گابریل: اروپا در تامین امنیت خود نباید به آمریکا اعتماد کند

به گزارش وبلاگ شهبازی، وزیر خارجه پیشین آلمان با هشدار در زمینه اعتماد به آمریکا در تامین امنیت کشورهای اروپایی گفت که اروپا باید در تامین امنیت به خودش متکی باشد.

گابریل: اروپا در تامین امنیت خود نباید به آمریکا اعتماد کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شهبازی، زیگمار گابریل از اعضای برجسته حزب سوسیال دموکرات آلمان و وزیر خارجه پیشین این کشور گفت که اروپا باید تامین امنیتش را خود در دست بگیرد.

گابریل در گفت وگو با روزنامه سوئدی سونسکا داگبلاد پیشنهاد داد که برلین باید سالانه بیش از 200 میلیارد دلار به امور دفاعی در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک اختصاص دهد و به منظور دفاع از خود در برابر روسیه نباید به آمریکا اعتماد کند.

وی گفت: ما باید بدانیم که دنیا در حال تغییر است. نظم دنیای که پس از جنگ دنیای دوم ایجاد شد، به خصوص برای ما آلمانی ها بسیار مناسب بود و ما می توانستیم در شرایطی که آمریکا و فرانسه به مسایل دیگری می پردازند با مسایل خود کنار بیابیم اما اکنون اینچنین نیست.

گابریل معتقد است که اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که بند پنج پیمان ناتو را زیر سوال برده است، تنها مشکل موجود نیست بلکه مسئله این است که آمریکا مدتهاست می کوشد تا بار مسئولیت را به دوش اروپا بیاندازد. طبق بند 5، حمله به هر کشور عضو ناتو به معنای حمله به تمامی اعضا خواهد بود.

ترامپ همیشه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و به ویژه آلمان به دلیل اینکه مبلغ مناسبی را برای امور دفاعی اختصاص نمی دهند، انتقاد نموده است.

موضع گیری مقامات غربی در زمینه تدابیر امنیتی در اروپای شرقی در برابر اقدامات احتمالی روسیه در شرایطی صورت می گیرد که مسکو بارهای اعلام نموده است که تهدیدی علیه هیچ کشوری نخواهد بود اما در عین حال تحرکات خطرناک را هم نادیده نخواهد گرفت و درباره فعالیت های بی سابقه و خطرناک ناتو در منطقه هشدار داده است.

سازمان ناتو از سال 2014 حضور خود در نزدیکی مرزهای روسیه را از طریق اعزام یگان های نظامی و تسلیحات و انجام رزمایش های متعدد تقویت نموده است. این سازمان همچنین در جریان نشست سال 2016 ورشو در زمینه ایجاد توافق کشورهای ناتو برای افزایش حضور در مرزهای شرقی (EFP) به اتفاق نظر رسیدند. انگلیس، کانادا، آلمان و نیروهای جنگی چند ملیتی تحت فرماندهی آمریکا بخشی از این توافق هستند.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس

به "گابریل: اروپا در تامین امنیت خود نباید به آمریکا اعتماد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گابریل: اروپا در تامین امنیت خود نباید به آمریکا اعتماد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید