بهداشت دهان و دندان

تصور ما از تی رکس ها غلط بوده است! ، کشف تازه دانشمندان درباره دایناسورها

در یک مطالعه تازه در دانشگاه پورتسموث، یک تیم بین المللی از محققان مورفولوژی فک، ساختار دندان و الگوهای سایش دندانی خزندگان با لب و بی لب را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که دهان تروپودها بیشتر شبیه دهان مارمولک است تا کروکودیل.

12 فروردین 1402

دندان پزشکی اقساطی برترین راه برای مدیریت هزینه ایمپلنت دندان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درمان های دندانپزشکی همیشه یکی از پرهزینه ترین درمان ها محسوب می شوند. به منظور مدیریت کردن هزینه ها، پرداخت اقساطی یکی از برترین روش هاست. از بین درمان های دندانپزشکی کاشت ایمپلنت دندان یکی از مهمترین موارد است که به علت هزینه...

26 دی 1401

40 درصد از تجهیزات پزشکی کشور فراوری داخل است

مدیر کل امور تجهیزات سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر 40 درصد تجهیزات مصرفی پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی در کشور، فراوری داخل است.

27 مهر 1401

یک ساعت پس از نوشیدن یک قوطی نوشابه مشکی چه اتفاقاتی در بدن می افتد؟

اگرچه همه می دانند نوشابه برای بدن مضر است؛ اما هیچ کس دقیقاً نمی داند زمانی که نوشابه می نوشیم، چه اتفاقی در بدن می افتد. در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

16 مرداد 1401

رایج ترین اشتباه هنگام مسواک زدن

وقتی صحبت از مسواک زدن به میان می آید، چیزی به نام تکنیک صحیح وجود دارد. مسواک زدن بیش از حد سخت (محکم) یا استفاده از مسواک نامناسب می تواند به دندان ها و لثه ها آسیب برساند و منجر به مشکلاتی مانند سایش مینای دندان و عقب رفتگی لثه شود که به نوبه خود می تواند...

5 مرداد 1401

کشف فسیل 305 میلیون ساله یک خزنده عجیب درختی!

حیات کره زمین هنوز ناشناخته های زیادی دارد و دانشمندان حتی در این دوران که به نظر می رسد ما تمام موجودات زنده اطراف خود را می شناسیم، گاه و بی گاه خبر از شناسایی جانداری تازه می دهند، اما این اکتشافات تنها مختص به موجودات زنده کنونی نیست و برای مثال دیرینه...

3 مرداد 1401

با این دهانشویه باکتری های دهان از بین می رود

تهران (پانا) - شستشو با این دهانشویه طبیعی بسیاری از باکتری ها را به وسیله فرآیند اسمز از بین می برد، که مکانیسمی وابسته به خروج آب است.

10 خرداد 1401

حیواناتی فوق العاده که نسلشان منقرض شده است

تیتانوبوآ (Titanoboa)تیتانوبوآ به معنای واقعی کلمه، بزرگ بوده است. یک مار تنها که وزنی بیش از 1 تن داشته است و تا 15 متر رشد می نموده است. این بزرگترین نمونه مار است که بشر تا به امروز شناخته و در حدود 10 میلیون سال قبل منقرض شده است.

5 بهمن 1400

بررسی علل خروپف در نوزادان

خروپف نوزاد در هفته های اول تولد نوزاد طبیعی است. می توان با تمیز کردن بینی نوزاد و مرطوب کردن هوای اتاق، آن را درمان کرد. اما اگر خروپف به صورت مزمن ادامه پیدا کند، ممکن است به دلیل مسئله ای در سیستم تنفسی نوزاد بوده و نیاز به درمان پزشکی داشته باشد....

21 آبان 1400

برترین دانشگاه های دنیا در رشته دندانپزشکی

بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا در میان 20 دانشگاه برتر برای رشته دندانپزشکی قرار نگرفتند که از بزرگترین غایبین آن ها می توان به دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد اشاره کرد.

13 فروردین 1400

ایران دارای بزرگترین بانک خون بند ناف هایبرید در خاورمیانه

به گزارش خبرنگاران، دکتر مرتضی ضرابی امروز در نشستی خبری که به مناسبت روز جهانی خون بند ناف به صورت آنلاین برگزار گشت، عنوان کرد: به دلیل اهمیت بالای خون بند ناف، یک روز در جهان به خون بند ناف اختصاص پیدا کرده است.

28 آذر 1399

آشنایی با راهنمای سفر به کشور ژاپن

راهنمای سفر به ژاپندر این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما را با راهنمای سفر به ژاپن آشنا خواهیم کرد که امیدواریم مورد پسند شما کاربران قرار گیرد پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید .

2 تیر 1399