فیلم ، انقلاب شگفت انگیز در علم پزشکی : این موش اعصاب مغز انسان را دارد!

به گزارش وبلاگ شهبازی، دانشمندان با موفقیت خوشه هایی از نورون های انسانی را به مغز موش های تازه متولد شده پیوند زده اند، یک شاهکار شگفت انگیز از مهندسی بیولوژیکی که ممکن است مدل های واقعی تری را برای شرایط عصبی مانند اوتیسم ارائه دهد و به عنوان راهی برای بازیابی مغزهای آسیب دیده عمل کند.

فیلم ، انقلاب شگفت انگیز در علم پزشکی : این موش اعصاب مغز انسان را دارد!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ شهبازی، در مطالعه ای که در روز چهارشنبه منتشر شد، محققان از استنفورد گزارش دادند که توده های سلول های انسانی، موسوم به ارگانوئیدها به میلیون ها نورون نو تبدیل شده و خود را به سیستم عصبی نو متصل می نمایند. هنگامی که ارگانوئیدها به مغز موش ها متصل شدند، حیوانات می توانستند سیگنال های حسی را از سبیل خود دریافت نمایند و به فراوری سیگنال های فرمان برای راهنمایی حرکات یاری نمایند.

بیشتر بخوانید:

فهمیدن زبان حیوانات دیگر کار دشواری نیست!

عکس | پیشروی چین در توسعه صنایع فضایی

دکتر سرجیو پاسکا، عصب شناس که این تحقیق را رهبری می کرد، گفت که او و همکارانش اکنون از نورون های پیوندی برای یادگیری در خصوص بیولوژی زمینه ساز اوتیسم، اسکیزوفرنی و سایر اختلالات رشدی استفاده می نمایند.

دکتر پاسکا گفت: اگر واقعاً بخواهیم با زیست شناسی این شرایط مقابله کنیم، به مدل های پیچیده تری از مغز انسان احتیاج داریم.

در سال 2009، پس از آموزش پزشکی در رومانی، دکتر پاسکا به عنوان محقق فوق دکترا به دانشگاه استنفورد پیوست تا نحوه ایجاد نورون های انسانی در یک ظرف را بیاموزد. او و همکارانش سلول های پوستی داوطلبان را گرفتند و آنها را در مواد شیمیایی غسل دادند حالا آنها بیشتر شبیه سلول های جنینی بودند که می توانند به هر بافتی در بدن تبدیل شوند.

با افزودن مواد شیمیایی بیشتر، محققان سلول ها را تشویق کردند تا به نورون تبدیل شوند.

دکتر پاسکا و همکارانش دوباره آزمایش مشابهی را انجام دادند و این بار از سلول های پوست افراد مبتلا به سندرم تیموتی استفاده کردند، شکل نادری از اوتیسم که ناشی از یک جهش است که منجر به مسائل جدی قلبی و بعلاوه اختلال در مهارت های زبانی و اجتماعی می گردد.

رشد نورون های سندرم تیموتی در یک ظرف، دکتر پاسکا توانست تعدادی از تفاوت ها را بین آنها و نورون های معمولی ببیند. آنها مقادیر بیشتری از مواد شیمیایی سیگنال دهنده مانند دوپامین را فراوری کردند.

اما آنالیز سلول های منفرد می تواند تنها تعداد محدودی از سرنخ ها را در خصوص این بیماری آشکار کند. دکتر پاسکا مشکوک بود که می تواند با مطالعه هزاران نورون که در مدارهایی به نام ارگانوئیدهای مغزی به هم متصل شده اند، اطلاعات بیشتری کسب کند.

یک دستورالعمل شیمیایی نو به دکتر پاسکا این امکان را داد تا شرایط داخل مغز در حال رشد را تقلید کند.

در مطالعه بعدی، او و همکارانش سه ارگانوئید را به هم متصل کردند: یکی از قشر مغز، دیگری از نخاع و یک سوم از سلول های عضلانی. تحریک ارگانوئید قشر باعث انقباض سلول های عضلانی شد.

دانشمندان آغاز به قرار دادن ارگانوئیدها در مغزهای زنده کردند. در سال 2018، فرد گیج، عصب شناس و همکارانش در موسسه مطالعات بیولوژیکی سالک، ارگانوئیدهای مغز انسان را به مغز موش های بالغ پیوند زدند. نورون های انسانی همچنان به بلوغ می رسند، زیرا مغز موش رگ های خونی آن ها را تامین می کرد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فیلم ، انقلاب شگفت انگیز در علم پزشکی : این موش اعصاب مغز انسان را دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، انقلاب شگفت انگیز در علم پزشکی : این موش اعصاب مغز انسان را دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید