راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان

به گزارش وبلاگ شهبازی، با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخرم؟ این پرسش، شاید سوال شما نیز باشد. در این راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان می خواهیم پاسخ این پرسش را پیدا کنیم و ببینیم با یک میلیارد تومان وجه رایج مملکت چه ماشینی می توان خرید.

راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان

متأسفانه در اثر تغییر قیمت های مداوم و متعدد، راهنماهای خرید خودرو نیاز به به روزرسانی در فواصل زمانی کوتاه دارد. متأسفانه این روزها شاهد هجرت تمامی صفر کیلومترها و حتی خودروهای جوان تر وارداتی از بازه قیمتی زیر یک میلیارد هستیم. در این قیمت تنها می توان سراغ خودروهای کارکرده و بالای 5 ساله وارداتی یا کم سن و سال و گاهاً صفر کیلومتر چینی رفت.

در این مطلب خودروهایی قرار گرفته است که هیچ گاه تصور نمی کردیم که باید نزدیک به 1 میلیارد تومان برای آنها هزینه کنیم. به طبع ارزش خرید آنها را باید نسبت به شرایط در نظر گرفت. شاید یک کراس اوور 2 ساله چینی یا 6 ساله کره ای از نظر تمامی کارشناسان ارزش پرداخت 800 میلیون تومان را نداشته باشد، اما بازار امروز در چنین شرایطی قرار گرفته است و باید ارزنده بودن یک خودرو را نسبت به رقبای هم قیمتش در بازار سنجید.

راهنمای خرید ماشین تا 1 میلیارد تومان پیش رو، بر همین اساس تهیه شده و سعی کردیم ارزنده ترین خودروهای موجود را نسبت به رقبا در بازه قیمتی 700 میلیون تا 1 میلیارد تومان در اختیار شما قرار دهیم.

لیست راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان

از آنجا در این بازه قیمتی شاهد خودروهای صفر چینی متعددی هستیم، ابتدا سعی می کنیم 2 نسخه از صفر کیلومترهای قابل قبول و ارزنده را معرفی نماییم و بدانیم که با 700 تومن چه ماشینی بخریم.

1. چری آریزو 5T

اگر می پرسید که با یک میلیارد چه ماشینی بخرم؟ و اگر قصد دارید در هر صورت صاحب یک خودروی صفر کیلومتر باشید، چری آریزو 5T از معدود خودروهای موجود در بازار و یکی از گزینه های خرید ماشین بین 700 تا 800 میلیون تومان است.

چری آریزو 5T از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر بهره می برد. این خودرو به یک گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی مجهز شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.8 ثانیه، سقف سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی است.

مزایای چری آریزو 5T عبارت است از:

  • طراحی به روز و زیبا دارد
  • بازار کارکرده های آن مناسب است
  • از گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی بهره می برد
  • امکانات رفاهی مناسبی دارد
  • از سیستم توربوشارژ بهره می برد

ممکن است برخی کاربران هنوز با گیربکس CVT و فنربندی آریزو 5T (هرچند نسبت به آریزو 5 فیس قدیم پیشرفت داشته است)، مشکل داشته باشند. البته در این بازه قیمتی شاهد کراس اوور فردا SX5 هم هستیم، اما از آنجا که چری پشتوانه خدمات پس از فروش و گارانتی قابل اعتماد مدیران خودرو را به همراه دارد، به نظر این خودرو می تواند نمونه بهتری برای معرفی باشد.

در نظر بگیرید که قرار است پول زیادی را برای یک خودروی چینی هزینه کنید. پس بهتر است نسخه ای را بخرید که از خدمات پس از فروش آن اطمینان داشته باشید. بنابراین اگه در پی خرید ماشین تا 800 میلیون هستید و دنبال خودروی صفر می گشت، چری آریزو 5T گزینه خوبی برای خرید شماست.

2. هایما S5 اتوماتیک توربو

هایما S5 که از محصولات مونتاژی خوش فروش چند سال گذشته ایران خودرو است، از سال 96 در بازار ایران حضور فعالی دارد. مورد دوم در لیست خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان و یکی دیگر از گزینه های ماشین 1 میلیاردی است که می توانیم به بررسی مشخصات این خودرو بپردازیم.

این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توان تولید 161 اسب بخار قدرت و گشتاور 223 نیوتن متر بهره می برد. گیربکس اتوماتیک 6 سرعته این خودرو قابلیت تعویض دنده دستی به صورت تیپ ترونیک را در اختیار راننده قرار می دهد. مصرف سوخت ترکیبی هایما S5 برابر با 8 لیتر در هر 100 کیلومتر، شتاب صفر تا صد آن 9 ثانیه و سقف سرعتش 170 کیلومتر بر ساعت است.

از مزایای این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سواری نرم با تعلیق خوب
  • شتاب و چالاکی
  • امکانات رفاهی
  • عملکرد گیربکس

البته باید اضافه نمود که در این بازه قیمتی برادر S5 یعنی هایما S7 توربو اتوماتیک را هم شاهد هستیم. در هر صورت، هایما S5 اتوماتیک توربو یکی دیگر از پیشنهادهای موجود برای ماشین تا 1 میلیارد تومان است.

تازهترین آگهی های خودرو

برترین ماشین های کارکرده تا 1 میلیارد تومان

3. ام جی GS

اگر در پی یک ماشین بین 700 تا 800 میلیون تومان هستید و می خواهید خودروی کارکرده بخرید و البته برای تان پر دردسر نباشد، در این راهنمای خرید ماشین تا یک میلیارد تومان به شما خودروی ام جی GS سال 2016 را پیشنهاد می کنیم.

عملکرد فنی این خودرو نسبت به رقبای کره ای اش بهتر است و البته طراحی خوبی هم دارد. ام جی GS دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با سقف توان 217 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر است. این موتور با یگ گیربکس 6 سرعته دو کلاچه همراه شده تا شتاب صفر تا صد این خودرو را به 8.7 ثانیه و سقف سرعت آن را به 210 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت GS در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 8.3 لیتر است.

از مزایای دیگر ام جی GS می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام فنی
  • کیفیت ساخت
  • فرمان پذیری خوب
  • بازده مناسب
  • دو دیفرانسیل

شاید GS هم با مسائل مشابه هم رده های کره ای اش، یعنی تأمین قطعات و خدمات پس از فروش روبرو باشد، اما بازده و عملکردی بهتر را با قیمتی مناسب تر ارائه می کند. بنابراین می توان گزینه ای در برای راهنمای خرید خودرو تا 1 میلیارد تومان باشد.

4. چری تیگو 5 لاکچری

با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخرم؟ اگر برای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان در پی خودرویی با اطمینان در مورد خدمات پس از فروش آن هستید، سراغ نسخه های سرحال جک اس 5 یا چری تیگو 5 بروید. در مورد این دو خودرو باید گفت تیگو 5 به طور قطع طراحی بهتری دارد. همین طراحی مجذوب کننده تر باعث شده است طرف داران این خودرو هم بیشتر باشد.

تیگو 5 از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ بهره می برد که قادر به تولید 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور است. تیگو 5 با وزن 1.5 تنی و یک گیربکس CVT در فاصله 12.5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می رسد. سقف سرعت تیگو 5 لاکچری 175کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی برابر 9 لیتر در هر صد کیلومتر است.

از مزایای این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی بهتر از رقبای هم سطح
  • بازده فنی قابل قبول
  • بازار خرید و فروش مناسب
  • امکانات کافی نسبت به قیمت

البته در نهایت باید گفت اگر در پی بازده فنی مطمئن تر و دوام کیفی مورد اعتماد تر هستید، بهتر است سراغ تولیدات جک از کرمان موتور بروید. در هر صورت چری تیگو 5 لاکچری نیز یکی از برترین گزینه های پیشنهادی برای خرید ماشین یک میلیاردی است.

با 800 میلیون چه ماشینی بخریم؟

خودروهای صفر کیلومتر در این راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد به خصوص این بازه قیمتی محدود هستند؛ تنها هایما S7 اتوماتیک توربو پلاس و جک S5 اتوماتیک 2 لیتری را در این رنج قیمت به صورت صفر در بازار داریم. اگر بخواهیم بین هایما و جک یکی را پیشنهاد دهیم، قطعا برنده جک S5 خواهد بود.

5. جک S5 اتوماتیک

یکی دیگر از گزینه های خرید ماشین تا 1 میلیارد تومان جک S5 است. جک اس 5 اتوماتیک از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر 16 سوپاپ با سقف توان 176 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر بهره می برد و گیربکس آن از نوع 6 سرعته دو کلاچه است.

نتیجه همکاری این دو، شتاب صفر تا صد 11.7 ثانیه، سقف سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. از برتری های این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات پس از فروش مناسب
  • کیفیت ساخت
  • بازار کارکرده های مناسب
  • امکانات رفاهی خوب

تنها عیبی که می توان برای جک S5 اتوماتیک نام برد، نداشتن کروز کنترل است. این خودرو از موتور و اجزای فنی خوب و خوش ساختی بهره می برد و کابین جادار و مناسبی نسبت به رقبای خود دارد. بنابراین گزینه مناسبی است تا بتواند در لیست راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیاد تومان قرار بگیرد.

تازهترین آگهی های خودرو

6. پژو 2008

اگر خودروهای بالا برایتان مجذوب کننده نبود و همچنان در حال پرسش این سوال هستید که با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخرم؟ (یا حتی کمتر!) خب، می توانیم پژو 2008 را به شما پیشنهاد کنیم. مزدا 3 تازه صندوقدار در کنار پژو 2008 از مونتاژی های پرطرف دار این بازه است، اما پیشنهاد ما برای خرید یک خودروی نو یا کارکرده بی دردسر پژو 2008 است.

این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر بهره می برد. سقف توان موتو آن 163 اسب بخار و سقف گشتاور 240 نیوتن متر است. این موتور با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک همراه شده است تا 2008 را در فاصله 8.2 ثانیه از سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت و سقف سرعت 217 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت این خودرو 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی است.

از مزایای پژو 2008 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین قطعات کم دردسر
  • کیفیت ساخت خوب
  • بازده فنی مناسب
  • سواری نرم و راحت

البته پژو 2008 از نظر طراحی برای بسکمک خودروی چندان جالبی به نظر نمی رسد و طرف داران زیادی ندارد، اما از نظر دوام کیفی و فنی می توان آن را خودروی مناسبی دانست.

این خودرو سانروف هم ندارد که گویا در ایران برای کاربران بسیار مهم است. بااین حال، رقبای هم قیمت و مهم سطحش مانند رنو کپچر هم فاقد سانروف هستند و سانگ یانگ و کولئوس 2015 هم چهره جالبی ندارد. در کنار 2008 البته سانگ یانگ هم می تواند گزینه خوبی برای خرید ماشین یک میلیاردی باشد، اما امتیاز طراحی آن باز هم کمتر از 2008 خواهد بود.

با 900 میلیون چه ماشینی بخریم؟

خودروهای صفر کیلومتر این بازه دوباره به چینی ها اختصاص می یابد. در بین خودروهای موجود، چری آریزو 6 به دلیل فروش گسترده تر و خدمات پس از فروش مناسب تر می تواند انتخاب منطقی تری باشد. البته S5 تازه نیز پشتوانه کرمان موتور را همراه دارد، اما فراموش نکنیم که این خودرو از شهریور 1400 وارد بازار شده است و هنوز از عملکرد و بازده آن اطلاع دقیقی در دست نیست. بنابراین خرید آریزو 6 با ریسک کمتری همراه است.

7. چری آریزو 6 اکسلنت

مورد بعدی در راهنمای خرید ماشین تا 1 میلیارد تومان، چری آریزو 6 اکسلنت است. آریزو 6 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ خطی با توان تولید 146 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

همچنین، آریزو 6 دارای یک گیربکس اتوماتیک CVT با 9 سرعت مصنوعی است. این خودرو، با صفر تا صد 9 ثانیه و سقف سرعت 210 کیلومتر در ساعت، شتاب و سرعت گیری قابل قبولی را از یک خودروی چینی به نمایش می گذارد.

در مورد مزایای آریزو 6 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکانات رفاهی مناسب
  • طراحی خوب کابین و بدنه
  • فضای بزرگ کابین
  • عملکرد و بازده فنی مناسب
  • مصرف سوخت اقتصادی

آریزو 6 هنوز در بخش فنربندی نمی تواند با رقبای کره ای و ژاپنی خود رقابت پایاپایی داشته باشد، اما در جایگاه خود نمره قبولی می گیرد. گیربکس آن به مدد بهینه سای اجرا شده روی آن عملکرد خوبی نسبت به چری آریزو 5 تازه دارد و با 9 دنده مصنوعی، نواقص گیربکس CVT را پوشش داده است.

در هر صورت چری آریزو 6 در حال حاضر یکی از برترین گزینه های موجود در لیست ماشین های یک میلیاردی بازار ایران است.

8. نیسان جوک پلاتینیوم 2016

اگر همچنان می پرسید با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخرم؟ خب باید بگوییم که لیست کارکرده های 900 میلیون تا یک میلیارد تومان را باز هم همان خودروهای قبلی بین 700 تا 900 میلیون پر کرده است؛ تنها با کارکرد یا سن و سال کمتر. نسخه های معدودی از نیسان جوک تیپ پلاتینیوم و اسکای پک تولید 2016 را می توان در این بازه قیمتی پیدا کرد.

در این بین می توان نیسان جوک را به دلایل متعدد انتخاب خوبی دانست. این خودرو در تمام جهان طرف داران زیادی دارد و در ایران هم بسیار محبوب است. بنابراین می تواند گزینه آخر ما برای راهنمای خرید خودرو از 900 میلیون تا یک میلیارد تومان باشد.

نیسان جوک پلاتینیوم از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری با قدرت 117 اسب بخار و یک گیربکس CVT-XTRONIC بهره می برد. شتاب صفر تا 100 این کراس اوور سایز کوچک دیفرانسیل جلو 11.5 و سقف سرعتش 170 کیلومتر بر ساعت است. این تیپ از جوک، تیپ میانه یا نیمه فول آن محسوب می شود.

از مزایای این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت و دوام فنی بالا
  • بازار کارکرده های مناسب
  • ایمنی بالا
  • مصرف سوخت اقتصادی

البته نیسان جوک مشکل جدی با فضای کابین دارد و اصلاً خودروی خانوادگی مناسبی محسوب نمی شود؛ ضمن اینکه در این دو تیپ موتور توربو ندارد. اگر در پی یک سدان کم دردسر با فضای کابین بیشتر هستید، می توانید سراغ رنو سفران بروید. می تواند انتخاب خوبی باشد. اما واردات بسیار محدود آن کمی دردسرساز خواهد شد.

با همه این اوصاف، نیسان جوک کارکرده نیز یکی از برترین ماشین های زیر 1 میلیارد تومان در بازار ایران است که طراحی خاصش با آپشن های متنوع می تواند برای علاقمندانش دلچسب باشد.

تازهترین آگهی های خودرو

آخر با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخرم؟

آنچه در بالا خواندید لیستی از برترین خودروهای موجود در بازه قیمتی 700 میلیون تا یک میلیارد تومان بود. بنابراین اگر نمی دانستید با 800 میلیون تومان یا 900 میلیون تومان و حتی یک میلیارد تومان چه ماشین هایی می توانید بخرید، راهنمای بالا در این موضوع به شما کمک خواهد کرد.

در نهایت باید بگوییم در هر سه بازه قیمتی مطرح شده می توانید شاهد نسخه هایی از هیوندای آزرا یا سانتافه، کیا اپتیما، حتی بنز کلاس C یا E باشید. اما همه این خودروها معمولاً متعلق به سال های 2010 به قبل هستند.

یکی از خودروهای پرطرفدار قدیمی این بازه قیمتی نیسان تیانا تولید سال 92 است. گاهی هم خودروهایی مانند تویوتا کرولا 2015 یا هوندا آکورد 2013 را می بینیم که به دلیل داشتن چند لکه رنگ با قیمتی پایین تر به فروش می رسند. اما نباید فراموش کرد که تمامی این خودرو با مشکل جدی تأمین قطعات و خدمات پس از فروش روبرو است و در این شرایط می تواند دردسرهای بسکمک برای مالک خود ایجاد کنند و شاید بهتر باشد برای خرید ماشین تا 1 میلیارد تومان، سراغ خودروهای تازهتر رفت.

درست است که خودرویی مانند هوندا آکورد از کیفیت و دوام بسیار بالایی بهره می برد، اما حادثه خبر نمی کند. یک تصادف ناخواسته و شکستن چراغ خودرو می تواند شروع دردسری باشد که از آن صحبت کردیم. بنابراین با وجود برتری های این خودروها، همچنان خرید نسخه های به روزتر و تازهتر و با خدمات بهتر هرچند چینی توصیه می شود. این توصیه چندان مجذوب کننده و دلپذیر نیست اما متاسفانه در حال حاضر برترین و منطقی ترین راه حل است.

اگر تصور می کنید خودروهای موجود در این بازه چندان باب میل تان نیستند، شاید بد نباشد که نگاهی هم به مطلب با 700 میلیون چه ماشینی بخرم؟ بیاندازید. همچنین، اگر توان پرداخت مبلغ بالاتر هم دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب با 2 میلیارد تومان چه ماشینی بخرم؟ را هم مطالعه کنید.

در آخر امیدواریم که این راهنمای خرید ماشین تا یک میلیارد تومان توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ تجربه رانندگی با کدام یک از آن ها را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید