افزایش 75 هزار بشکه ای عرضه، تأثیری در خروجی اوپک پلاس ندارد

به گزارش وبلاگ شهبازی، وزیر نفت به افزایش فراوری 75 هزار بشکه ای کشورهای روسیه و قزاقستان برای ماه های فوریه و مارس اشاره نمود و گفت: این میزان تغییر در فراوری، تأثیری در خروجی اوپک پلاس و بازار جهانی نخواهد داشت.

افزایش 75 هزار بشکه ای عرضه، تأثیری در خروجی اوپک پلاس ندارد

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (سه شنبه، 16 دی ماه) در دومین روز سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس درباره نتایج این نشست اظهار کرد: تصمیم بر این شد که به دلیل مسائلی که کشورهای روسیه و قزاقستان داشتند و توافقی که عربستان با آنها نموده بود، فراوری کشورهای روسیه و قزاقستان برای ماه فوریه روزانه 75 هزار بشکه و برای ماه مارس نیز روزانه 75 هزار بشکه اضافه گردد.

وی با اشاره به اینکه در واقع این افزایش 75 هزار بشکه ای تأثیر قابل اندازه گیری در فراوری ندارد و در واقع فراوری اوپک و غیراوپک تغییر قابل ذکری نمی کند، اضافه کرد: این دو کشور هم یک سری مسائل داخلی داشتند نه اینکه بخواهند عدد تغییری کند و می خواستند مراعات شان هم درست باشد.

وزیر نفت تأکید کرد: با توجه به اینکه زمستان است، این کشورها بیشتر مصرف داخلی دارند و این تغییر در بازار جهانی و در مقابل 40 میلیون فراوری تاثیری ندارد.

زنگنه در پاسخ به این سوال که کشور دیگری قرار نشد که داوطلبانه فراوری خود را کاهش دهد تا این میزان افزایش فراوری جبران گردد، گفت: به صورت رسمی اعلام نشده است؛ ممکن است در کنفرانس خبری اعلام گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش 75 هزار بشکه ای عرضه، تأثیری در خروجی اوپک پلاس ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 75 هزار بشکه ای عرضه، تأثیری در خروجی اوپک پلاس ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید