سفر بایدن به شرق آسیا ، ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ شهبازی، منابع ژاپنی اعلام کردند که نخست وزیر این کشور میخواهد در دیدارش با رئیس جمهور آمریکا در توکیو افزایش بودجه نظامی ژاپن را اعلام کند.

سفر بایدن به شرق آسیا ، ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شهبازی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز آدینه تور پنج روزه خود به شرق آسیا را شروع می نماید و در اولین مقصد سفر خود در کره جنوبی از یک کارخانه فراوری قطعات شرکت سامسونگ بازدید خواهد نمود.

براساس گزارش یو اس ای تودی، تحلیلگران این اقدام بایدن را گامی در جهت تقویت روابط و همکاری های واشنگتن و سئول در زمینه تکنولوژی و سایر فناری ها خوانده اند.

مون جائه این رئیس جمهور سابق کره جنوبی در سفر خود به آمریکا در سال گذشته، سرمایه گذاری دو طرف در زمینه قطعات نیمه هادی الکترونیک و باتری برای خودرو های برقی را اعلام نموده بود؛ که هدف آن فراوری محصولات کلیدی در این زمینه و کاهش وابستگی به چین است.

براساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا در این کارخانه با یون سوک یئول رئیس جمهور نو کره جنوبی ملاقات و رایزنی خواهد نمود.

رئیس جمهور نو کره جنوبی اخیر بر تقویت روابط میان سئول و واشنگتن تاکید نموده بود.

جو بایدن پس از کره جنوبی به ژاپن سفر خواهد و در توکیو با فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور ملاقات و رایزنی خواهد نمود.

تلویزیون آساهی روز آدینه با اشاره به سفر بایدن به توکیو گزارش داد، انتظار می رود نخست وزیر ژاپن در نشست هفته آینده خود با رئیس جمهور آمریکا افزایش بودجه نظامی این کشور را اعلام کند.

سفر بایدن به ژاپن در حالی انجام میشود که صد ها معترض به حضور نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا در ژاپن هفته گذشته با برگزاری تظاهراتی کاهش حضور نظامی این کشور در اوکیناوا را خواهان شدند.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در پاسخ گفت که نگرانی های اوکیناوا را جدی می گیرد و کوشش خواهد نمود تا بار این حضور نظامی را کاهش دهد و در عین حال بازدارندگی نظامی ایالات متحده در جزایر را حفظ کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سفر بایدن به شرق آسیا ، ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر بایدن به شرق آسیا ، ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید