3میلیارد تومان برای ثبت جهانی بایزید و خرقان شاهرود مصوب شد

به گزارش وبلاگ شهبازی، سید حسن حسینی شاهرودی در حاشیه برگزاری همایش مقام زن در ادبیات و عرفان ایران زمین در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه سه میلیارد تومان اعتبار برای ثبت جهانی بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی طی سال آینده منظور شده است، ابراز داشت: امیدواریم با حرکت پرشتاب میراث فرهنگی بتوانیم این گام ارزشمند را به نقطه ای برسانیم که یونسکو این دو عارف بزرگ شاهرود را ثبت جهانی کند از سوی دیگر انتظار می رود میراث فرهنگی برای ثبت جهانی در فهرست یونسکو شتاب کند.

3میلیارد تومان برای ثبت جهانی بایزید و خرقان شاهرود مصوب شد

وی ضمن بیان اینکه ملاک توسعه شاید در روستایی دورافتاده در حقیقت فرهنگ غنی آن منطقه است، اضافه نمود: سؤال ما این است که در خرقان و بسطام چه چیزی وجود دارد که کشورهای دیگر برای دست یابی به آن دست گذاشتند؟ لذا باید گفت تنها فرهنگ ابن یمین فرو مدی، شیخ حسن جوری، بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی را ماندگار و جهانی نموده است.

ضرورت محور قرار دادن فرهنگ

عضو خانه ملت بابیان اینکه نظام های جهان بر محور سیاسی مالی، اجتماعی و فرهنگی است، ابراز داشت: در کشورهایی که نظام های آن ها بر پایه سیاست و اقتصاد بناشده فرهنگ تحت تأثیر قرارگرفته است.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه حرکت صرف در جهت رونق مالی و مادیات فرهنگ و دین را حذف می نماید، توضیح داد: در کمتر کشوری عنصر اصلی بر پایه فرهنگ راسخ است از سوی دیکر ما معتقد هستیم که نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدای شکل گیری بر پایه فرهنگ بنا شد که شاید ما آن را آلوده به اقتصاد و سیاست نموده باشیم اما در ماهیت کاملاً فرهنگی است.

وی بابیان اینکه در همه ما دغدغه فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی وجود دارد، اضافه نمود: نباید فراموش کرد آن چیزی که حضرت فاطمه زهرا(س) را ماندگار کرد شخصیت فرهنگی ایشان است که می بایست در ابعاد زندگی امروز ما نیز تجلی پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "3میلیارد تومان برای ثبت جهانی بایزید و خرقان شاهرود مصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3میلیارد تومان برای ثبت جهانی بایزید و خرقان شاهرود مصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید