رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی می فرایند

به گزارش وبلاگ شهبازی، مقامهای ارشد دفاعی آمریکا با دستور کار رسیدگی به تنشها میان سئول و توکیو و طرح یک درخواست پنج میلیارد دلاری دولت آمریکا برای تامین هزینه استقرار نظامیانش در کره جنوبی، امروز و فردا به این کشور سفر می نمایند.

رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی می فرایند

به گزارش وبلاگ شهبازی، به نقل از خبرگزاری رویترز، تاکید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر این که کره جنوبی سهم بیشتری از هزینه های حضور نظامی آمریکا در خاک خود را متقبل گردد چالشی را برای ائتلاف امنیتی دو کشور به وجود آورده است.

ترامپ ایده خارج ساختن نظامیان آمریکایی از شبه جزیره کره را نیز مطرح نموده است.

یک قانونگذار کره جنوبی چند روز پیش گفت، مقامهای آمریکایی خواستار پرداخت هزینه سالانه پنج میلیارد دلار از سوی کره جنوبی برای حضور نظامی آمریکا در این کشور شده اند و این مبلغ بیش از پنج برابر بیشتر از مبلغ مورد توافق سئول برای پرداخت در امسال میلادی از بابت استقرار 28500 نظامی آمریکایی است.

مقامهای آمریکایی هنوز به صورت علنی این مبلغ را تایید ننموده اند اما ترامپ پیشتر گفته است که حضور نظامی آمریکا در داخل و اطراف کره جنوبی پنج میلیارد دلار ارزش دارد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام نموده، مردم آمریکا خواستار شرح این مساله هستند که چرا کشورهای بسیار پولدار و ثروتمند کره جنوبی و ژاپن نمی توانند از خودشان دفاع نمایند و چرا سربازان آمریکایی در آنجا مستقر هستند.

میلی که این اظهارات را در جریان مصاحبه با وبلاگ شهبازی در راستا عزیمت به توکیو در روز یکشنبه مطرح نموده بود، قرار است امروز (چهارشنبه) به منظور شرکت در نشست سالانه کمیته نظامی وارد سئول گردد.

همچنین مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز فردا به هدف شرکت در یک نشست رایزنی امنیتی با جئونگ کیه ئونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی به این کشور سفر کند.

رندال شریور، دستیار وزیر دفاع آمریکا و مشاور ارشد اسپر در حوزه سیاستگذاری آسیا اظهار کرد، این وزیر دفاع آمریکا به دنبال مذاکره بر سر مساله شراکت در بار هزینه ها و مسئولیتها نیست و این کار به عهده دیپلماتهاست بلکه او به دنبال تاکید بر منافع آمریکا است.

شریور به گروه کوچکی از وبلاگ شهبازی در آستانه این سفر گفت: آنها باید داشتن سهم بزرگتری از بار مسئولیتها را قبول نمایند همانطور که رئیس جمهور آمریکا خواستار چنین کاری نه فقط از جانب سئول بلکه از جانب دیگر کشورها در سطح دنیا شده است.

با این حال قانونگذاران کره جنوبی درخواستهای آمریکا در این زمینه را غیرقابل قبول و مایوس نماینده خوانده اند.

بعضی گروه های ترقی خواه در کره جنوبی نیز خواستار یک تغییر بنیادین در ائتلاف 70 ساله کشورشان با آمریکا از جمله با خروج کامل نظامیان آمریکایی از کشورشان و یا کاهش چشمگیر تعداد آنها شده اند.

یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی انستیتوی اتحاد ملی کره وابسته به دولت کره جنوبی که نتایجش چند روز پیش منتشر شد نشان داد، 96 درصد مردم این کشور مخالف پرداخت پولهای بیشتر از جانب سئول برای حضور نظامی آمریکا هستند.

همچنین انتظار می رود که اسپر و میلی در سفر به کره جنوبی فشارها را برای وادار کردن این کشور به صرف نظر از تصمیمش برای خاتمه دادن به یک توافق اشتراک اطلاعات با ژاپن در پی تشدید اختلافات تجاری و دیپلماتیک بین دو کشور، افزایش دهند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی تاکید نمود، سئول متمایل به تجدید نظر در این تصمیمش در صورتی که ژاپن از قوانین و تدابیر تجاری نامناسب خود دست بردارد، است.

مارک اسپر همچنین در سفر به کره جنوبی قرار است با این کشور بر سر مساله دفاع مشترک در برابر کره شمالی نیز رایزنی داشته باشد.

اسپر که در تور سفرهایش به آسیا به سر میبرد انتظار می رود که در ادامه این سفرهایش به ملاقات ژنرال وی فنگهه، وزیر دفاع چین در شهر بانکوک، پایتخت تایلند برود. این اولین ارتباط مستقیم آنها به غیر از مصاحبهیی که در تاریخ پنجم نوامبر با ویدیو کنفرانس داشتند، محسوب می گردد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه این سفرش به ویتنام و فیلیپین هم خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید