کاروانسرای شاه عباسی کرج موزه اقوام کشور می گردد

به گزارش وبلاگ شهبازی، فریدون محمدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: درنظر داریم با مساعدت وزارت متبوع و همکاری مجموعه مدیریت کلان شهر کرج کاروانسرای شاه عباسی را به موزه اقوام کشور تبدیل کنیم.

کاروانسرای شاه عباسی کرج موزه اقوام کشور می گردد

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز فریدون محمدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی این استان ظهر چهرشنبه 11 تیر 99 با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج از کوشش این اداره کل برای تبدیل کاروانسرای شاه عباسی به موزه اقوام کشور اطلاع داد و گفت: شورای اسلامی دوره پنجم کرج در بین سایر کلانشهر ها نگاه ویژه ای به گردشگری دارد.

او در ادامه با اشاره به پتانسیل های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز اظهارداشت: از آنجا که استان البرز از ظرفیت های بزرگی در زمینه فراوری محصولات صنایع دستی برخوردار است، بر این اساس ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت از فراوریکنندگان این بخش اتخاذ شده و این صنعت به بازوی مالی البرز و کشور تبدیل می گردد.

محمدی با بیان اینکه استان البرز به خاطر وجود اقوام ایرانی از تنوع بسیار بالایی در حوزه فراوریات صنایع دستی برخوردار است و هنرمندان فاخر و شاخصی در استان البرز وجود دارد که در جهان بی نظیر هستند، اضافه کرد: مهمترین مشکل هنرمندان صنایع دستی استان البرز فروش محصولات فراوریی است که در البرز برنامه های خوبی برای تحول در این بخش در دست اقدام داریم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در ادامه اضافه کرد: با اتخاذ ساز و کارهای مناسب و عملی در آینده نزدیک مرکز فروش دایمی محصولات فرهنگی و صنایع دستی در متراژی در حدود 600 مترمربع در محل این اداره کل به منظور فروش محصولات ارزشمند صنایع دستی استان البرز فراهم می گردد.

وی یادآور شد: این اداره کل آماده همکاری با شهرداری در مورد استفاده از فرهنگسراهای شهر برای ایجاد و برپایی نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی و راه اندازی غرفه های فروش صنایع دستی است.

محمدی بر لزوم همکاری های بیشتر بین مدیریت شهری و شورای شهر و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز تاکید نمود و اضافه کرد: آماده انعقاد هرگونه تفاهم نامه با شهرداری و شورا در راستای اعتلای صندلی البرز در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم.

منبع: میراث آریا

به "کاروانسرای شاه عباسی کرج موزه اقوام کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای شاه عباسی کرج موزه اقوام کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید