مجلس اروپا قانون امنیت سایبری را تصویب کرد

به گزارش وبلاگ شهبازی، ایرنا نوشت: تارنمای هفته نامه نیویورپ گزارش داد: مجلس اروپا قانون امنیت سایبری را برای مقابله با تهدید ناشی از فناوری اطلاعات چین تصویب کرد.

مجلس اروپا قانون امنیت سایبری را تصویب کرد

این تارنمای اروپایی در گزارش روز چهارشنبه خود اضافه نمود: نمایندگان مجلس اروپا در جلسه ای که در استراسبورگِ فرانسه برگزار گردید، حکمی را درباره امنیت سایبری برای همه محصولات، فرایندها و خدمات فروخته شده به اتحادیه اروپا تصویب کردند و در قطعنامه ای جداگانه درباره تهدید ناشی از فناوری چین علیه حفاظت از اطلاعات هشدار دادند.

اتحادیه اروپا همچنین حکم آژانس امنیت سایبری این اتحادیه را تمدید کرد و منابع بیشتری را برای انجام وظایف این آژانس اختصاص داد.

این قطعنامه بر نگرانی فزاینده اروپا درباره نقش بازار چین در گسترش تجهیزات زیربنایی شبکه جی 5 تاکید نمود.

این تجهیزات توسط شرکت هواوی در بازارهای بین المللی عرضه شده است.

نگرانی ها درباره این غول فناوری دنیا ناشی از این باور است که خدمات امنیتی چین و دیگر زیرساختارهای این کشور برنامه هایی را طراحی نموده اند که می تواند امکان دسترسی بدون مجوز به اطلاعات شخصی و اطلاعات مخابراتی را فراهم کند.

اعضای مجلس اروپا همچنین در این نشست از کمیسیون اروپا و همه اعضای اتحادیه اروپا خواستند دستور هدایت را درباره چگونگی مقابله با تهدیدهای سایبری ارائه دهند.

کمیسیون اروپا گفت که یک طرح 10 بندی را برای ایجاد توازن بهتر در روابط مالی با چین در دستور کار دارد.

توصیه هایی را بعد از نشست شورای اروپا در تاریخ 21 و 22 مارس (فروردین 98) ارائه خواهد داد. در این نشست کمیسیون خواهان رویکرد مشترک اتحادیه اروپا در قبال مسائل امنیتی شبکه های جی 5 خواهد شد.

نیویورپ اضافه نمود: این اقدام کمیسیون و مجلس اروپا در پی فشارهای شدید دولت آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور درباره تهدیدهای ناشی از استفاده از محصولات هواوی و تجهیزات جی 5 آن اجرا شده است. دولت ترامپ چنین استدلال نموده که این تجهیزات تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شوند.

این گزارش اضافه نمود: استرالیا ونیوزلند تاکنون استفاده از تجهیزات جی 5 شرکت هواوی در این کشور را منع نموده اند.

شبکه های جی 5 نسل بعدی شبکه های اتصال به اینترنت هستند که نسبت به شبکه های قدیمی سرعت بالاتر و اتصال قوی تر و قابل اطمینان تری برای گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها ارائه می دهند.

اعضای مجلس، شورا و کمیسیون اروپا چندی پیش به توافقی سیاسی در زمینه اقدام امنیت سایبری دست یافتند که وظایف آژانس مقابله با تهدیدهای امنیت سایبری را تقویت می نماید و هدف از آن حمایت بهتر از کشورهای عضو در مواجهه با تهدیدها و حملات سایبری است.

49311

منبع: خبرآنلاین

به "مجلس اروپا قانون امنیت سایبری را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا قانون امنیت سایبری را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید