ناسا سپر گرمایی بزرگ را آزمایش می نماید

به گزارش وبلاگ شهبازی به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، طی آزمایشLOFTID ناسا یک سپر بادی گرمایی که شبیه بشقاب پرنده است، اوایل ماه آینده به فضا پرتاب می نماید. هنگامیکه فضاپیما وارد اتمسفر سیاره می گردد، نیروهای آئرودینامیکی انرژی جنبشی را به گرما تبدیل می نمایند و در نتیجه آن هنگامیکه برای فرود به سطح سیاره نزدیک می گردد، سرعت آن کاهش می یابد.

ناسا سپر گرمایی بزرگ را آزمایش می نماید

اتمسفر مریخ تراکم کمتری نسبت به مدار زمین دارد و به همین علت فرایند کاهش سرعت فضاپیما کار دشواری است. اتمسفر سیاره رقیق تر از آن است که سرعت فرود فضاپیما را در مقایسه با زمین زودتر کاهش دهد و به همین علت نیازمند اقدامات حفاظتی بیشتری است.

این امر سببب شده ناسا به زودی سپر LOFTID را آزمایش کند. آژانس فضایی آمریکا این سازه بزرگ را در یکم نوامبر همراه موشک اطلسV به فضا می فرستد. این سپر در اصل یک ساختار بادی دایره شکل بزرگ است که با یک سپر گرمایی بزرگ محافظت می گردد. سپر 6 متری در حقیقت در اتمسفر سیارات به عنوان سیستم ترمز عمل می نماید.

در آزمایشی که یکم نوامبر انجام می گرددLOFTID هنگام ورود از مدار به اتمسفر زمین باز می گردد.

به گفته ناسا اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فناوری مذکور در ماموریت های فرود فضانوردان روی زمین و بعلاوه برای انجام ماموریت های رباتیک به مریخ و بازگرداندن محموله های سنگین تر به زمین به کار خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ناسا سپر گرمایی بزرگ را آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا سپر گرمایی بزرگ را آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید