کوشش ناسا و اسپیس ایکس برای تقویت هابل به مداری بالاتر

به گزارش وبلاگ شهبازی، ناسا توافق نامه ای با اسپیس ایکس امضا نموده است تا امکان استفاده از خدمه تجاری برای بالا بردن مدار هابل و افزایش طول عمر آن را آزمایش کند.

کوشش ناسا و اسپیس ایکس برای تقویت هابل به مداری بالاتر

تلسکوپ فضایی هابل در 24 آوریل 1990 به فضا پرتاب شد که از آن موقع تا به امروز نما های پیشگامانه ای از کیهان ارائه می دهد. تلسکوپ وب تازه راه اندازی شده بسیار عالی است و همه چیز دارد، اما هابل پدر تلسکوپ های فضایی است. این تلسکوپ قدیمی قرار است تا انتها دهه بازنشسته گردد، مگر این که فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس بتواند به آن یاری کند.

به عنوان بخشی از توافق اخیر، ناسا و اسپیس ایکس یک مطالعه مشترک را انجام خواهند داد تا هابل را به ارتفاع اولیه 373 مایلی (600 کیلومتری) برسانند و به آن اجازه دهند تا چند سال دیگر عملیاتی بماند. اسپیس ایکس یک خدمه تجاری را روی کپسول دراگون خود برای سرویس دهی به تلسکوپ می فرستد.

توماس زوربوخن، معاون مدیر اداره ماموریت علمی ناسا، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: به علت ارزش فوق العاده ای که این دارایی تحقیقاتی برای ما و دیگران دارد، کاملا مناسب است که به این موضوع نگاه کنیم. ما همواره به ایده های احمقانه نگاه می کنیم، این کاری است که باید انجام دهیم.

اگرچه هابل امروز از سلامت خوبی برخوردار است؛ اما کشش اتمسفر در نهایت باعث می گردد که در اواسط تا اواخر دهه 2030 دوباره وارد جو زمین گردد. ارتفاع مداری هابل از سال 2009 حدود 18 مایل (30 کیلومتر) کاهش یافته است. مدت این مطالعه حدود شش ماه طول می کشد و اسپیس ایکس توانایی دراگون را برای قرار دیدار با هابل و لنگر انداختن با تلسکوپ مطالعه خواهد نمود.

جسیکا جنسن، معاون عملیات مشتری و ادغام در اسپیس ایکس در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما همه گزینه های مختلف را آنالیز خواهیم کرد. به گفته جنسن، این مطالعه می تواند نتیجه بگیرد که ماموریت خدماتی نیازی به خدمه ندارد و فقط از فضاپیما برای بالا بردن مدار هابل استفاده می نماید.

بیشتر بخوانید

وبلاگ شهبازی فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کوشش ناسا و اسپیس ایکس برای تقویت هابل به مداری بالاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ناسا و اسپیس ایکس برای تقویت هابل به مداری بالاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید