مزدا هم برقی شد؛ مزدا CX، 60 با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی گردید

به گزارش وبلاگ شهبازی، مزدا از اولین محصول خود که با فناوری پلاگین هیبرید فراوری و عرضه می گردد، رونمایی کرد. اس یو وی CX60 نخستین مدل از دو محصول نو گروه خودروهای بزرگ و لوکس این برند ژاپنی خواهد بود که قرار است با توسعه خط فراوری SUV های مزدا، طی دو سال آینده در سراسر اروپا و البته ژاپن و استرالیا نیز عرضه گردد.

مزدا هم برقی شد؛ مزدا CX، 60 با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی گردید

مدل پرچمدار نو مزدا CX-60 PHEV که از اولین پیشرانه پلاگین هیبرید این شرکت بهره مند است، تمام تجربیات 100 ساله این خودروساز ژاپنی را در طراحی ظاهری و داخلی، نکات کیفی و نیز نوآوری ها و فناوری های موجود در DNA خود را در قالب خودرویی با استایلی خوش تراش و متناسب به نمایش می گذارد.

طراحی ظاهری مزدا CX-60 پلاگین هیبرید: تکامل Kodo

فلسفه طراحی Kodo یا Koda Soul of Motion با مفهومی تحت عنوان دمیدن روح زندگی در یک ماشین بیانگر یک سبک و فلسفه نو از طراحی است که در آن یک خودرو، به عنوان جسمی متحرک، همچون موجودی زنده با نهایت سرعت در حال حرکت است. درست همانطور که یک موجود زنده از ساختار اسکلتی و ماهیچه ای خود در چارچوب یک ثبات برای گام برداشتن در زمین استفاده می نماید.

بر اساس همین ماهیت طراحی Kodo نیز، مزدا CX-60 از اسکلت و پیکره ماهیچه ای و عضلانی خود برای انتقال جذابیت بصری در هر زاویه ای استفاده نموده است. اولین نکته ای که در طراحی ظاهری مزدا CX-60 به چشم می خورد، تناسباتی جاافتاده، زیبا و پویا در کنار جزئیات منحصربه فرد یا بهتر بگوییم خاص در سبک طراحی Kodo است که در قالب یک SUV موتور جلو و محور محرک عقب به نمایش درآمده و این سبک از طراحی پلتفرم برای نخستین بار است که در شاسی بلند های مزدا مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه، تکامل دقیق و موشکافانه نمای جلو با پوزه و دماغه ای کشیده و نمای عقبی خوابیده و کوتاه که حاصل استفاده از همین نوع پلتفرم است، پیکره ای قدرتمند، پخته، چشم نواز، پویا و مدرن را به CX-60 بخشیده است.

نمای جلو مزدا CX-60

نمای عقب مزدا CX-60

نمای عقب مزدا CX-60

نمای جانبی مزدا CX-60

قبلی 1 از 4 بعدی

نوترین آگهی های مزدا

برخلاف مدل های قبلی، گرافیک و چیدمان چراغ های جلو مزدا CX-60 دارای لامپ هایی است که به صورت عمودی بر روی هم چیدمان شده اند و حالتی L شکل را برای بیان قدرت درونی آن به نمایش می گذارند. در نمای جانبی نیز همانطور که اشاره شد، فرم بخش عقب کابین، تاثیر خود را بر روی بدنه گذاشته و حس حرکت و پویایی را در آن ایجاد نموده است. بعلاوه، بازی استادانه نور بر روی سطوح بدنه در نمای جانبی که در کنار قوس چرخ عقب و درب عقب تغییر زاویه می دهد، ضمن الگوبرداری از هنر خوش نویسی ژاپنی، به لحاظ بصری نیز قدرت و عضلانی بودن خودرو در نمای جانبی را تقویت نموده است.

در طراحی گرافیک چراغ های عقب نیز از المانهای L شکل استفاده شده تا علاوه بر رعایت هارمونی با چراغ های جلو، حالت و استایلی افقی، عریض و کشیده را در نمای عقب خودرو به وجود آورد. هر چند که این سبک طراحی گرافیک چراغ ها بی شباهت به آنچه در محصولات ب ام و و لکسوس نیز شاهد هستیم، نیست.

نگاهی به طراحی داخلی مزدا CX-60

مجموعه داشبورد و کابین داخلی CX-60 نیز در راستای نمای بیرونی طراحی شده و بیانگر قدرت معماری یک SUV موتور جلو/دیفرانسیل عقب است. کیفیت مواد به کار رفته در فضای کابین کاملا مشهود و قابل لمس است، پانل داشبورد با خطوطی پیوسته که به وسیله دریچه های سیستم تهویه در طرفین، با سطح پنل درب ها ادغام شده بر وسعت، گستردگی و دلبازی فضای داخلی یاری می نمایند.

نمای داخل مزدا CX-60

نمای داخل مزدا CX-60

نمای داخل مزدا CX-60

قبلی 1 از 3 بعدی

بعلاوه، استفاده از امکاناتی نظیر صفحه نمایش مرکزی 12/3 اینچی، کلاستر دیجیتال، کلیدهای فیزیکی کنترل تهویه و سیستم صوتی خوش دست، چرم دوزی با کیفیت با تم تیره یا روشن و نیز یک سیستم شخصی سازی مخصوص راننده، فضای داخل کابین مزدا CX-60 را در مقایسه با سایر محصولات این کمپانی و حتی بعضی رقبا بسیار لوکس تر نشان می دهد .

پیشرانه های نو CX-60

مزدا هنوز مشخصات فنی کامل و دقیقی از CX-60 را برای بازارهای ژاپن و استرالیا منتشر ننموده است، اما اولین گزینه، یک موتور پلاگین هیبرید است که نسخه اصلاح شده از پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر SkyActive-G بوده و از یک باتری لیتیوم یونی 8-17 کیلووات ساعتی بهره می برد و با قدرت 189 اسب بخار، گشتاوری 261 نیوتن متری را فراوری می نمایند. پیشرانه الکتریکی نیز قدرتی 134 اسب بخاری و 250 نیوتن متر گشتاور را فراوری می نماید تا CX-60 در مجموع معادل 322 اسب بخار قدرت و گشتاوری 500 نیوتن متری را در دل خود جای دهد و به قدرتمندترین محصول فراوریی مزدا تبدیل گردد.

گزینه دوم و سوم پیشرانه های قابل عرضه نیز به ترتیب یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی بنزینی و دیگری 3/3 لیتری شش سیلندر دیزلی است که هر دو به سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی مجهز می باشند؛ ضمن اینکه تمامی مدل ها به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نو مجهز شده اند. مزدا CX-60 نو در بازار بریتانیا و برای تریم Exclusive-Line با قیمت 43/950 پوند و برای تریم Homura و Takumi به ترتیب با قیمت های 46و 48 هزار پوند در دسترس خواهد بود.

خرید و فروش و قیمت خودرو مزدا

منبع: بلاگ دیوار

به "مزدا هم برقی شد؛ مزدا CX، 60 با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدا هم برقی شد؛ مزدا CX، 60 با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید