تاثیر کرونا بر واردات قطعات خودروهای خارجی

به گزارش وبلاگ شهبازی، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران از کمبود بعضی قطعات خودرو های خارجی و کامیون ها در بازار به علت شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

تاثیر کرونا بر واردات قطعات خودروهای خارجی

به گزارش گروه مالی وبلاگ شهبازی علیرضا نیک آیین اضافه کرد: امروز بازار در شرایط خاصی به سر می برد، زیرا شاهد سختگیری های فراوان در گمرکات ایران و گمرکات کشور های همسایه هستیم و رفت و آمد ها برای تامین کالا کم شده است.

وی بیان داشت: کمبود خاصی در تامین قطعات خودرو های فراوری داخل به چشم نمی خورد، زیرا در سال های گذشته اکثریت قریب به اتفاق این قطعات داخلی سازی شده است.

این مقام صنفی یادآور شد: در ایام تعطیلات گذشته تعمیرگاه ها جزوه مشاغلی بودند که باز بودند و به ارائه خدمات پردازند، از جمله خودرو های اورژانس متعلق به بیمارستان های درگیر با بیماران کرونا و همچنین خودرو های پرسنل این مراکز درمانی به طور رایگان تعمیر و سرویس شد و در نتیجه بسکمک از قطعات این خودرو ها مصرف شد.

وی گفت: علاوه بر آنها، خودرو های حمل و نقل و مسافری که به جابه جایی بار و مسافر مشغول بودند سرویس دهی و قطعات آن ها نیز مصرف شد، به این ترتیب کمبود بعضی قطعات آن ها اجتناب ناپذیر است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران ادامه داد: در مجموع به دلیل بسته بودن مرزها، قطعه فروشان در سطوح عمده فروشی و خرده فروشی در حال مدیریت بازار هستند تا بتوانیم قطعات را به خودرو های اولویت دار از جمله خودرو های اورژانس و حمل و نقل بار و مسافر برسانیم.

نیک آیین در سرانجام تاکید نمود: صنف تعمیرگاه ها که در ایام کرونایی گذشته باز بوده و به ارائه خدمات و سرویس دهی پرداخته اند، با افزایش هزینه ها از جمله مخارج بهداشتی و ضدعفونی همچنین مخارج آب، برق و گاز روبرو شدند و انتظار می رود دولت در این زمینه ها به کمک این صنوف بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تاثیر کرونا بر واردات قطعات خودروهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر واردات قطعات خودروهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید