رژیم خام خواری جهت کاهش وزن

به گزارش وبلاگ شهبازی، در صورتی که به کاهش وزن سالم علاقه دارید، می توانید رژیم خام خاری را انتخاب کنید. روز به روز بر معروفیت و محبوبیت این رژیم غذایی افزوده می گردد. مصرف مواد غذایی فرآوری نشده و پخته نشده به بالا بردن انرژی شما یاری می نماید.

رژیم خام خواری جهت کاهش وزن

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

در صورتی که به کاهش وزن سالم علاقه دارید، می توانید رژیم خام خاری را انتخاب کنید. روز به روز بر معروفیت و محبوبیت این رژیم غذایی افزوده می گردد. مصرف مواد غذایی فرآوری نشده و پخته نشده به بالا بردن انرژی شما یاری می نماید. این مقاله را خوانده تا دریابید چگونه این رژیم غذایی کاهش وزن را تسهیل ساخته و بدن را سم زدایی می سازد.

پیشرفت تکنولوژی و دارو و درمان های بی تعداد قادر به از بین بردن بیماری ها و اختلالاتی که انسان از آنها رنج می برد، نبوده اند. هر ساله، بیماری های دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی، چاقی و غیره در تعداد بیشتری افراد تشخیص داده می گردد. متخصصین تغذیه و پزشکان به مردم توصیه نموده که از یک شیوه زندگی سالم پیروی نموده و عادات غذا خوردن سالم را در خود تقویت نمایند. رژیم خام خواری که بعلاوه تحت اسم رژیم غذایی ارگانیک شناخته می گردد، در اصل بر برخورداری از سلامت بهینه منظور شده بود. در این رژیم غذایی این نکته به چشم می آید که همراه با بهبود سلامت کلی، این رژیم بعلاوه موجب کاهش وزن می گردد. بنابراین، مفهوم رژیم خام خواری در سرتاسر جهان در حال کسب محبوبیت می باشد.

رژیم خام خواری

در این نوع رژیم غذایی قرار بر این است که به هنگام گرفتن این رژیم، مواد غذایی ارگانیک خامی همچون میوه، انواع مغز یا آجیل، دانه ها، و سبزیجات مصرف کنید. واقعیت این است که وقتی ماده غذایی خود را تا بیش از 116 درجه فارنهایت یا 667ر46 درجه سانیتگراد حرارت می دهید، آنزیم های موجود در این غذا از بین می فرایند. ماده غذایی خام دارای آنزیم و مواد مغذی بیشتری از غذای پخته شده است. آنزیم ها به ماده غذایی انرژی بخشیده و فرایند هضم و گوارش را افزایش می دهند. به علت وجود آنزیم ها غذا به راحتی در روده ها جذب می گردد. مصرف مواد غذایی که از آنزیم کمی برخوردارند، به جذب نامناسب مواد غذایی منجر شده که به نوبه خود به افزایش مسمومیت می انجامد. هنگامی که به منظور کاهش وزن تحت رژیم خام خواری قرار داشته باشید، کالری مصرفی روزانه کمتر از کالری مصرفی توصیه شده خواهد بود. بنابراین پیروی از یک رژیم خام خواری برای کاهش وزن می تواند سالم ترین راه کاهش وزن سریع باشد.

می توانید از میوه و سبزیجات به همان صورت خود استفاده نموده و یا می توانید آب میوه، میلک شِیک، اسموتی را همراه با سبزیجات نوش جان کنید. در این رژیم قرار بر این نیست که از مواد غذایی حیوانی مصرف کنید. توصیه می گردد از شیر خام پاستوریزه نشده بهره ببرید. استفاده از جوانه ها جایگزین سالم دیگری محسوب می گردد. سبزیجات یا جلبک های دریایی مانند اشنه دریایی (kelp)، آرامه (arame)، واکامه (کتانجک ژاپنی) (wakame)، و دولس (نوعی جلبک قرمز) (dulse) می توانند به طرق مختلف سلامت شما را بهبود بخشند. فوائد سلامتی بخش خشکبار، آجیل و دانه ها، نارگیل نرم، و شیر نارگیل شناخته شده است. جوانه و غلات خیسانده شده می توانند برای مدت زمانی طولانی تری شما را سیر نگاه دارند. قرار بر این است که از مصرف کافئین، غذاهای فرآوری شده، قندهای پیچیده، الکل وکشیدن سیگار هنگامی که تحت رژیم قرار دارید، خودداری کنید. اما بایستی به منظور جلوگیری از کم شدن آب بدن، اندازه زیادی آب بنوشید.

رژیم خام خاری سم زدا جهت کاهش وزن

کسانی که از رژیم خام خواری برای سلامتی پیروی می نمایند، می توانند از دیگر فوائد این رژیم برای مثال از دست دادن وزن و سم زدایی بدن برخوردار شوند. این رژیم به اسم رژیم سم زدا عمل نموده و به دفع سموم از بدن یاری می نماید. هنگامی که مواد زائد بیش از حد در بدن شما تجمع یابند، دچار مسائل مختلف دستگاه گوارش از جمله، سوء هاضمه، یبوست، اسهال و غیره می شوید. این شرایط، بر روی کلیه ها فشار می آورد. سموم تجمع یافته ممکن است کبد شما را تنبل و ناکارآمد سازند، به این علت که کبد نقش مهمی در دفع سموم بازی می نماید. هنگامی که کبد و کلیه ها مجبور به کار بیشتر می شوند، شما دچار مسائل کلیوی و مسائل کبدی شده و در نتیجه این چرخه دامه می یابد... بنابراین، خلاص شدن از شر سموم از بدن بسیار لازم است.

در صورتی که قصد دارید رژیم خام خواری سم زدا را انتخاب کنید، بایستی بدن خود را به تدریج برای تغییر آماده کنید. نبایستی بلافاصله سم زدایی شدید را با وارد نمودن 100% مواد غذایی گیاهی خام در رژیم غذایی خود آغاز و انتخاب کنید. به منظور راحتی، و جلوگیری از اثرات منفی بر روی بدن می توانید اندازهی غذاهای پخته شده را وارد منوی رژیم سم زدای خود کنید. در نتیجه به لحاظ عاطفی ارضاء شده و بلافاصله فکر خروج یا ترک این رژیم را نخواهید کرد.

رژیم خام خواری برای کاهش وزن به شما در دور ماندن از افزودنی های مضر، مواد نگهدارنده، رنگهای خوراکی، روغن، نمک و قند یاری می نماید. از آنجا که محصولات و فراورده های حیوانی در این رژیم جایی ندارند، به نجات حیوانات و بعلاوه زیست بوم یاری می کنید! این رژیم سلامت جسمی، روحی و روانی شما را تضمین می سازد. میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که به پیشگیری از بروز بیماری هایی مانند سرطان یاری می نمایند. سم زدایی به بدن یاری نموده، فکر شما را شاداب ساخته و روحیه تان بالا رود. از رژیم خام خواری خواه به منظور پرورش اندام و خواه کاهش وزن استفاده کنید، به شما در بدست آوردن مجدد جوانی یاری نموده و شما را شاد می سازد!

منبع: راسخون

به "رژیم خام خواری جهت کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم خام خواری جهت کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید