برگزاری ششمین دوره جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک گلستان

به گزارش وبلاگ شهبازی، ششمین جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک استان گلستان ٰدر روز پنجشنبه 13 اردیبهشت برپا شد.

برگزاری ششمین دوره جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک گلستان

ششمین جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک گلستان با یاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان گلستان، شورای اسلامی، دهیاری و اهالی روستای شفیع آباد و با همکاری دفتر امور ورستایی استانداری، فرمانداری شهرستان رامیان، بخشداری فندرسک و جهاد کشاورزی برگزار گردید.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این مراسم گفت:

درآینده نزدیک محل دائمی برای برگزاری جشنواره توت فرنگی ایجاد خواهد شد و ثبت ملی آبشارهای شفیع آباد رامیان در دستور کار واقع شده است و کوشش خواهیم کرد جشنواره بزرگ توت فرنگی را به ثبت برسانیم.

وی افزود:

برگزاری چنین جشنواره هایی شور و نشاط اجتماعی را در بین مردم جامعه بهمراه دارد و باید کوشش کرد تا زیر ساخت های اینگونه جشنواره ها در استان فراهم گردد.

او افزود:

حمایت از این جشنواره ها باعث معرفی آداب، رسوم، فرهنگ، موسیقی و صنایع دستی مردم منطقه و جذب توریسم و مسافران می گردد.

محمود سالاری فرماندار رامیان نیز در این مراسم با بیان موجود بودن مشابه این کارناوال ها و جشن ها در جهان و بی نظیر بودن شور و حال جشنواره توت فرنگی در شفیع آباد شهرستان رامیان در کشور ایران و استان گلستان، بیان نمود:

با توجه به این شور و حال برخود لازم می دانیم این جشنواره را به یک فرصت تبدیل کنیم و این قول را میدهیم شرایط مکانی جشنواره را برای سال آینده بهتر کنیم.

علیرضا ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم عنوان نمود:

جشنواره توت فرنگی استان گلستان باید به برندی برای استان تبدیل گردد و همه مسئولان باید کوشش نمایند برترین خدمات را برای مردم ایجاد نمایند.

از برنامه های این جشنواره می توان به اجرای موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه از برنامه های شاد و متنوع، برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی و محصولات توت فرنگی و غذایی این روستا اشاره نمود.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "برگزاری ششمین دوره جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ششمین دوره جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع آباد فندرسک گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید