معرفی 4 جیپ برقی نو؛ پایانی برای آفرودهای بنزینی!

به گزارش وبلاگ شهبازی، معرفی کردن ماشین های شاسی بلند تمام الکتریکی از جیپ که نامش با خودروی آفرود گره خورده، پیامی روشن دارد؛ پیامی برای خاتمه عصر آفرودهای بنزینی پرمصرف. 4 جیپ برقی تازه، قرار است طی 3 سال آینده به بازار بیایند؛ این شاسی بلندها در ابتدا در اروپا عرضه خواهند شد و مقصد بعدی شان کشورهای چین و آمریکاست. با ورود خودروسازان بزرگ به صنعت وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، کار برای شرکت هایی مثل تسلا کمی سخت شده؛ چون خودروهای برقی دیگر به برند تسلا محدود نمی شوkد و رقیب های با اصل و نسبی در این بازار حضور پیدا می نمایند.

معرفی 4 جیپ برقی نو؛ پایانی برای آفرودهای بنزینی!

قرار است تا قبل از سال 2030 سبد خودرویی جیپ در اروپا کاملاً الکتریکی گردد. هدف شرکت این است که تا آن موقع در آمریکا هم نیمی از فروشش را الکتریکی کند. مدیران این برند آفرودی بعلاوه اعلام نموده اند که در آینده نزدیک خودروهای شاسی بلند تمام الکتریکی بیشتری را روانه بازار خواهند کرد.

چهار SUV تمام الکتریکی از جیپ

جیپ در حال حاضر دو مدل پلاگین هیبریدی را در ایالات متحده عرضه می نماید: رنگلر 4xe و گرند کروکی 4xe. محصول رنگلر با اختلاف زیاد، پرفروش ترین خودروی هیبریدی پلاگین در آمریکاست. در اروپا، جیپ نسخه های هیبریدی پلاگین شاسی بلندهای کوچک جیپ رنگلر و کامپس را نیز دارد.

  • جیپ اونجر سال 2023 در لهستان ساخته می گردد و برای بازارهای اروپا و چین عرضه خواهد شد.
  • جیپ ریکان در سال 2024 در آمریکا و بعد اروپا و سایر بازارها عرضه می گردد.
  • جیپ واگونیر S، لوکس ترین و بزرگ ترین محصول تازه جیپ است و قرار است رقیب رنج روور در اروپا باشد.
  • مدل چهارم راز بزرگی است که جیپ هنوز آن را معرفی ننموده؛ ولی به ادعای شرکت مهم ترین این خودروهاست.

اونجر؛ نقطه آغاز جیپ

جیپ که حالا زیرمجموعه شرکت استیلانتیس است در نمایشگاه خودروی پاریس (اکتبر) رونمایی و پیش فروش می گردد و تا سال بعد میلادی به خیابان های اروپا می آید.

  • جیپ اونجر، با یک شارژ مسافت 400 کیلومتری را طی می نماید و کاملاً برای آفرود مناسب است.
  • به ادعای شرکت سازنده محصول موردنظر برترین توان آفرود را در میان رقبای کنونی اش دارد. اونجر کوچک، چابک و پرقدرت است و از نظر بازاریابی، نقطه آغاز خوبی برنامه بلندپروازانه جیپ خواهد بود.

ریکان؛ طبیعت گرد بی سروصدا

با الهام از مدل کلاسیک رنگلر محصولی برقی به نام ریکان طراحی شده تا هم طرف داران قدیمی را حفظ کند و هم حرف تازه تری برای گفتن داشته باشد.

  • با قابلیت سلک-ترین (selec-terrain) این شاسی بلند برای حرکت در هر حالتی از جاده (برف، اسپرت، اتوماتیک، شن/گل) قابلیت حرکت را دارد.
  • درهای جیپ ریکان را می توان کاملاً از خودرو جدا کرد تا تجربه متفاوتی از رانندگی در طبیعت خلق کند.

هنوز اطلاعاتی از این خودرو منتشر نشده است، به جز اینکه با خودرویی شاسی بلند آفرود روبرو هستیم که می تواند در سکوت کامل در طبیعت براند؛ بدون اینکه در و پنجره ای مسافر را از محیط اطراف جدا کند. این خودرو جسارت بیشتری دارد و اول قرار است در آمریکا عرضه گردد و بعد به اروپا بیاید.

آگهی های جیپ را در وبلاگ شهبازی ببینید

درهای ریکان کاملا از بدنه جدا می شوند.

واگونیر S؛ لوکس و خانوادگی

این خودروی تازه جیپ، بازار هدفش را بر خانواده های حامی محیط زیست متمرکز نموده است. خودرویی لوکس و کاملاً پاک برای آینده بهتر بچه ها.

  • این جیپ که در سال 2024 معرفی خواهد شد یک شاسی بلند بزرگ و چهارچرخ محرک خواهد بود.
  • به گفته جیپ شتاب صفر تا صد واگونیر S تنها 3.5 ثانیه است.
  • اعلام شده است که این SUV لوکس، 600 اسب بخار قدرت دارد و قابلیت طی کردن مسافت 650 کیلومتری با یک بار شارژ را دارد.

آگهی های جیپ را در وبلاگ شهبازی ببینید

جهت تازه برای جیپ های خط مقدم

شاید خودروی جیپ در خط مقدم جبهه های جنگ های قرن بیستم شهرتش را به دست آورد؛ ولی در چند دهه اخیر مقصد همه این خودروها طبیعت است. جیپ به خوبی این را درک نموده و حالا می خواهد با حفظ ظاهر و هویت کلاسیک، طعم تازه ای از سازگاری با طبیعت را به رانندگان محیط زیستی خود معرفی کند.

خودروسازی که از زمان جنگ جهانی دوم به ساخت ماشین های همه جارو معروف بود، حالا می خواهد با هویت تازه محیط زیستی بودن شناخته گردد. محصولات تازهی که قرار است جهت آینده این خودروسازی را تعیین نمایند و تا سال 2030 در اروپا صددرصد و در آمریکا حداقل نیمی از سبد فروشش تمام الکتریکی باشد. در دوسال آینده شاهد حضور این 3 مدل و خودرویی که هنوز معرفی نشده در بازارهای جهانی خواهیم بود.

***

اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ شهبازی بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "معرفی 4 جیپ برقی نو؛ پایانی برای آفرودهای بنزینی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 4 جیپ برقی نو؛ پایانی برای آفرودهای بنزینی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید