نخستین تصادف خودروی تسلا در شرایط کاملا خودران ثبت شد

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از ورج، در تصادف مذکور هیچ فردی زخمی نشد اما خودرو به شدت آسیب دیده است.

نخستین تصادف خودروی تسلا در شرایط کاملا خودران ثبت شد

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا گزارش این تصادف را دریافت نموده است. در حال حاضر چند تحقیق درباره سیستم اتوپایلوت تسلا در حال اجرا است. گزارش رویداد مذکور به وسیله مالک خودرو ثبت شده است.

در این گزارش آمده است: خودرو در حالت FSD(سیستم کاملاً خودران) بتا قرار داده و هنگام چرخش به چپ، وارد لاین اشتباه شد و من (راننده) به یک خودرویی در لاین کناری برخورد کردم. خودروی من هشدار داد تا بپیچم بنابراین سعی کردم فرمان را بچرخانم تا از وارد شدن به لاین اشتباه جلوگیری کنم. اما سیستم خودران کنترل خودرو را برعهده گرفت و آن را وارد لاین اشتباه کرد. در نتیجه یک مانور غیر امن ایجاد شد و همه در معرض خطر قرار گرفتند. خودرو از سمت راننده به شدت آسیب دیده است.

تصمیم تسلا برای آزمایش نرم افزار یاری راننده خود به نام FSD در جاده های عمومی همراه مالکان وسایل نقلیه ای که آموزش ندیده اند، نقدها زیادی را به وجود آورده است. تا به امروز این شرکت خودروسازی بارها آپدیت هایی برای نرم افزار ارائه و سپس آن را حذف نموده است.

تعداد زیادی ویدئو کلیپ در فضای آنلاین آپلود شده که نشان می دهد یک مالک خودروی تسلا از سیستم اتوپایلوت آزمایشی استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نخستین تصادف خودروی تسلا در شرایط کاملا خودران ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تصادف خودروی تسلا در شرایط کاملا خودران ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید