2022؛ در یک سال دو جام جهانی داریم!

به گزارش وبلاگ شهبازی، سال 2022 شاهد یک اتفاق بی سابقه و جالب در تاریخ فوتبال خواهیم بود. برگزاری دو جام جهانی در یک سال میلادی.

2022؛ در یک سال دو جام جهانی داریم!

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ شهبازی، هم فیفا و هم یوفا پس از شیوع کرونا حق تقدم را به برگزاری لیگ های داخلی دادند تا تکلیف رقابت های باشگاهی در اروپا و دیگر نقاط جهان به خاتمه برسد. جانی اینفانتینو و الکساندر چفرین روسای فیفا و یوفا در این مورد تردیدی نداشتند. اکنون و در حالی که لیگ های داخلی در حال اجرا است و به زودی به اتمام خواهند رسید، نوبت یوفا و فیفاست تا برنامه ای جدید برای رقابت هایی چون جام ملت های اروپا و نیز جام های جهانی باشگاهی و ملی اعلام نمایند.

ابتدا یوفا بود که یورو 2020 را یک سال به تعویق انداخت و فیفا نیز در حال آنالیز های ضروری است تا شرایط برگزاری جام جهانی باشگاه ها را تعیین کند. این رقابت ها قطعا یک سال به تعویق خواهد افتاد و به تابستان 2022 موکول می گردد تا در سال 2022 و برای اولین بار دو جام جهانی داشته باشیم. یکی در رده باشگاهی که تورنمنتی جدید است و بین ماه های ژوئن و جولای برگزار خواهد شد و دیگری در رده ملی که طبق برنامه از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 در قطر برگزار می گردد. تورتمنتی که اولین بار است در فصل پاییز به انجام خواهد رسید.

طبق شواهد، تقویم عادی فوتبالی را حداقل تا فصل 24-2023 شاهد نخواهیم بود. فصل آینده فوتبال با تاخیر همراه خواهد بود و برای مثال لیگ قهرمانان از ماه اکتبر و با تاخیر 5 هفته ای دور گروهی آغاز می گردد. شرایط لیگ های داخلی و آغاز شان نیز ناتعیین است و پس از اتمام کار باید دید از چه زمانی فصل 21-2020 آغاز خواهد شد. نباید فراموش کرد که سال بعد از 11 ژوئن، یورو 2021 را خواهیم داشت و کشورهای اروپایی باید تقویمی فشرده را برنامه ریزی نمایند.

در واقع از یک طرف فصل دیرتر آغاز می گردد و از سوی دیگر به دلیل یورو 2021 بازی ها باید در سریعترین زمان ممکن تمام شوند. همین شرایط را یوفا برای برگزاری لیگ قهرمانان و لیگ اروپا خواهد داشت.

جام جهانی باشگاه ها قرار بود سال بعد در چین و با حضور 24 تیم برگزار گردد. شرکت در این رقابت ها برای هر تیم سود 20 میلیون یورویی به همراه داشت و قهرمان نیز تا 100 میلیون یورو دریافت می نماید. هدف فیفا از برگزاری این رقابت ها هم کسب درآمدهای اقتصادی بیشتر برای خود و باشگاه هاست و هم اینکه جانشینی باشد برای جام جهانی باشگاهی فعلی و نیز جام کنفدراسیون ها که هواداران زیادی ندارند(جام کنفدراسیون ها همیشه یک سال قبل از آغاز جام جهانی و در کشور میزبان جام برگزار می گردد).

تعویق یورو 2020 به 2021 اما چاره ای برای فیفا باقی نگذاشت تا جام جهانی باشگاه ها را به 2022 موکول کند.

اکنون باید دید که با توجه به شرایط شیوع کرونا، فیفا چه تقویمی را برای برگزاری جام جهانی باشگاه ها اعلام خواهد نمود. این مهم پس از جلسه با اتحادیه جهانی باشگاه ها به ریاست فلورنتینو پرز(رئیس رئال) تعیین می گردد.

ایده فیفا این است که جام جهانی باشگاه ها به جای جام کنفدراسیون ها و در تقویم زمانی این تورنمنت به انجام برسد. چیزی که واضح است اینکه تقویم فوتبالی تا سال 2023 شرایطی مثل گذشته نخواهد داشت و حتی جانی اینفانتینو به بعضی کشورها توصیه نموده تا برای خلوت شدن تقویم زمانی، لیگ های خود را با 18 تیم برگزار نمایند.

در جام جهانی باشگاه های جدید، هشت تیم از اروپا و شش تیم از آمریکای جنوبی حاضر خواهند بود. 10 صندلی بعدی را نیز 3 تیم از آسیا، آفریفا و آمریکای شاقتصادی و یک تیم از اقیانوسیه پر خواهند کرد.

برندگان 4 سال گذشته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بین سال های 2018 تا 2022 قطعا در این تورنمنت حاضر خواهند بود و به این ترتیب فعلا حضور رئال، لیورپول، اتلتیکو و چلسی قطعی است. 4 سهمیه بعدی نیز در دو سال پیش رو تعیین خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "2022؛ در یک سال دو جام جهانی داریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2022؛ در یک سال دو جام جهانی داریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید