چالش درخت تکانی

به گزارش وبلاگ شهبازی، چالش درخت تکانی یک چالش خلاقانه برای حفظ درختان پایتخت است که نخستین بار در شهر تهران انجام می گردد. با بارش های شدید برف در زمستان درختان بسیاری آسیب می بینند در چالش درخت تکانی قرار است با یاری شهروندان مانع از شکسته شدن شاخه درختان شویم.

چالش درخت تکانی

وبلاگ شهبازی- سمیرا باباجانپور: نخستین بار چالش درخت تکانی از منطقه 5 شروع شده است و شهروندان می توانند با شرکت در این چالش عکس و فیلم خود را برای شهرداری منطقه بفرستند. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 5 درباره این چالش می گوید: تجربه شکسته شدن شاخه درختان در زمان بارش برف شدید طی سال های گذشته باعث شد تا این پویش مردمی شکل بگیرد؛ پویشی که برای حفظ محیط زیست و نگهداری از درختان شهر باید بین شهروندان نهادینه گردد.

تجربه شکسته شدن درختان قدیمی شهرک آپادانا بر اثر سنگینی برف حضور و همراهی بیشتر شهروندان را در این پویش می طلبد. حسین دلبری دراین باره می گوید: در فصل زمستان احتمال بارش برف سنگین وجود دارد. شهروندان منطقه با شناسایی درختانی که ممکن است پس از بارش برف آسیب ببینند آنها را به شهرداری معرفی نمایند و در مواقع ضروری خودشان درخت مقابل خانه یا محل کار خود را به یاری یکدیگر بتکانند.

ماجرای تکاندن درختان از نظر کارشناسان حوزه گیاه شناسی امری مهم است. اگرچه تعدادی از این کارشناسان معتقدند که درختان در مقابل این پدیده طبیعی از خود مراقبت می نمایند ولی باید در نظر گرفت بسیاری از درختانی که برای مناطق شهری انتخاب می شوند براساس موقعیت اکولوژیکی آن شهر نیست. ممکن است درختی کاشته گردد که طاقت برف و بوران سنگین را نداشته باشد. قسمت شکسته شده شاخه درختان می توان محل ورود قارچ گردد و همین موضوع عمر درخت را کاهش خواهد داد. هرس دقیق و کارشناسی درختان قبل از شروع فصل زمستان در مقاومت شاخه درختان تأثیرگذار است.

منبع: همشهری آنلاین

به "چالش درخت تکانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش درخت تکانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید