حیواناتی فوق العاده که نسلشان منقرض شده است

به گزارش وبلاگ شهبازی، تیتانوبوآ (Titanoboa)

تیتانوبوآ به معنای واقعی کلمه، بزرگ بوده است. یک مار تنها که وزنی بیش از 1 تن داشته است و تا 15 متر رشد می نموده است. این بزرگترین نمونه مار است که بشر تا به امروز شناخته و در حدود 10 میلیون سال قبل منقرض شده است.

حیواناتی فوق العاده که نسلشان منقرض شده است

Sinosauropterxy

این حیوان یک نوع دایناسور غیر مرغی بود، که پرهای رنگی داشت و تا زمانی که نسل آن در بیش از 50 میلیون سال قبل منقرض گردد در چین زندگی می کرد.

اسمایلودون (Smilodon)

اسمایلودون که به علت ظاهرش اغلب با عنوان ببر دندان شمشیری از آن نام برده می گردد، در اصل یک ببر نیست. اسمایلودون ها در دشت های شمال و جنوب آمریکا تردد داشتند. آنها با آخرین عصر یخبندان از بین رفته و در حدود 10 هزار سال پیش ناپدید شدند.

گرگ وحشت (Dire wolf)

گرگ وحشت، زمانی که روی زمین زندگی می نموده واقعا یک حیوان بزرگ الجثه بوده است، البته نه با ابعادی که این روزها در یک سریال پرطرفدار به نام Game of Thrones به تصویر کشیده می شوند. این گرگ تا حدود 10 هزار سال پیش که نسلش منقرض گردد، در شمال آمریکا زندگی می کرد. وزن آن بیشتر از گرگ های خاکستری بود و بسیار شبیه به American alsatian امروزی هستند.

گوزن شمالی ایرلندی

گوزن ایرلندی بزرگترین نمونه از گوزن است که تا به امروز وجود داشته و صرف نظر از نام آن، این حیوان در تمامی اوراسیا تردد می نموده است. نسل این حیوان غول پیکر نزدیک به 8000 سال پیش منقرض شده است.

شیر غارنشین (Cave lion)

شیر غارنشین یا شیر غارنشین اوراسیایی با نام علمی Panthera spelaea، بزرگترین نمونه شیری است که روی کره زمین زندگی نموده است. یک گروه شکارچی از این شیر می توانستند در یک بعداز ظهر یک گله را شکار نمایند. این شیر حدود 2000 سال قبل منقرض شده است.

کبوتر وحشی آمریکای شمالی

این کبوتر یکی از مشهورترین نمونه های پرندگان در آمریکای شمالی بوده که منقرض شده است. این پرنده چند رنگی، برای میلیون ها سال در آسمان پرواز کرد اما انتها شکار بیش از حد این گونه منجر به انقراض آن شد. آخرین کبوتر وحشی در سال 1914 در باغ وحش مرد.

جغد خندان (laughing owl)

جغد خندان که با نام جغد صورت سفید هم شناخته می گردد در سال 1914 و البته مدت کوتاهی پس از کشف آن در سال 1845، منقرض شد. آنها قبل از شکار زیاد و انقراض در زلاندنو زندگی می کردند.

خرس طلایی کالیفرنیا (California Golden Bear)

خرس طلایی کالیفرنیا که در پرچم همین استان هم دیده می گردد و نام آن به تیم های ورزشی در استان هم داده شده است، در سال 1922 نسلش منقرض شده است.

وزغ طلایی

وزغ طلایی در سال 1966 و در جنگل های استوایی اطراف کاستاریکا کشف شد و آخرین نمونه از آن در سال 1989 در جنگل دیده شده است.

مقالات مرتبط:

  • عجیب ترین حیوانات استرالیا
  • بانمک ترین حیوانات دنیا
منبع: کجارو / allday.com

به "حیواناتی فوق العاده که نسلشان منقرض شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیواناتی فوق العاده که نسلشان منقرض شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید