یک واحد آلاینده صنعتی در دورود لرستان تعطیل شد

به گزارش وبلاگ شهبازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: کارخانه تصفیه دوم روغن واقع در شهرک صنعتی دورود به دلیل آلایندگی و بوی نامطبوع تعطیل شد.

یک واحد آلاینده صنعتی در دورود لرستان تعطیل شد

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: این کارخانه از مدت ها قبل تعطیل شده بود که مالک آن طی چند روز گذشته اقدام به راه اندازی مجدد آن کرده بود.

او گفت: کارشناسان این اداره کل و شهرستان دورود در آنالیز های اولیه طی 2هفته گذشته تذکرات لازم را جهت برطرف نمودن عوامل ایجاد بوی نامطبوع به این کارخانه ابلاغ کردند و مقرر شد کارفرمای این واحد، ظرف مدت 10 روز نسبت به برطرف موجبات آلودگی اقدام نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: بوی نامطبوع در نتیجه استفاده از بعضی ترکیبات هیدروکربنی در این کارخانه بوده است که در اثر گرمای هوا، تبخیر و انتشار آن در محیط موجب اعتراض شدید اهالی روستای همجوار آن داریاب شده بود.

سالاروند ادامه داد: با وجودی که مهلت 10 روز ابلاغ شده به مالک کارخانه به اتمام نرسیده، اما چون آلودگی بوی صنعت موجب اعتراض شدید و حضور مردم در این واحد شده بود به صورت فوری با حضور همکاران محیط زیست شهرستان و نیروی انتظامی دورود این واحد به طور موقت با رضایت کارفرما تا برطرف کامل عوامل آلودگی تعطیل شد.

او افزود: این واحد صنعتی برابر ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و البته با رضایت خود کارفرما تعطیل شده است و راه اندازی مجدد آن منوط به رعایت استاندارد های محیط زیستی و عدم استفاده از مواد غیر استاندارد و دارای بوی نامطبوع می باشد.

وبلاگ شهبازی لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یک واحد آلاینده صنعتی در دورود لرستان تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک واحد آلاینده صنعتی در دورود لرستان تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید