دلایل گرانی میوه در گیلان اعلام شد

به گزارش وبلاگ شهبازی، رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: فروردین و اردیبهشت هرسال به دلیل نبود میوه فصل در بازار به طور معمول افزایش قیمت برای بعضی میوه ها همچون سیب و پرتقال وجود دارد.

دلایل گرانی میوه در گیلان اعلام شد

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از ایرنا، سیدجلال الدین شکریه اظهار کرد: فصل فراوری میوه هایی همچون سیب و پرتقال، پاییز و زمستان است و آنچه اکنون در بازار عرضه می گردد، میوه های نگهداری شده در سردخانه هاست.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان ادامه داد: اصناف و اتحادیه ها قیمت ها را مشخص نمی نمایند. اصناف حداکثر تا 35 درصد می توانند روی محصول خریداری شده سود بکشند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت نیز افزایش کرایه حمل و نقل را یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت های میوه و تره بار بیان کرد.

ابراهیم حسنی اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا به ویژه از زمان عادی شدن تدریجی شرایط و افزایش تقاضاها، قیمت کرایه های حمل و نقل بسیار افزایش یافته است.

حسنی گفت: باری که از طریق یک دستگاه خاور قبل از کرونا با کرایه 500 هزار تومان از تهران به گیلان حمل می شد، اکنون به یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: همچنین باری که از طریق یک دستگاه نیسان با 250 هزار تومان از مازندران به گیلان حمل می شد، اکنون به 700 هزار تومان یا محموله ای که وسیله یک دستگاه تریلی (10 تُن) از شهر دزفول با حداکثر 2 میلیون تومان به گیلان حمل می شد، در حال حاضر به 7 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت گفت: البته عوامل دیگری هم برای افزایش قیمت ها همچون افزایش تقاضا، صادرات، خاتمه فصل، سیلاب و بارندگی ها در بعضی مناطق کشور، خرید تضمینی دولت نیز برافزایش قیمت بعضی میوه ها تاثیر گذار بوده است.

قیمت هرکیلوگرم سیب زمینی نیز به دلیل سرمازدگی و کاهش محصول حدود 20 درصد افزایش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دلایل گرانی میوه در گیلان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل گرانی میوه در گیلان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید