کاربران از کاهش شدید سرعت بسته های اینترنت نامحدود شبانه همراه اول خبر می دهند

به گزارش وبلاگ شهبازی، بسته های اینترنت نامحدود همیشه محل مناقشه کاربران با اپراتورهای موبایل بودند. کاربران برای کاهش هزینه ها این بسته ها را دوست دارند و مشتری دائم آن هستند و اپراتورها برایشان صرفه اقصتادی ندارند و دوست دارند اصلا بسته اینترنت شبانه ای ندهد.

کاربران از کاهش شدید سرعت بسته های اینترنت نامحدود شبانه همراه اول خبر می دهند

تا دو الی سه سال پیش، همراه اول و ایرانسل بسته های اینترنت نامحدود شبانه متنوعی داشتند و واقعا این بسته ها برای دانلودهای زیاد کاربران یا مصارف بالای اینترنت در ساعت های خلوتی شب مناسب بودند. اما شروع ویروس کرونا و اشباع شبکه اپراتورها باعث شد کم کم بساط بسته های اینترنت نامحدود شبانه برچیده شود.

در دوره ای هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، بسته های اینترنت نامحدود خود را حذف کرده و بعد با اعتراض و گله کاربران و پیگیری های وزارت ارتباطات، دوباره و به صورت محدود، چند بسته نامحدود ارائه دادند.

حالا، کاربران از سرعت بسیار پایین این بسته ها شکایت دارند و می گویند عملا نمی توان از این بسته ها استفاده کرد و دیگر ارزش خرید ندارند. این کاربران معتقد هستند که همراه اول از روی عمد، سرعت و پهنای باند بسته های اینترنت نامحدود را کاهش می دهد تا کاربران نتوانند با آن ها دانلود کنند.

نظرات کاربران بسته های اینترنت نامحدود شبانه

حمید روی سایت شبکه چی کامنت گذاشته که:

کسی نمیدونه چرا اینترنت شبانه همراه اول سرعتش انقدر اومده پایین از 1شب تا صب 1گیگ هم دانلود نمیتونه بکنه

مهدی، از دیگر کاربران و خواننده های سایت شبکه چی نیز می گوید:

اینترنت نامحدود من سرعتش در کمتر از 4 یا 5 روز به زیر 500 کیلوبایت رسید، در حالی که شاید اصلا 10 یا 15 گیگ هم استفاده نکرده باشم تازه بعدش برای سیمکارت دومم هم گرفتم ولی اونم بعد از 4 روز سرعتش خیلی کم شد.

کاربر دیگری به نام علی می نویسد:

سرعت بسته نامحدود شبانه همراه اول به شدت پایین اومده و نمیشه چیزی دانلود کرد.متاسفانه سرعت نهایت 200 کیلوبایت هست.دوستان سرعت بسته نامحدود شما چقدر هست؟

همان طور که مشاهده می شود؛ بیشتر این گزارش ها مربوط به بسته اینترنت نامحدود شبانه همراه اول است. همراه اول فقط یک بسته اینترنت نامحدود شبانه یک ماهه از ساعت 1 بامداد الی 11 صبح به قیمت 19900 تومان دارد.

گزارش های کاربران نشان می دهد که همراه اول سرعت این بسته ها را کاهش داده تا خریداران این بسته نهایتا بتوانند به اینترنت وصل شده و یک وب سایت را باز کنند و دیگر خبری از دانلودهای زیاد یا مصرف اینترنت بالا روی اینترنت 4G نباشد.

ایرانسل هم فقط یک بسته اینترنت نامحدود روزانه از 2 الی 7 صبح دارد به قیمت 800 تومان دارد که باز هم در بیشتر اوقات، کاربران از سرعت آن راضی نبوده و عملا بدون استفاده است.

اینرتنت جایگزین بسته های نامحدود شبانه چیست؟

عدم توسعه شبکه های ثابت در چند سال اخیر، خیل عظیمی از کاربران اینترنت را به سوی اینترنت موبایل و اپراتورهای موبایل همراه اول و ایرانسل سوق داده است و باعث شده شبکه ترافیک این اپراتورها اشباع شود و همیشه با مشکل سرعت روبرو باشند. از سوی دیگر، تعرفه های اینترنت موبایل در دو سال اخیر ثابت به جای مانده و برای اپراتورها اصلا فروش بسته اینترنت نامحدود شبانه به صرفه نیست و ترجیح می دهند کاربر بسته های اینترنت روزانه با قیمت بالاتر را خریداری کند تا بخشی از هزینه های آن ها جبران شود.

ما در سایت شبکه چی بارها پیشنهاد دادیم اگر یک اینترنت مقرون به صرفه برای دانلودهای شبانه می خواهید؛ بهتر است به جای خرید بسته اینترنت نامحدود شبانه، اینترنت TD-LTE را امتحان کنید. سرعت اینترنت TD-LTE هرچقدر پایین باشد؛ باز هم بسیار بهتر از بسته های اینترنت نامحدود شبانه است.

اپراتورهای TD-LTE برخلاف بسته های اینترنت روزانه 4G، بسته ها و حجم های بالایی عرضه می کنند و قیمت این بسته ها بسیار مقرون به صرفه تر است. شما در اینترنت TD-LTE می توانید با سرعت از 10 مگابیت تا 30 و حتی 40 مگابیت، دانلود داشته باشید و نسبت به شبکه 4G خلوت تر و دارای ترافیک بهتری است.

منبع: شبکه چی

به "کاربران از کاهش شدید سرعت بسته های اینترنت نامحدود شبانه همراه اول خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران از کاهش شدید سرعت بسته های اینترنت نامحدود شبانه همراه اول خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید