خبرنگاران چرا پول فروش سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نمی گردد؟
به گزارش وبلاگ شهبازی، تهران - خبرنگاران - در چند روز اخیر گلایه های بسیاری از سوی مشمولان سهام عدالت که اقدام به فروش سهام خود نموده اند، مطرح شده مبنی بر اینکه پولی به حسابشان واریز نشده یا مبلغی کمتر از رقم واقعی پرداخت شده است.
فروش سهام عدالت از حدود سه ماه پیش شروع شده است، در حالی که بعضی از مشمولان این سهام همچنان نسبت به این موضوع که پول حاصل از فروش سهام هنوز بعد از مدت ها واریز نشده یا مبلغ ناچیزی واریز شده است، اعتراض دارند.
در خرداد ماه و باگذشت چند روز از شروع فروش 30 درصد از سهام عدالت بود که بیش از نیمی از سهامدارانی که اقدام به فروش سهام خود نموده بودند نسبت به مبلغ واریزی از محل فروش سهام معترض بوده و با تماس های مکرر با خبرگزاری وبلاگ شهبازی، اعلام می کردند مبلغ واریز شده از سوی بانک ها به حساب این افراد بابت فروش سهام، کمتر از مبلغ اصلی است.
به دنبال مطرح شدن چنین صحبت هایی از سوی سهامداران، حسین علایی معاون سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی وبلاگ شهبازی خبر مربوط به خرید 30 درصدی سهام عدالت توسط بانک ها با قیمتی کمتر از نرخ معین شده را تکذیب و اعلام نمود چنین ادعایی صحت ندارد.
حال با گذشت حدود سه ماه از شروع فروش سهام عدالت، هنوز هم اعتراضات سهامداران نسبت به عملکرد بانک ها جهت واریزی مبلغ فروش سهام عدالت از بین نرفته و اعلام می نمایند که برخلاف صحبت های صورت گرفته از سوی مسوولان همچنان بعد از گذشت چند ماه، پولی به حساب آنها واریز نشده یا مبلغی کمتر از فروش به حساب آنها واریز شده است.
یکی از دارندگان سهام عدالت به خبرنگار وبلاگ شهبازی اعلام نموده است: از خرداد ماه به وسیله درگاه بانکی اقدام به فروش سهام خود نموده ام اما بعد از گذشت حدود سه ماه هنوز پولی به حساب واریز نشده است، در این خصوص بارها به بانک مراجعه نموده ام اما مسئولان حاضر در بانک اعلام نموده اند این مساله هیچ ارتباطی به ما ندارد و اطلاعاتی نسبت به این موضوع نداریم.
یکی دیگر از این مشمولان سهام عدالت در اعتراض به نحوه واریز پول حاصل از فروش سهام عدالت به وبلاگ شهبازی گفت: بیش از دو ماه است که به دلیل احتیاج شدید به وجه نقد سهام خود را فروخته ام اما تا حدود یک ماه پیش هیچ پولی به حسابم واریز نشده بود و بعد از یک ماه فقط حدود دو هزار و 500 تومان واریزی از فروش سهام عدالت داشته ام و اکنون بعد از حدود دو هفته، دوباره واریزی بسیار کمی به مبلغ سه هزار تومان داشته ام و با چنین واریزی های از فروش سهام عدالت نه تنها نتوانستم مشکل اقتصادی خود را رفع کنم بلکه به دلیل بی نظمی های موجود در واریزی پول از فروش سهام خود بسیار پشیمان هستم.
مشمولان سهام عدالت شکایت نمایند
در این زمینه حسین فهیمی امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ شهبازی اعلام نمود: از بین مشمولین سهام عدالت تا به امروز موردی که پول حاصل از فروش سهام عدالت به حساب مردم واریز نشده باشد و بعد از چند ماه فقط مبلغ بسیار کمی به حساب آنها واریز گردد را نداشته ایم، اگر برای فردی چنین مسئله ای پیش آمده است باید این موضوع را در قالب گزارش جهت شکایت ابلاغ کند تا بتوان رسیدگی لازم را در این زمینه انجام دهیم.
وی اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که فرد اقدام به ثبت سفارش فروش نموده باشد اما به دلیل عدم تکمیل اطلاعات وارد شده به درخواست فرد ترتیب اثر داده نشده و سهام فرد به فروش نرفته است که حال بتوان پولی را برای فرد واریز کرد.
فهیمی اعلام نمود: براساس تصمیمات اتخاذ شده، اعلام شد برای شناسایی مشتری، احتیاجی به مراجعه حضوری فرد و ارائه هیچگونه اسناد و مدارکی نیست بلکه فرد باید فقط دو اطلاعات مبنی بر شماره شبای بانکی و تلفن همراه را داشته باشد تا بتوان نسبت به فروش سهام فرد مذکور اقدام کرد.
به گفته سخنگوی سهام عدالت، افرادی که اطلاعات تلفن همراه و شماره شبا را به طور دقیق در سایت وارد نموده باشند به خواسته آنها رسیدگی خواهد شد.
وی ادامه داد: از 10 خردادماه تا به امروز بالغ بر یک میلیون و 900 هزار نفر سهام خود را فروختند و بیش از هفت هزار و 100 میلیارد تومان به حساب افراد واریز شده است که این رقم عدد قابل توجهی به نظر می رسد؛ بنابراین علت اینکه به سفارش بعضی از افراد رسیدگی نشده، اطلاعات ناقصی است که ثبت شده است.
فهیمی با تاکید بر اینکه ما خود را متعهد به حفاظت از دارایی مشمولین سهام عدالت نموده ایم، گفت: اجازه نمی دهیم افرادی که اطلاعات اولیه آنها کامل نیست سفارش فروش بگذارند زیرا ممکن است فردی خود را جایگزین مشمول سهام عدالت نموده باشد و سفارش فروش را ثبت کند.
سخنگوی سهام عدالت تاکید نمود: برای جلوگیری از چنین تخلفی که می تواند بسیار هم پرهزینه باشد در حوزه شناسایی فرد سخت گیری بسیاری را خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: افراد برای اطلاع از صحیح بودن اطلاعات خود باید به سامانه https://sahamedalat.ir/ مراجعه و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعلام نمایند.
فهیمی با بیان اینکه افرادی که اعلام می نمایند بیش از 10 روز است سفارش فروش داشته اند اما هنوز به درخواست آنها رسیدگی نشده است بهتر است سفارش خود را دوباره به صورت غیرحضوری در شبکه یکی از کارگزاری ها وارد نمایند، اعلام نمود: اگر در ادامه ثبت سفارش فروش، خطای عدم اعتبار تلفن همراه یا شماره شبا داده شد باید به سامانه سهام عدالت به آدرس https://sahamedalat.ir/ مراجعه و اطلاعات وارد شده را اصلاح نمایند.
وی درباره اعتراض مردم جهت عدم پاسخگویی بانک ها برای واریز نشدن پول حاصل از فروش سهام عدالت گفت: همه شعب بانک ها به مراکز اطلاعاتی بازار سرمایه متصل نیستند و در این زمنیه با مشکلاتی برای پاسخگویی به مردم روبرو هستیم.
منبع: ایرنا