4 روش برای نابود کردن باتری گوشی که باید بدانید

به گزارش وبلاگ شهبازی، در زمینه مراقبت از باتری گوشی و افزایش عمر باتری آن اطلاعات زیادی ارائه می گردد. اما در این میان انجام بعضی از اقدامات می توانند باتری گوشی را به سرعت خراب نمایند. در ادامه به 4 روش می پردازیم که با انجام آن ها می توانید باتری گوشی خود را با سرعت زیادی خراب کنید.

4 روش برای نابود کردن باتری گوشی که باید بدانید

استفاده از کابل های شارژ مقرون به صرفه یا دچار مشکل

روی هم رفته اگر قصد دارید باتری گوشی هرچه زودتر دچار مشکل گردد، می توانید از کابل های شارژ بسیار مقرون به صرفه یا دچار مشکل بهره ببرید. لازم به ذکر است در بسیاری از داستان های مربوط به آتش گرفتن گوشی، معمولا مقصر اصلی همین کابل شارژ است. به همین دلیل توصیه می کنیم از کابل و شارژر ارائه شده همراه با گوشی بهره ببرید. البته این روزها بعضی شرکت ها برای شماری از گوشی های خود چنین اقلامی را ارائه نمی دهند.

در نتیجه اگر در بازار در پی خرید کابل و شارژر برای گوشی خود هستید، بهتر است از بین برندهای معروف که امتحان خود را پس داده اند، دست به انتخاب بزنید. همین موضوع برای شارژر های بی سیم هم صدق می نماید و توصیه می کنیم همین توصیه ها را برای شارژرهای بی سیم هم به کار ببرید.

خالی کردن باتری

چرخه های شارژ بیشترین تاثیر را بر طول عمر باتری گوشی دارند. روی هم رفته به فرایند طی شده برای شارژ کردن و خالی شدن کامل شارژ، چرخه شارژ گفته می گردد. طبیعتا هرچقدر باتری موردنظر در معرض چرخه های شارژ بیشتری قرار بگیرد، عمر آن زودتر کاهش پیدا می نماید. اما در این میان اگر مرتبا شارژ باتری گوشی را خالی کنید، این سرعت کاهش عمر بیشتر می گردد.

در مجموع توصیه می گردد همیشه شارژ باتری را بین 20 تا 80 درصد نگه دارید. بعضی از گوشی ها هم از ویژگی های نرم افزاری برای افزایش عمر باتری بهره می برند ولی این ویژگی ها هم فقط تا حدی پاسخگو هستند.

اتصال مداوم به شارژر

همانطور که خالی کردن کامل شارژ باتری مضر است، اگر همیشه باتری گوشی را به شارژر متصل نگه دارید، متحمل فشار زیادی می گردد. شارژ شب تا صبح گوشی لزوما بد نیست، اما روی هم رفته نباید بیشتر از حد احتیاج باتری را به شارژر وصل کنید. زمانی که شارژ باتری به 100 درصد می رسد، گوشی موردنظر فرایند شارژ را متوقف می نماید. اما زمانی که شارژ به 99 درصد می رسد، بار دیگر این فرایند کار خود را شروع می نماید. همین چرخه کوچک می تواند بارها و بارها تکرار گردد و چنین چیزی برای سلامت باتری اصلا خوب نیست.

خوشبختانه آیفون ها و بعضی از گوشی های اندرویدی برای جلوگیری از این فرایند، از یک ویژگی نرم افزاری مهم بهره می برند. به لطف همین ویژگی، گوشی های موردنظر ابتدا ساعتی که از خواب بیداری می شوید را به دست می آورند. به همین دلیل اگر شب تا صبح گوشی را به شارژر وصل کنید، شارژ باتری در حدود 80 درصد ثابت باقی می ماند و قبل از بیدار شدن از خواب، باتری موردنظر 20 درصد شارژ به جای مانده را دریافت می نماید تا شارژ باتری به 100 درصد برسد.

قرار گرفتن در معرض گرمای شدید

در کل گرما دشمن اصلی بیشتر گجت ها محسوب می گردد. این موضوع به خصوص برای باتری درون گوشی ها بیشتر صدق می نماید. زمانی که باتری در معرض گرمای زیادی قرار می گیرد، عمر آن پایین می آید. زمانی هم که گوشی زمان زیادی به شارژر وصل باشد، تا حد قابل توجهی داغ می گردد.

گرما می تواند از منابع مختلفی به باتری گوشی راه پیدا کند. به عنوان مثال اگر ساعات زیادی با گوشی خود بازی های سنگین اجرا کنید، تراشه تحت فشار زیادی قرار می گیرد و در نتیجه گرمای تولیدی از طرف آن می تواند به باتری آسیب برساند. بعلاوه می توانیم به رها کردن گوشی در ماشین داغ یا قراردادن آن زیر نور مستقیم خورشید هم اشاره کنیم.

در نهایت باید بگوییم که بسیاری از کاربران با این نکات به خوبی آشنایی دارند و سعی می نمایند چنین کارهایی را انجام ندهند. با رعایت همین نکات ساده، می توانید سلامت باتری را تا حد زیادی حفظ کنید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 روش برای نابود کردن باتری گوشی که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش برای نابود کردن باتری گوشی که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید