رقیب بوتاکس وارد میدان شد

به گزارش وبلاگ شهبازی، رقیب تازه بوتاکس ضد چروک با ماندگاری و تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به نام داکسیفای (Daxxify) است.

رقیب بوتاکس وارد میدان شد

کارآزمایی های بالینی نشان می دهد، یک درمان واحد با یک فرمول تازه تا نه ماه طول می کشد.مشابه درمان بوتاکس ، داروی داکسفای با فلج کردن ماهیچه ها چین و چروک ها را محو می نماید، اما حداقل دوبرابر درمان های فعلی دوام می آورد، با تزریق یکباره بین شش تا نه ماه است.

برای چندین دهه، یکی از رایج ترین روش های زیبایی شامل تزریق حجم کمی از سم بوتولینوم به قسمت هایی از صورت بوده است.این سم یک عامل مسدود کننده عصبی-عضلانی است که بعضی از عضلات صورت را فلج می نماید و منجر به صاف شدن پوست و کاهش چین و چروک می گردد.

رایج ترین برند درمانی بوتاکس آشنا است، با این حال، چندین شرکت دیگر در طول سال ها فرمولاسیون بوتولینوم رقابت نموده اند.با وجود این رقبا، بوتاکس اساساً چندین دهه بر بازار ضد چین و چروک تسلط داشته است، بدون اینکه نوآوری قابل توجهی در دنیای بیوتکنولوژی درمان ضد چروک وجود داشته باشد.

توسعه Daxxify سال ها طول کشید و در ابتدا بر روی فراوری یک درمان ضد چروک شبیه بوتاکس متمرکز بود که نیازی به تزریق نداشت.

همانطور که تیم تحقیقاتی در Revance Therapeutics راه های مختلف برای تثبیت مولکول های سم را آنالیز می کردند، یک فناوری پپتیدی تازه را توسعه دادند که به طور غیرمنتظره ای طول مدت درمان را افزایش داد.

یک کارآزمایی انسانی فاز 3، که شامل نزدیک به 3000 شرکت کننده بود، نشان داد که Daxxify در کاهش چین و چروک ها موثر است، اما بسیار بیشتر از درمان های فعلی دوام داشت.اثرات تزریق بوتاکس معمولاً بعد از حدود سه ماه از بین می رود، اما کارآزمایی بالینی نشان داد که Daxxify حداقل شش ماه و در بعضی از بیماران تا 9 ماه به طول انجامید.

داکسفای در ابتدا سال 2020 برای تایید FDA آماده بود، اما ترکیبی از تاخیر های همه گیر و مسائل کنترل کیفیت در کارخانه فراوری این شرکت منجر به توقف طولانی مدت مجوز نهایی آن شد.

مارک فولی، مدیر عامل Revance گفت: این درمان برای عرضه در سال 2023 به طور گسترده در دسترس خواهد بود و به گروهی از پزشکان منتخب تحویل داده می گردد.

فولی اضافه کرد: ما هیجان زده هستیم، زیرا برای اولین بار در بیش از 30 سال است که یک نوروتوکسین خلاقانه به بازار آورده می گردد و درست همانطور که بوتاکس در زمینه های بالینی مختلف استفاده می گردد، این شرکت در حال آنالیز این موضوع است که چگونه Daxxify می تواند چندین مشکل پزشکی از جمله میگرن، اسپاسم عضلانی و حتی مثانه بیش فعال را درمان کند.

منبع: سایت نیواطلس منتشره از Revance Therapeutics

وبلاگ شهبازی علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رقیب بوتاکس وارد میدان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب بوتاکس وارد میدان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید