قیمت خودرو های وارداتی تغییر کرد

به گزارش وبلاگ شهبازی، بازار خودرو این روز ها بیش از پیش شکل انتظاری به خود گرفته و اجرای مراسم تحویل خودر های وارداتی در آخرین روز های هفته سپری شده نیز بر این انتظار دامن زده است.

قیمت خودرو های وارداتی تغییر کرد

به گزارش اقتصادنیوز، به گفته فعالان بازار خودرو برگزاری مراسم تحویل خودرو های وارداتی صفرکیلومتر موجب شد تا این بازار بیش از پیش فاز انتظاری به خود گیرد و فاصله خریداران از این بازار بیشتر شود و خودرو های وارداتی در باتلاق رکود بیش از قبل فرو روند و با این شرایط قیمت بیشتر آن ها کاهش یابد.

به گفته فعالان بازار خودرو مراسم تحویل خودرو های وارداتی صفرکیلومتر در حالی برگزار گردید که معلوم نیست این مراسم شکل نمادین داشته یا شروعی بوده برای تحویل خودرو به متقاضیانی که اواخر سال گذشته خودرو های وارداتی خود را ثبت نموده بودند.

براساس آمار اعلام شده از سوی مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت تا به امروز حدود 5 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده و بسیاری از شرکت هایی که در انتظار پیمودن مراحل تأییدیه استاندارد، گمرک و محیط زیست بودند، این تاییدیه ها را دریافت نموده اند، بنابراین با توجه به تسریع صدور این تأییدیه ها، حجم اصلی واردات از انتها ماه جاری تا ماه آینده شروع می شود. آمار اعلام شده از سوی وزارت صمت در حالی اعلام شده که گمرک چندی پیش تعداد خودرو های که وارد گمرک شده اند را هزار و 621 دستگاه گفت که از این تعداد 690 دستگاه ترخیص شده اند و مابقی در صف انتظار قرار دارند، آماری که اختلاف معنی دار با یکدیگر حکایت دارد.

از سوی سوی دیگر روند تحویل خودور های وارداتی در حالی لاک پیشتی به خود گرفته که ثبت نام کنندگان این خودرو ها از اواخر سال گذشته 500 میلیون تومان در حساب بانکی خود مسدود نموده اند و همچنان چشم انتظار ورود این خودرو ها به بازار هستند.

قیمت وارداتی ها در بازار

اما خودرو های وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، آزرا مدل 2019 در هفته جاری نسبت به هفته گذشته با کارکرد 30 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 4 میلیارد و 400 میلیون تا 4 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت گذاری از سوی فروشندگان باز می شود، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودرو های وارداتی موجب شده تا بعضی از این خودرو ها که در بازار هوادار بیشتری دارند با قیمت های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.

از دیگر خودرو هایی وارداتی می توان به رنوتالیمسان مدل 2018 اشاره نمود. این خودرو در این هفته با کارکرد 76 هزار کیلومتر هم در بازار با بازه قیمتی 2 میلیارد و 700 میلیون تا 2 و میلیارد 900 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما النترا مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 80 هزار تا کارکرد با دامنه نوسانی 2 میلیارد و 50 میلیون تا 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

اما در این هفته میتسوبیشی اوتلندر در بازار کشف قیمت نشد و با این شرایط می توان عرضه این خودرو در بازار صفر بوده است.

بعلاوه ارزیابی ها نشان دهنده آن است که توسان IX35 مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 3 میلیارد و 800 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که هیوندا سانتافه نیز در این هفته 4 میلیارد و 600 میلیون تومان معامله شد.

منبع: فرارو

به "قیمت خودرو های وارداتی تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو های وارداتی تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید