مکس پاروت پس از شکست سرطان، پیروز به کسب نخستین طلای کانادا در المپیک زمستانی 2022 شد

به گزارش وبلاگ شهبازی، بیست و چهارمین دوره بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن به طور رسمی در حال برگزاری است، این بازی ها از 4 فوریه آغاز شده و تا 20 فوریه ادامه دارد. سه هزار ورزشکار از 91 کشور دنیا در این دوره از بازی ها حضور دارند. تیم کانادا با 215 ورزشکار در این رقابت ها شرکت نموده است.

مکس پاروت پس از شکست سرطان، پیروز به کسب نخستین طلای کانادا در المپیک زمستانی 2022 شد

مکس پاروت نخستین مدال طلای کانادا را در پکن 2022 در رشته اسلوپ استایل اسنوبرد مردان کسب کرد.

مدال پاروت نخستین نشان طلای کانادا در این دوره از بازی ها بود تا کاروان ورزشی این کشور در رده چهارم جدول رده بندی قرار گیرد.

مکس پاروت در المپیک 2018 پیونگ چانگ پیروز شد مدال نقره اسنوبرد را کسب کند اما 10 ماه بعد تعیین شد این ورزشکار به یک بیماری مبتلا شده که باید شیمی درمانی کند.

اما این ورزشکار پس از 12 مرحله شیمی درمانی در سال 2019 از شکست سرطان اطلاع داد و در مسابقات نروژ به مدال طلا دست یابد. این ورزشکار کانادایی 27 ساله امروز بار دیگر در المپیک بر قله افتخار ایستاد و پیروز به کسب مدال طلا شد.

ایزابل وایدمن، اسکیت باز سرعت طولانی، اولین مدال تیم کانادا را در المپیک 2022 پکن به دست آورد. ایزابل وایدمن از بلندقد ترین اسکیت بازان زن با قدی برابر با 188 سانتیمتر در اسکیت سرعت 3هزار متر زنان مدال برنز را برای کانادا کسب کرد.

میکاییل کینگزبری اسکی باز 29 ساله کانادایی پیروز به کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی اسکی آزاد مردان در المپیک پکن (Beijing) شد.

مارک مک موریس مدال چهارم تیم کانادا را در پکن 2022 را در رشته اسلوپ استایل اسنوبرد مردان کسب کردند و به برنز دست یافت.

منبع: خبرکانادا

به "مکس پاروت پس از شکست سرطان، پیروز به کسب نخستین طلای کانادا در المپیک زمستانی 2022 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکس پاروت پس از شکست سرطان، پیروز به کسب نخستین طلای کانادا در المپیک زمستانی 2022 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید