تاثیر ثبت اختراع و حفظ مالکیت فکری فناوران در آینده سلامت کشور

به گزارش وبلاگ شهبازی، دکتر سعید نمکی امروز در مراسم شروع به کار واحدهای مالکیت فکری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در محل وزارت بهداشت اضافه کرد: تنها در و دیوار و ملک و زمین نیست که باید به یادگار بماند بلکه علم و هوش و اندیشه و تفکر ناب است که می تواند فرزندان ما را ثروثمند تر کند.

تاثیر ثبت اختراع و حفظ مالکیت فکری فناوران در آینده سلامت کشور

وی اضافه نمود: همانطور که به عنوان نمونه در حوزه نانو مطرح شد که در مقالات رتبه 4 دنیا را داریم و در حوزه ثبت اختراع آن رتبه 25 دنیا را داریم. بنابراین احتیاج است که گام های مهمی در حوزه ثبت اختراع صورت گیرد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در حوزه معاونت پژوهشی در تعداد مقالات پژوهشی و توسعه شرکت های دانش بنیان و در فراوری ملی گام های مؤثری را برداشته ایم و امیدواریم که در سال های آینده در سلامت کشور از آن بهره بگیریم.

وی گفت: یکی از مباحثی که فناوران احتیاج دارند احساس امنیت برای اختراع آنها است که این کار با همیاری دانشگاه ها با ایجاد واحدهای مالکیت فکری فراهم می گردد.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر نظام های مالکیت فکری در دنیا رو به گسترش است. با توجه به پیوستن دانشگاه ها و مراکز پژوهشی علوم پزشکی به شرکت های دانش بنیان، دستاوردهای خوبی در حوزه فناوری های پزشکی داشته ایم که در آینده نزدیک می توانند مسائل زیادی را از روی دوش کشور بردارند.

وی اضافه نمود: این امر احتیاجمند این است که محققان و مخترعان خیالشان از بابت دستاوردهای علمی و اختراعشان راحت باشد تا آنچه که اختراع می نمایند، طبق ضوابط خاصی ثبت و ضبط گردد و در عین حال قابل دست اندازی نباشد.

نمکی یادآور شد: همکاران ما در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با همکاری وزارت دادگستری این کار را دنبال نموده اند تا در کلان مناطق آمایشی علوم پزشکی دفاتر ثبت فکری را ایجاد نمایند.

وزیر بهداشت اضافه نمود: این کار موجب می گردد تا مخترعان و محققان با همکاری شرکت های دانش بنیان شرایط مناسبی را برای ثبت اختراعات خود داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاثیر ثبت اختراع و حفظ مالکیت فکری فناوران در آینده سلامت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ثبت اختراع و حفظ مالکیت فکری فناوران در آینده سلامت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید