اتحادیه اوراسیا، ابزاری برای مقابله ایران با تحریم هاست

به گزارش وبلاگ شهبازی، کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه چشم انداز روشنی برای اتحادیه اوراسیا علی رغم نوپا بودن آن وجود دارد، گفت: اگر ایران بتواند عضو دائم این اتحادیه گردد، کشورهایی، چون آمریکا به راحتی نمی توانند تحریم های حداکثری علیه کشورمان وضع نمایند.

اتحادیه اوراسیا، ابزاری برای مقابله ایران با تحریم هاست

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ شهبازی، شعیب بهمن در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو گفت وگو با اشاره به اهداف تشکیل اتحادیه اوراسیا اظهار کرد: این اتحادیه از چند سال پیش با هدف پیوند دادن اقتصاد کشور های منطقه به یکدیگر و تشکیل اتحادیه ای همچون اتحادیه اروپا شکل گرفت.

وی یادآور شد: در این اتحادیه چشم انداز اعضا این است که به اقتصاد و همچنین پولی واحد دست پیدا نمایند.

بهمن با بیان اینکه این اتحادیه از زمان تاسیس تا کنون مورد استقبال تعداد قابل توجهی از کشور های منطقه و فرامنطقه واقع شده و تعدادی از آن ها درخواست عضویت در این اتحادیه دارند، اضافه نمود: در حال حاضر تعدادی از کشور ها در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر و بعضی به عنوان عضو دائم فعالیت می نمایند.

این تحلیلگر حوزه اوراسیا با تاکید بر اینکه این اتحادیه چشم اندازی فراتر از منطقه اوراسیا برای خود در نظر گرفته است، اعلام نمود: در حال حاضر تعرفه گمرکی در خصوص تعداد زیادی از کالا ها بین کشور های عضو این اتحادیه برداشته شده است، چنانکه شاهد افزایش صادرات و واردات بین کشور های عضو این اتحادیه هستیم.

بهمن با اشاره به تمایل ایران جهت عضویت در این اتحادیه و انجام مذاکراتی در این راستا گفت: به تازگی موافقتنامه گمرکی بین ایران و اتحادیه اوراسیا به امضا رسیده که از آبان ماه امسال اجرایی خواهد شد، بر اساس این موافقتنامه بیش از 500 عدد کالا معاف از هرگونه تعرفه گمرکی خواهند بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید مجدد مبنی بر اینکه این اتحادیه، اتحادیه نوپایی است و زمان می برد که به یک اتحادیه قدرتمندی مثل اتحادیه اروپا تبدیل گردد، گفت: از ملزومات آن این است است که تعداد اعضا و مراودات بین آن ها افزایش پیدا کند.

بهمن در بخش دیگری از صحبت های خود در رادیو گفت: وگو اظهارکرد: اگر ایران بتواند عضو دائم این اتحادیه گردد، به مرور به یک کشور تحریم ناپذیر در برابر تحریم های کشورهایی، چون آمریکا تبدیل می گردد و دیگر ارزش پولش به راحتی دچار نوسانات نمی گردد، از دیگر سو زمینه برای توسعه صادرات از سوی ایران فراهم می گردد که این خود زمینه ساز افزایش فراوری و ایجاد اشتغال در داخل کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اتحادیه اوراسیا، ابزاری برای مقابله ایران با تحریم هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اوراسیا، ابزاری برای مقابله ایران با تحریم هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید