ژاپن ماموریت نیروهای خود در سودان جنوبی را تمدید می نماید

به گزارش وبلاگ شهبازی، تهران- خبرنگاران- دولت ژاپن زمان ماموریت نیروهای نظامی خود در پایگاه های هیئت صلحبانی سازمان ملل در سودان جنوبی را تا 31 مه 2020 تمدید می نماید.

ژاپن ماموریت نیروهای خود در سودان جنوبی را تمدید می نماید

به نوشته روزنامه ژاپن تودی، حزب حاکم لیبرال دمکرات ژاپن هفته پیش تمدید اعزام این نیروها به سودان جنوبی را تا 31 مه سال آینده تایید کرد و انتظار می رود دولت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، نیز آن را تصویب کند.

در پی تصمیم ماه مارس شورای امنیت سازمان ملل به تمدید ماموریت صلحبانان این سازمان در سودان جنوبی، توکیو تصمیم به تمدید روند اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن گرفت.

ژاپن در سال 2017 به حضور پنج ساله یگان مهندسی نیروی زمینی دفاع از خود در هیئت صلحبانی سازمان ملل در سودان جنوبی سرانجام داد.

طبق قانونی که در سال 2016 در ژاپن اجرایی شد، دامنه فعالیت های نیروهای دفاع از خود را بسط داد و به این نیروها اجازه داد در عملیات صلحبانی تحت راهنمایی سازمان ملل در خارج از کشور شرکت نمایند.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر مهر گذشته به اتفاق آراء با تمدید ماموریت صلحبانان این سازمان در منطقه مورد مناقشه میان سودان و سودان جنوبی تا 15 آوریل 2019 موافقت و بیان کرد که این آخرین تمدید ماموریت این نیروها خواهد بود.

منطقه ابیی بعد از جدا شدن سودان جنوبی در سال 2011 از سودان، به نقطه تنش میان سودان و سودان جنوبی تبدیل شده است.

آساق**1088**1663**

منبع: ایرنا

به "ژاپن ماموریت نیروهای خود در سودان جنوبی را تمدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن ماموریت نیروهای خود در سودان جنوبی را تمدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید