آشنایی با 6 روش مهاجرت به آلمان در 2023

به گزارش وبلاگ شهبازی، زندگی در کشور آلمان به علت خصوصیات و ویژگی های خاصی که دارد؛ قطعاً آرزوی افراد بسیار زیادی است. به همین علت هرساله افراد زیادی برای محقق کردن آرزوی خود، فرایند مهاجرت به آلمان را شروع می نمایند.

آشنایی با 6 روش مهاجرت به آلمان در 2023

به طورکلی روش های مهاجرت به آلمان به 6 دسته مختلف تقسیم می شوند. در ادامه این مطلب این 6 روش را به طور کامل معرفی خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شوید و در نهایت هرکدام از آنها را که برای شرایط خود مناسب دیدید؛ برای مهاجرت به آلمان انتخاب کنید.

مهاجرت به آلمان به وسیله کار در سال 2023

اداره مهاجرت آلمان، ویزای کار را به چند دسته مختلف تقسیم نموده است که افراد بر اساس شرایط خود می توانند برترین گزینه را انتخاب نمایند. این ویزاها عبارت اند از:

  • ویزای بلو کارت مناسب افراد متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که از کشور آلمان پیشنهاد کار دارند.
  • ویزای کار برای افرادی مناسب است که از طرف کارفرمای آلمانی به آنها پیشنهاد کار داده شده است.
  • ویزای آوسبیلدونگ برای افرادی مناسب است که می خواهند در یک رشته خاص به مهارت برسند و در آلمان مشغول فعالیت شوند. دولت آلمان برای جبران کمبود نیروی کار این دوره ها را برگزار می نماید.
  • ویزای جستجوی کار برای آن دسته از افرادی است که پیشنهاد کاری ندارند و از فرصت 6ماهه خود برای پیداکردن کار در آلمان استفاده می نمایند.
  • ویزای خوداشتغالی و فریلنسری برای کسانی است که سرمایه و ایده های تجاری خاصی دارند.
  • ویزای کارت ICT برای انتقال های درون شرکتی است. برای مثال؛ یک فرد ایرانی هم در ایران و هم در آلمان شرکت دارد و با استفاده از این ویزا می تواند کارمندان خود را از ایران به آلمان ببرد.
  • ویزای Au Pair هم برای جوانانی مناسب است قصد زندگی و کار با یک خانواده میزبان آلمانی را دارند.

مهاجرت به آلمان به وسیله تحصیل در سال 2023

اداره مهاجرت آلمان، ویزای مهاجرت تحصیلی را به سه دسته ویزای تحصیلی آلمان، ویزای متقاضی دانشجویی و ویزای دوره زبان آلمانی تقسیم نموده است تا متقاضیان بر اساس شرایط و علاقه خود یکی از آنها را انتخاب نمایند.

در کشور آلمان افراد می توانند در مقاطع تحصیلی مختلفی از جمله لیسانس (B.A یا B.Sc)، کارشناسی ارشد (M.A یا M.Sc) و مدرک دکترا (Ph.D) به ادامه تحصیل بپردازند. بعلاوه گفتنی است که دانشجویان بعد از اتمام تحصیل، با استفاده از ویزاهای مختلفی مانند اسکیل ورکر، ویزای جستجوی کار، ویزای بلو کارت و اقامت دائم می توانند همچنان در کشور آلمان بمانند.

مهاجرت به آلمان به وسیله سرمایه گذاری در سال 2023

کشور آلمان به علت اقتصاد قوی و ارتباط با بیشتر کشورها، همیشه یک گزینه عالی برای سرمایه گذاری بوده است. دولت این کشور، سه روش مختلف برای اخذ ویزای سرمایه گذاری معین نموده که در زیر آنها را معرفی می کنیم.

  • کسانی که حدود 360 هزار یورو در اوراق قرضه دولتی آلمان و سهام شرکت های آلمانی سرمایه گذاری نمایند؛ با استفاده از ویزای طلایی، می توانند اقامت دائم آلمان را بگیرند.
  • کسانی که مایل به راه اندازی کسب وکار در آلمان هستند؛ با پرداخت حداقل 100 هزار یورو و داشتن طرح تجاری، می توانند ویزای کارآفرینی آلمان را اخذ نمایند.
  • کسانی که در حوزه کارآفرینی ایده جدیدی دارند و می خواهند آن را در آلمان پیاده نمایند؛ ویزای استارتاپ یک گزینه عالی برای آنها است. این افراد باید حداقل 50 هزار یورو سرمایه داشته باشند.

مهاجرت به آلمان به وسیله ازدواج در سال 2023

یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به آلمان، ازدواج با یک فرد آلمانی است. اما دولت این کشور برای اینکه از سو استفاده افراد جلوگیری کند؛ شرایط مختلفی برای متقاضیان معین نموده است. این شرایط عبارت اند از:

  • داشتن حمایت مالی از طرف همسر مقیم آلمان
  • رسمی بودن ازدواج و اثبات آن
  • داشتن سابقه آشنایی قبلی
  • داشتن مدرک زبان در سطح b1
  • شرکت هر دو نفر در مصاحبه با مقامات آلمانی

مهاجرت به آلمان به وسیله تولد فرزند در سال 2023

تولد فرزند در آلمان، یکی دیگر از راه های بسیار آسان مهاجرتی است. کسانی که می خواهند برای فرزند خود اقامت آلمان را بگیرند؛ باید شرایط زیر را داشته باشند.

  • یکی از والدین یا هر دو، اقامت دائم آلمان را داشته باشند.
  • یکی از والدین، حداقل 8 سال اقامت قانونی آلمان را داشته باشد.

اما اگر والدین بخواهند با تولد فرزند در آلمان برای خود اقامت بگیرند؛ داستان مقداری پیچیده خواهد شد. به همین علت است که به این افراد توصیه می گردد؛ برای گرفتن اقامت حتماً به وکیل مهاجرتی مراجعه نمایند.

مهاجرت به آلمان به وسیله پناهندگی در سال 2023

آلمان در میان کشورهای اروپایی، بالاترین نرخ پذیرش پناهنده را دارد. طبق آخرین آمار به دست آمده حدود 45 هزار ایرانی با شرایط پناهندگی در آلمان زندگی می نمایند. کسانی که می خواهند با روش پناهندگی مهاجرت به آلمان را استارت بزنند؛ ابتدا باید ثبت نام اولیه را انجام داده و سپس با اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان مصاحبه نمایند. در نهایت این اداره تصمیم نهایی برای پذیرش و یا عدم پذیرش متقاضی را خواهد گرفت.

مطمئن ترین راه برای مهاجرت به آلمان

قدم اولِ مهاجرت به کشور آلمان، معین هدف تان از مهاجرت است. قدم دوم، آنالیز شرایطتان و پیداکردن برترینِ روش مهاجرتی متناسب با این شرایط است. قدم سوم شامل تکمیل مدارک، پرداخت هزینه ها و درخواست برای ویزاست. در این مرحله، درخواستتان آنالیز شده و در صورت تأیید، ویزایتان صادر می گردد.

طی کردن فرایند مهاجرت به آلمان و برداشتن قدم های آن، احتیاج به یک وکیل مهاجرتی دارد که در زمینه انجام کارها تجربه و دانش بالایی داشته باشد. اگر می خواهید این فرایند را در کوتاه ترین زمان ممکن به خاتمه برسانید؛ به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

این مؤسسه سابقه طولانی مدتی در امر مهاجرت دارد و با اخذ تمام مجوزهای قانونی، اعتبار خود را به متقاضیان ثابت نموده است. مشاوران و ولایی که در مؤسسه پارسی کانادا فعالیت می نمایند؛ بسیار حرفه ای و باتجربه هستند و در کمترین زمان ممکن پرونده مهاجرتی شما را با موفقیت به خاتمه خواهند رساند.

آلمان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت است. دولت این کشور، روش های مختلفی را در مقابل افراد قرار داده تا با انتخاب یکی از آن ها، فرایند مهاجرت را شروع نمایند. در این مطلب، 6 روش مهاجرت به آلمان را شرح دادیم تا بیشتر از پیش با آن ها آشنا شوید.

منبع: پیام دلتا

به "آشنایی با 6 روش مهاجرت به آلمان در 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 6 روش مهاجرت به آلمان در 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید