتخاب می شود و نخست وزیر و شورای وزیرانی را انتصاب می نماید که از حمایت اکثریت در مجمع برخوردارند. 240 عضو مجمع ملی هر پنج سال تحت نظام معین تعداد نمایندگان به نسبت جمعیت هر منطقه با رای تمامی افراد بالغ انتخاب می شوند. احزاب عمده سیاسی بلغارستان عبارتند از: اتحاد نیروهای دموکراتیک (میانه رو)، حزب سوسیالیست (کمونیست سابق)، جنبش برای حقوق و آزادی (ترکی). بلغارستان در سازمان ملل متحد، کنفرانس امنیت و همکاری اروپا، و شورای اروپا عضویت دارد. در حال حاضر و پس از فروپاشی بلوک شرق، علی رغم همه کوشش های اجرا شده سیستم مالی این کشور همچنان کشاورزی محور است و صنعت در آن جایی ندارد. همین مسئله باعث بروز فقر شده است. قابل ذکر است که دین مردم بلغارستان مسیحی می باشد.

منبع: setare.com

به "واحد پول بلغارستان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد پول بلغارستان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید