سه مسیر بین المللی سفرهای دریایی در ایام نوروز فعال خواهند بود

به گزارش وبلاگ شهبازی، ایلنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، سه مسیر بین المللی سفرهای دریایی در ایام نوروز فعال خواهند بود.

سه مسیر بین المللی سفرهای دریایی در ایام نوروز فعال خواهند بود

مهدی فرمهینی فراهانی، مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر درباره برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی برای برقراری سفرهای دریایی در ایام نوروز 1402 گفت: سال جاری در حوزه سفرهای دریایی نوروزی کمیته خدمات حمل و نقل دریایی تشکیل شده که این کمیته ذیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در وزارت گردشگری فعال خواهد بود. هدف این کمیته، انجام هماهنگی و همکاری ارگان های کشوری و لشکری دخیل در حوزه دریایی بوده و با بهره گیری از ظرفیت ها و توضیح ماموریت این دستگاه ها و با ابلاغ توضیح وظایف این دستگاه ها موضوع ایمنی سفرهای دریایی را مدیریت می نماید.

وی با اشاره به انواع شناورهای فعال در طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز 1402 ادامه داد: سه نوع شناور از جمله شناورهای مسافری، شناورهای تفریحی و شناورهای لندیگ کرافت برای حمل خودرو مسافران فعال هستند و طرح نوروزی هم در شمال و هم جنوب کشور از 24 اسفند شروع و تا 15 فروردین 1402 ادامه خواهد داشت و بیش از 2 هزار نفر از افسران تامین ایمنی در شمال و جنوب کشور با استفاده از 120 فروند شناور پشتیبان امداد و نجات طرح نوروزی سال جاری را مدیریت می نمایند.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازرسی های ایمنی و فنی شناورهای فعال در اجرای طرح نوروزی در حال اجرا است، گفت: مسیرهای دریایی که شناورهای مسافری تردد خواهند داشت به وسیله سازمان بنادر با نصب علایم یاری ناوبری ایمن سازی شده است. مانورهای چند منظوره مقابله با اضطرار دریایی در بنادر کشور برای ارتقای توان علمیاتی تیم واکنش سریع در شرایط ضطراری برگزار شده است.

وی درباره فعالیت خطوط دریایی بین المللی از بنادر کشورمان در ایام نوروز 1402 گفت: سه مسیر بین المللی خرمشهر-کویت، خط دریایی بندر باهنر-شارجه و مسیر بندر لنگه-دبی در ایام نوروز هم فعال خواهند بود. عمده سفرهای داخلی در استان بوشهر و هرمزگان در بین بنادر و جزایر انجام می شوند و عمده تردد مسافری در این منطقه ها خواهند بود.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تعداد ناوگان فعال در نوروز 1402 گفت: 48 فروند شناور مسافری با ظرفیت 5 هزار و 813 صندلی، 64 فروند لندیگ کرافت با ظرفیت 2هزار و 720 خودرو و 11 هزار و 577 قایق تفریحی با ظرفیت 57 هزار و 885 مسافر در ایام نوروز به هموطنان و مسافران خدمات ارائه می نمایند.

وی بعلاوه با اشاره به مسیرهای تردد شناورهای لندیگ کرافت ادامه داد: مسیرهای تردد لندیگ کرافت (حمل خودروی مسافران) مابین بنادر آفتاب-چارک و جزیره کیش و بعلاوه مابین بنادر پهل و لافت می باشد.

فرمهینی فراهانی تاکید نمود: بلیت های نوروزی هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت و با همین قیمت های فعلی به متقاضیان به فروش می رود.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید نمود، هموطنان و مسافران حتما از اسکله ها، پایانه ها و مسیرهای دریایی مجاز که در سایت سازمان درج شده، نسبت به انجام سفرهای دریایی امن و ایمن اقدام نمایند.

منبع: همگردی

به "سه مسیر بین المللی سفرهای دریایی در ایام نوروز فعال خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه مسیر بین المللی سفرهای دریایی در ایام نوروز فعال خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید