زیباترین مقاصد گردشگری خلیج کوتور در مونته نگرو

به گزارش وبلاگ شهبازی، زیباترین مقاصد گردشگری خلیج کوتور | Bay of Kotor در کشور مونته نگرو

خلیج کوتور، خلیجی است در قلب دریای آدریاتیک جنوب کشور مونته نگرو خلیج کوتور به چند علت مقصدی فوق العاده برای گردشگران است. اما بهترین علت چشم انداز فوق العاده ای است که در آن وجود دارد. شبیه به فلاتی با کوه های سرسبز که پس زمینه ای فوق العاده دیدنی با آب های آبی خلیج کوتور ساخته است. کوتور از چهار بخش اصلی تشکیل شده که به وسیله کانال های باریک به یکدیگر متصل هستند. با خبرنگاران همراه شوید تا نگاهی داشته باشیم به این خلیج تاریخی و شهرها و دهکده های پیرامونش.

زیباترین مقاصد گردشگری خلیج کوتور در مونته نگرو

تیوات | Tivat

یکی از چهار بخشی که خلیج کوتور را شکل می دهد تیوات است. بیشتر مردم تیوات را تنها به خاطر فرودگاه بین المللی اش می شناسند. اما شما حتی اگر قصد پرواز به فرودگاه این شهر را نداشته باشید باز هم بد نیست وقتی را برای تماشا آن صرف کنید. یک پایگاه قدیمی دریایی که اخیرا به یک تفرجگاه دریایی، ظریف و با شکوه تبدیل شده است. می توانید در لبه های آن قدم بزنید، زیر آفتاب آب تنی کنید و ده ها قایق بادبانی متعلق به ثروتمندان و افراد معروف که برای آب و هوا و جو به تیوات می آیند تحسین کنید.

امروزه یکی از مشهورترین نقاط تیوات صحنه های پخت و پز آن است! مقصدی ساحلی برای گردشگران که در تمام رستوران های آن منو غذاهای دریایی وجود دارد. بعلاوه به عنوان شهری در کشور مونته نگرو می توانید کالاهای آشپزی مانند گوشت گوسفند، گوجه فرنگی و ماهی قزل آلای عالی در آن بیابید که برای جمعیت بالای گردشگران خارجی شهر مهیا شده است. در کنار این موارد غذاهای بین المللی به ویژه بشقاب های عالی فرانسوی و ایتالیایی نیز در آن سرو می گردد.

پرچانی | Prcanj

اگر تنها 5 کیلومتر از کوتور فاصله بگیرید به شهر زیبای پرچانی می رسید که تنها از یک جهت یک طرفه قابلیت دسترسی به آن وجود دارد. پرچانی شهری بکر و خلوت است که لذت کشف کردنش را دو چندان می نماید. چنین تفکری به فکر بسیاری از شخصیت های برجسته تاریخ به خصوص کاپیتان های کشتی خطور نموده است. مشهورترین آن ها Emperor Franz Josef اتریشی بود.

در پرچانی کلیسای St. Peters متعلق به مسیحیان ارتودکس واقع شده است که برای چنین شهر کوچکی بیش از حد بزرگ به نظر می رسد. ساخت این کلیسای بزرگ در سال 1789 شروع شد اما تکمیل آن تا سال 1908 به طول انجامید. اگر علاقه مند هستید درباره تاریخ منطقه بیشتر بدانید می توانید سری به موزه کلکسیون دریایی بزنید.

به خاطر داشته باشید پرچانی شهری پیشرفته نیست که امکانات مجهز گردشگری داشته باشد. هنگام سفر به آن می توانید با مردم خون گرمش آشنا شوید در رستوران های محلی غذا بخورید و در خیابان های باریکش پیاده روی کنید.

جزیره پراست | Perast Islands

در ساحل پراست دو جزیره حیرت انگیز وجود دارند. جزیره Saint George (Ostrvo Sveti Ðorde)که جزیره ای طبیعی و دیگری Our Lady of the Rocks (Gospa od Škrpjela) جزیره ای مصنوعی است. در جزیره سنت جرج صومعه مقدسی واقع شده است که در سال 1166 ساخته شده است. در سال 1571 دزدان دریایی karadoz تمام محله از جمله تمام پراست را به آتش کشیدند. در سال 1603 کلیسا بازسازی شد اما مجددا در زلزله ویرانگر سال1667 میلادی دچار آسیب های زیادی شد. در پی این اتفاقات ناگوار کلیسای کوچکی در سال 1812 ساخته شد. پس از آن جزیره در سال 1812 برای یک سال به تصرف فرانسوی ها در آمد که که به وسیله محلی های مردم پراست و یاری گرفتن از قلعه St. Cross توانستند دوباره آن را باز پس بگیرند. درون جریزه قبرستانی قدیمی برای اشراف آن واقع شده است که تا سال 1866 میلادی از آن استفاده می شد تا این که قبرستانی نو در بخش شمالی شهر تاسیس شد.

بانوی صخره ای ما نام جزیره دیگری است که در پراست واقع شده است. این جزیره به صورت مصنوعی ساخته شه و یک کلیسای کاتولیک رومی در آن واقع شده است. بر طبق افسانه پس از پیدا کردن نمادی از مریم مقدی و فرزندش در تاریخ 22 ژوئیه سال 1452 دریانوردان صخره ای بزرگ در این جا قرار دادند. پس از گذشت تمام این سال ها هنوز سنت پرتاب سنگ درون دریا در این مکان وجود دارد. هر سال در روز 22 ژوئیه مردم محلی سوار بر قایق هایشان می شوند و پس از رسیدن به دریا سنگ هایشان را درون آب پرتاب می نمایند.

کلیسای بانوی صخره ای ما در سال 1632 ساخته شد. 68 نقاشی از آثار Tripo Kokolja نقاش مشهور قرن هفدهمی پراست در آن نگهداری می گردد. مهم ترین اثر وی مرگ است که بیش از 10 متر طول دارد. چندین اثر از هنرمندان ایتالیایی نیز در آن نگهداری می گردد.

شبه جزیره لاستیکا | Lustica Peninsula

Lustica Peninsula سرزمینی است که خلیج کوتور را از تیوات و بقیه قسمت های دریای آدریاتیک جدا می نماید. تا همین چند سال پیش این شبه جزیره برای گردشگران ناشناخته بود و زندگی آرامی در آن در جریان بود. هنوز بیش تر زمین های آن پوشیده از درختان زیتون است و دهکده های کوچک سنتی در جا به جای آن دیده می شوند. همان گونه حلیج کوتور پیشرفت می نماید گیاهان بیشتری در خط ساحلی این شبه جزیره کاشته می شوند.

در Krotli که مقصد اصلی گردشگران شبه جزیره است چندین ساحب سنگ ریزه ای مشاهده می کنید که مکانی عالی برای گذراندان یک روز شاد، آفتاب گرفتن و شنا کردن است. اگر اهل هیچ یک از این فعالیت ها نیستید می توانید به تماشای آبی بی کران دریا بنشینید. از این نقطه چشم انداز ای بی نظیر از کلیساهای St Marks Island و Our-Lady-of-Mercy قابل مشاهده است که می تواند روز جالبی را برای شما رقم بزند. در غرب آن نیز دهکده ماهیگیری Bjelila واقع شده است که به شدت بکر و دست نخورده است. کمتر گردشگری به آن می آید. اگر در پی یک سفر دریایی آرام و به دور از سیل بزرگ گردشگران هستید می توانید خلیج کوتور را انتخاب کنید.

منبع: الی گشت

به "زیباترین مقاصد گردشگری خلیج کوتور در مونته نگرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مقاصد گردشگری خلیج کوتور در مونته نگرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید