نشانگان پیش از قاعدگی و 8 توصیه به آقایان

به گزارش وبلاگ شهبازی، بیشتر خانم ها نسبت به چند روز ثابت در هر ماه احساس ناخوشایندی دارند. این روزها همان دوره پیش از قاعدگی هستند؛ دوره ای که مسائل روحی روانی و جسمی متعددی به همراه می آورد. اما اگر از بیشتر خانم ها بپرسید، جنبه روحی روانی ماجرا بیشتر آنها را آزار می دهد تا جنبه جسمی. البته باید دانست که مسائل روحی روانی این

نشانگان پیش از قاعدگی و 8 توصیه به آقایان

نشانگان پیش از قاعدگی و 8 توصیه به آقایان

نویسنده:دکتر یاشا نهرینی

بیشتر خانم ها نسبت به چند روز ثابت در هر ماه احساس ناخوشایندی دارند. این روزها همان دوره پیش از قاعدگی هستند؛ دوره ای که مسائل روحی روانی و جسمی متعددی به همراه می آورد. اما اگر از بیشتر خانم ها بپرسید، جنبه روحی روانی ماجرا بیشتر آنها را آزار می دهد تا جنبه جسمی. البته باید دانست که مسائل روحی روانی این دوره فقط زن ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد، بلکه در بیشتر قریب به اتفاق موارد، عوارض آن دامنگیر همسران این خانم ها هم می گردد. در علم پزشکی، مسائل این دوره با نام نشانگان پیش از قاعدگی یا نشانگان پیش از قاعدگی شناخته می شوند و طبق متون علمی، 85 درصد خانم ها در دوره نشانگان پیش از قاعدگی حداقل یکی از این علایم را تجربه می نمایند؛ افسردگی، تحریک پذیری، حساسیت بیش از حد به مسایل روزمره، ورم بدن، افزایش اشتها، سردرد و ...

مسائلی که خانم های متاهل در دوره نشانگان پیش از قاعدگی تجربه می نمایند ابعاد دیگری هم دارد. درواقع نحوه نادرست برخورد آقایان با تغییرات خلقی همسر، یکی از عظیم ترین نگرانی های روحی روانی خانم هاست. رفتار غلط مردها در چنین موقعیتی، درست شبیه روشن کردن چاشنی یک کوه دینامیت است؛ تا جایی که برخی روان شناسان عقیده دارند ناآگاهی و رفتار غلط شوهر، هنگامی که همسرش دوره نشانگان پیش از قاعدگی را می گذراند، می تواند به طلاق و جدایی منجر گردد! بیشتر مردانی که با این پدیده آشنا هستند، می دانند که حمایت عاطفی آنها از همسرشان بسیاری از مسائل را حل می نماید. درواقع، آنها درک می نمایند که این پدیده در کنترل هیچ کس نیست ولی گذراست و با اندکی یاری و همراهی هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد اما افرادی هم هستند که به علت ناآگاهی از ماهیت نشانگان پیش از قاعدگی در تله این نشانگان می افتند. این مردها کنترل خود را از دست می دهند و بین آنها و همسرشان یک دعوای درست و حسابی به راه می افتد. گاهی هم برخی شوهرها از بروز این تغییر خُلق در همسرشان احساس ترس می نمایند و سعی دارند در چنین موقعیتی بیشتر وقت خود را در خارج از خانه بگذرانند. اما اگر همین افراد چند راه حل ساده و مفید را بدانند به خود و همسرشان یاری عظیمی نموده و درواقع، از ماهی یک بار نزاع شدید جلوگیری خواهند کرد.

عذرخواهی:

این، مهم ترین توصیه است. باید قبول کنید که همواره مقصر ماجرا شما هستید؛ حتی وقتی کاملا مطمئنید حق با شماست، باز هم باید عذرخواهی کنید. البته این عذرخواهی نباید با مسخره بازی و ریشخندزدن همراه باشد؛ چون در این صورت نتیجه معکوس می دهد. برترین راه، این است که دست های خودتان را به نشانه تسلیم بالا ببرید و بلند بگویید: عزیزم، حق با توست. من اشتباه کردم اما همواره دوستت دارم. بعد هم سعی کنید خیلی دوروبر او ظاهر نشوید تا کمی احساس آزادی کند. درواقع عذرخواهی شما مثل از کارانداختن ثانیه تعداد یک بمب ساعتی است. مطمئن باشید با این کار، جلوی بسیاری از مسائل دیگر را خواهید گرفت.

شیرینی و شکلات:

شاید باور نکنید ولی شکلات در چنین اوضاعی حکم یک معجزه را دارد. البته هیچ شکلات یا شیرینی خاصی مدنظر نیست. از شکلات تلخ گرفته تا شکلات های میوه ای و شیری و ... مهم این است که همسرتان کدام یک را بیشتر دوست دارد. حتی می توانید قبل از اینکه مسئله ای پیش بیاید شکلات را خریداری کنید و به اسم یک نیروی یاریی همراه خودتان نگه دارید.

همدردی کنید، نه نصیحت:

اصولا طبیعت مردها به شکلی است که دوست دارند هر چیزی را تعمیر نمایند و به شکل اولیه برگردانند. اما هرگز از یاد نبرید که وقتی همسر شما دوره نشانگان پیش از قاعدگی را می گذراند، اصلا نباید به فکر رو به راه کردن اوضاع باشید. اگر همسرتان گفت بی حوصله است و از چیزی شکایت کرد، فقط بگویید: عزیزم، درست می گویی. هر کاری که فکر می کنی درست است، بگو تا برایت انجام بدهم. بحث را همین جا تمام کنید و کار اضافه تری انجام ندهید. بدترین اقدام در چنین موقعیتی این است که همان جا بایستید و آغاز به گفتن نصیحت هایی بکنید که فکر می کنید اوضاع را بهتر می نمایند. اگر چنین اشتباهی از شما سر زد، تقریبا مطمئن باشید که همه شکلات های جهان هم شما را از گرفتاری ای که درست نموده اید، نجات نخواهد داد!

مشکل را به طرف خودتان برگردانید:

گاهی اوقات فقط گفتن جمله دوستت دارم، دردی را دوا نمی نماید. شاید حتی طرف مقابل به شما بگوید: خب، که چی؟ در چنین موقعیت هایی بهتر است جمله ای بگویید که احساس محبت همسرتان نسبت به شما برانگیخته گردد. مثلا بگویید: می دانی وقتی تو را این قدر غمگین و بی حوصله می بینم، چه عذابی می کشم؟ همین جملات بسیار ساده می توانند بسیاری از مسائل را حل نمایند و زندگی شادتری برای شما بسازند.

تاریخ آغاز علایم را به خاطر بسپارید:

بهتر است این تاریخ را در تقویمی یادداشت کنید تا بتوانید زمان آغاز علایم ماه آینده را پیش بینی کنید. حتی اگر در اینترنت جست وجو کنید سایت هایی را پیدا می کنید که این کار را برای شما ساده تر می نمایند. چنین سایت هایی پس از گرفتن اطلاعات کافی، هر ماه در موعد مقرر ایمیلی ارسال می نمایند تا آغاز علایم نشانگان پیش از قاعدگی همسرتان را به شما یادآوری نمایند.

همراه همسرتان ورزش کنید:

ورزش های هوازی سبکی مثل پیاده روی، اندورفین ها را در بدن آزاد می نمایند. اندورفین ماده ای آرامش بخش است که باعث بهبود خلق می گردد. مطمئن باشید اگر همسر شما جزو خانم هایی است که بیشتر اوقات مضطرب است یا گاهی احساس افسردگی می نماید، ورزش کردن همراه با شما یکی از عظیم ترین یاری ها برای او خواهد بود.

غذای سالم، استراحت کافی:

در دوره نشانگان پیش از قاعدگی بخشی از وظایف همسرتان را به عهده بگیرید تا او بتواند استراحت کافی داشته باشد. اگر اهل آشپزی در منزل هستید، در این دوره برای همسرتان غذاهایی کم نمک و حاوی پروتئین کم اما کربوهیدرات (قند) زیاد آماده کنید. در این باره حتی تحقیقاتی علمی صورت گرفته که نشان داده چنین رژیم غذایی اندازه ابتلا به افسردگی را پایین می آورد.

صبر، صبر و باز هم صبر:

دوره نشانگان پیش از قاعدگی به طور معمول 6 روز طول می کشد. یعنی می توانید مطمئن باشید که همه این بداخلاقی ها، پرخاش ها و اشک ها در کمتر از یک هفته از بین می فرایند. ضمناً از یاد نبرید که درک شرایط روحی و جسمی همسر یکی از وظایف شماست. پس سعی کنید در این دوره کاملا شکیبا باشید و نشانگان پیش از قاعدگی را به اسم موقعیتی خاص در زندگی بپذیرید.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون

به "نشانگان پیش از قاعدگی و 8 توصیه به آقایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانگان پیش از قاعدگی و 8 توصیه به آقایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید